Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان زارع دوشنبه شب در پنجمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، بر ضرورت ایجاد و حفظ آمادگی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید و تصریح کرد: ضروری است مراقبت و پیشگیری‌های لازم درجهت مقابله با ورود احتمالی این ویروس به کشور مورد توجه باشد.

وی ایجاد آمادگی، هماهنگی و همکاری همه جانبه اعضای شورای پدافند غیرعامل استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی در پیگیری این مهم را مورد تاکید قرار داد و افزود: رصد مستمر نقاط مختلف استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های متولی با جدیت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع انتشار اخبار نادرست در این خصوص را موجب تشویش افکار عمومی و نگرانی آنان دانست و بر لزوم پرهیز از نشر خبرهای غیرواقعی و نیز اهتمام دستگاه‌های متولی بر نظارت در این بخش تاکید کرد.

استاندار گیلان افزود: به منظور آگاهی بخشی عمومی، پیام‌ها، توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی و اطلاع رسانی دقیق از سوی صدا و سیما و رسانه‌ها منعکس شود.

زارع به فرمانداران نیز تاکید کرد که با برگزاری شورای سلامت و پدافند غیرعامل نسبت به بررسی راهکارهای پیشگیرانه و شناسایی عوامل احتمالی شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

وی با اشاره به مرزی بودن شهرستان آستارا و لزوم اعمال اقدامات کنترلی بیان داشت: استقرار تیم پزشکی برای بررسی و کنترل ویروس کرونا در مبادی ورودی مرزی استان صورت گیرد.

زارع همچنین خواستار کنترل، پایش و اعمال مراقبت لازم از سوی نهادهایی همچون دامپزشکی، صمت و اتاق اصناف بر شبکه توزیع گوشت و کشتارگاه‌ها شد.

وی به حضور مدرسانی از کشور چین در مسابقات وزنه برداری جام نامجو اشاره کرد و اطمینان داد که اقدامات تشخیصی لازم صورت گرفته و هیچ مشکلی مبنی بر وجود علائم بیماری نیست.

کد خبر 4843924

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری گیلان ارسلان زارع ویروس کرونا دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام ویروس کرونا شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه گرگان انقلاب اسلامی ایران تعطیلی مدارس زلزله شیوع ویروس کرونا پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر نقش ماماها در افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی پیامی به مناسبت روز ماما صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت و تجلیل و قدرانی از خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه کسانی است که نخستین لحظه‌های شوق انگیز زیستن را نظاره‌گر هستند.

تلاش جامعه مامایی در راستای کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی، ارتقای بهداشت باروری، انجام مشاوره‌ها و آموزش‌های دوران بارداری، مراقبت‌های مادر و نوزاد و پایش رشد کودک و سلامت زنان جامعه و تأمین سلامت و کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان که یکی از شاخص‌های مهم توسعه به شمار می‌رود، ستودنی است.

اگرچه آموزش همگانی و ارتقای سلامت کار دشواری است اما ترویج زایمان طبیعی و توسعه بلوک‌های زایمان قطعاً فردایی بهتر را برای هر جامعه نوید می‌دهد.

در این راستا با عنایت به سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، توجه به مامایی و توانمندسازی ماماها و تسهیل بهره‌گیری از خدمات آنان اعم از پوشش‌های بیمه‌ای و رفع مشکلات صنفی ضروری است.

جامعه مامایی با بهره‌گیری از دانش و تخصص، مهارت و تجربه به آموزش و فرهنگ‌سازی در جمعیت تحت پوشش خود می‌پردازند تا بستر مناسبی فراهم آورند برای این که جامعه‌ای سالم، پویا، پرنشاط با حضور مادران و کودکانی سالم داشته باشیم.

اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی ماماهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ویژه اساتید، دانشجویان و ماماهای فعال در واحدهای بهداشتی و درمانی، از تلاش‌های این عزیزان در راستای سلامت مادران و کودکان قدردانی کرده و توفیق، سلامت و سربلندی یکایک آنان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

کد خبر 750835

دیگر خبرها

  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه