Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در کرمانشاه گفت: ۱۵۰ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

محمدابراهیم الهی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: 24 مرحله از 25 فرایند انتخاباتی امسال به‌صورت الکترونیکی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن فرایندهایی انتخابات نتیجه اهتمام دولت به گسترش خدمات الکترونیک است گفت: آخرین مرحله آموزشی که توسط وزارت کشور دنبال می‌شود تربیت مربیان برای آموزش عوامل اجرایی برای شعب اخذ رأی است و در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

الهی‌تبار با بیان اینکه در این دوره انتخابات تأیید صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی چهار درصد بیشتر از انتخابات دوره قبل بوده اظهار گفت: تاکنون از مجموع 367 داوطلب انتخابات مجلس در استان کرمانشاه، صلاحیت 150 نفر به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

وی عنوان کرد: با شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد 412 نفر داوطلب انتخابات استان کرمانشاه شدند که 370 نفر از بین آقایان و 42 نفر خانم بودند.

50 نامزد از استان سمنان پس از تائید صلاحیت به میدان انتخابات برگشتندشورای نگهبان یا روحانی و خاتمی؛ چه کسی اصلاح‌طلبان را به بن‌بست انتخاباتی کشانده است؟2 چهره شاخص انتخابات ‌اردبیل تایید صلاحیت نشدند

الهی‌تبار با بیان اینکه قبل از بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیئت‌های اجرایی 20 نفر انصراف دادند افزود: در نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی از بین 392 نفر داوطلب 340 نفر معادل 87 درصد تأیید صلاحیت شدند که در مقایسه با دور قبل حدود چهار درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه قبل از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت نظارت، تعداد داوطلبانی که انصراف دادند به 34 نفر رسید عنوان کرد: در این مرحله 10 نفر از داوطلبانی که در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده بودند نیز شکایت نکردند که بر همین اساس هیئت نظارت صلاحیت 368 نفر را مورد بررسی قرار داد که در نتیجه 91 نفر معادل 24.7 درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: قبل از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، یک نفر از افرادی که در مراحل قبل توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت تأیید شده بود، انصراف داد که شورای نگهبان صلاحیت 367 نفر را مورد بررسی قرار داد.

الهی‌تبار افزود: در این مرحله چهار نفر از افرادی که در مراحل قبل توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت تأیید شده بودند؛ توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

وی گفت: این افراد به استناد "تبصره(3) ماده واحده قانون لزوم رسیدگی به شکایات داوطلباطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف، مصوب 1378/8/22 مجمع تشخیص مصلحت نظام چنانچه نسبت به عدم تأیید صلاحیت خود اعتراض دارند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد خود را شخصاً به همراه دلایل و مدارک از 12 تا 14بهمن به شورای نگهبان ارائه دهند.

الهی‌تبار با بیان اینکه در نهایت از مجموع 367 نفر، صلاحیت 150 نفر توسط شورای نگهبان به تأیید رسیده خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی صلاحیت سه نفر از دواطلبان انتخابات مجلس در استان تاکنون از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: با توجه به نگرانی‌ها نسبت به فضای رقابتی انتخابات، ستاد انتخابات استان رایزنی و پیگیری خود را از طریق وزارت کشور و سایر مراجع ذی‌ربط انجام داده و این پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

الهی‌تبار افزود: امیدواریم این پیگیری‌ها منتج به افزایش قدرت انتخاب آحاد مردم و جریان‌های سیاسی در استان و حوزه‌های انتخابیه شود.

انتهای پیام/832/ح

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه الهی تبار توسط هیئت های اجرایی قبل از بررسی صلاحیت هیئت های اجرایی تأیید صلاحیت شدند انتخابات مجلس کرمانشاه گفت شورای نگهبان صلاحیت ها صلاحیت شده رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

کد خبر 6089750 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی