Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵ درصد خدمات بهزیستی در این استان برون سپاری شده و توسط سازمان‌های مردم نهاد به جامعه هدف ارائه می‌شود.

عزیزاله جهانتیغ شب گذشته ۱۴ بهمن ماه در جمع اعضای سازمان های مردم نهاد استان افزود: تعداد سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه فعالیت‌های سازمان بهزیستی در سیستان و بلوچستان هزار و ۲۶۵ سمن است که ۹۵ درصد خدمات این سازمان در استان برون سپاری شده و توسط سازمان‌های مردمی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۵۴ پروانه فعالیت سازمان مردم نهاد امسال صادر شده است افزود: این مجموعه‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جهت ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر به بهزیستی کمک می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: اشتغالزایی و چابک‌سازی بیش از پیش فعالیت‌های دولت از مزایای سازمان‌های مردم نهاد است که با توجه به افزایش خدمات طرح و برنامه‌ها حضور سمن‌ها باعث شده تا امورات و خدمات این نهاد سرعت و دقت بیشتری پیدا کند.

وی بیان کرد: سمن‌ها برخواسته از بطن جامعه و از عامه مردم ایجاد می‌شوند و این مساله خود به خود منجر به افزایش سطح اعتماد عمومی شده و شفاف سازی امورات را برای مرکز آسان‌تر کرده است.

جهانتیغ ادامه داد: وظایف بهزیستی حول مددجو و توانخواه است که در هر ۱۱۸ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان نسبت به خدمتی که ارائه می‌شود آموزش متناسب با آن خدمت را نیز به خانواده می‌دهیم تا تاثیر لازم را داشته باشد که خود نوعی جلب مشارکت اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین زمینه باید روی تعهد به مسوولیت‌پذیری اجتماعی در جامعه کار کنیم و این موضوع باعث جذب ظرفیت‌ها شده و خلاء‌های موجود را رفع خواهد کرد.

جهانتیغ اظهار کرد: در حوزه مراکز و خیریه‌ها بحث توسعه مطرح است که نتیجه آن بالا رفتن کیفیت خدمات و رضایتمندی جامعه هدف را در پی خواهد داشت و در این زمینه مراکزی به عنوان حرفه و شغل و مراکز خیریه دیگری نیز به عنوان کمک به همنوعان خود فعالیت می‌کنند.

وی مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های بهزیستی در سیستان و بلوچستان را ارتقای سمن‌ها، کمک به هزینه‌های بیمه‌ای کارکنان، اعطای تسهیلات و افزایش یارانه سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: در نظر داریم با گسترش اقدامات در حوزه فعالیت‌های پیشگیری، آسیب‌های اجتماعی، توانبخشی معلولان و جلب حداکثری مشارکت‌های مردمی زمینه را برای ارائه خدمات هرچه بهتر بهزیستی در سطح استان فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سيستان و بلوچستان سازمان مردم نهاد مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان سازمان های مردم نهاد توسط سازمان های مردم ۹۵ درصد خدمات ارائه می شود سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان

سرهنگ علی رحیمی با حضور در همایش گرامیداشت روز روانشناس به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مشاوره، مددکاری و خدماتی که توسط مشاوران روانشناس در طول یک سال گذشته توسط آنان ارائه شده پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با اشاره به نقش پر رنگ مراکز مشاوره و مددکاری در حوزه پیشگیری از آسیب ها، بیان کرد: آمار کل مراجعین به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها در سال۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۲۲ پرونده بوده است.

رحیمی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ پرونده به مرکز مشاوره و ۲۷ هزار و ۹۷۵ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع شده است که از پرونده های ارجاعی به کلانتری‌ها تعداد ۶۷ درصد منجر به مصالحه شده است.

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیاز به نشاط اجتماعی در جامعه با توجه به جغرافیای خاص اجتماعی استان باید یکی از اولویت‌های روانشناسان و مشاوران در سطح استان قرار گیرد.

شریفی افزود: جغرافیای اجتماعی استان دارای گستردگی و تنوع های خاصی است که نیازمند نشاط اجتماعی و حال خوب در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی وظیفه مشارکت و گره گشایی در این زمینه را دارند تا انسجام اجتماعی در جامعه تحقق یابد. این امر با همت و کمک روانشناسان و مشاوران تحقق می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه