Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده در جریان یکصد و نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری نسبت به لزوم شناسایی و نگاشت عوارض زیرسطحی و ضرورت استمرار آنها گفت: قریب به ۱۷گونه تأسیسات و عوارض زیرسطحی متنوع و گوناگون در سطح شهر تهران شناسایی شده است که بسیاری از آنها فاقد نقشه و جا‌نمایی مشخص هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو شناسایی و مکان‌یابی آنها هم در ایمنی معابر شهری و هم در مطالعات اولیه و طراحی پروژه‌های شهری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

او با اشاره به فروریزش‌های متعدد در سطح شهر به ویژه مناطق قدیمی و نیز مناطقی که خاکِ بستر آنها مستعد ریزش است، اظهار کرد: این فروریزش‌ها سبب آسیب جدی به زیرساخت‌های شهری و مهمتر از آن آرامش روانی و امنیت شهروندان شده است. در تمامی کشورها با پایش و اسکن مستمر معابر شهری نسبت به شناسایی حفرات زیرسطحی اقدام کرده و سپس اقدامات ایمن‌سازی را انجام می‌دهند و به دلیل ماهیت دینامیکی و شکل‌گیری مستمر این حفرات، انجام پایش‌های دوره‌ای و با فواصل زمانی منظم ضروری است.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه "شناسایی، نگاشت و نقشه‌برداری فضای زیرسطحی" پیچیدگی‌های فناورانه و ماهیت چندرشته‌ای دارد تصریح کرد: در نتیجه رفع چالش‌های آن، مستلزم استمرار خط کاری و مطالعاتی است و در صورت نیاز به برون‌سپاری این مسأله، شهرداری می‌بایست حائز دانش و توانایی علمی و فنی کافی برای تعریف، واگذاری، نظارت، ارزیابی، تست و آزمون و تحویل‌گیری فعالیت‌های واگذاری شده داشته باشد که در حال حاضر فاقد چنین توانمندی است.

حبیب‌زاده با اشاره به حساسیت‌های امنیتی و ملاحظات پدافندی عوارض و تأسیسات زیرسطحی، بر لزوم توسعه فناوری شناسایی در داخل کشور تاکید کرد و گفت: استفاده از خدمات خارجی به صلاح نمی‌باشد. هرچند استفاده بهینه و مؤثر از این خدمات نیز خود، نیازمند آگاهی و اشراف به‌روز از توانایی‌ها و محدودیت‌های فناوری است.

او ادامه داد: نیاز است در این حوزه مهم و استراتژیک توجه و اهتمام ویژه ایی شود و علاوه بر احیای گروه مطالعات زیرسطحی در ساختار سازمان مشاور فنی و مهندسی، نسبت به تقویت و تثبیت آن و توانمندسازی آن بیش از گذشته اقدام کنند.

حبیب زاده از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری درخواست کرد طرح " شیوه نامه جامع شناسایی معارضین زیرسطحی در طرح‌های عمران شهری" را تکمیل کرده و اگر لازم است با اجرای پروژه‌های تکمیلی نسبت به تدوین شیوه نامه جامع پایش ایمنی معابر شهری به منظور کاربست در معاونت فنی و عمرانی و سایر نهادها و زیرمجموعه‌های شهرداری تهران که با مسأله عوارض زیرسطحی مواجهند، اقدام کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حبیب زاده شیوه نامه جامع معابر شهری شهر تهران حبیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی بعد از ظهر شنبه در جمع فعالان فرهنگی شهر بوشهر با انتقاد از عدم توجه شرکت‌های بزرگ ملی نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی در استان تاکید کرد: توجه نکردن به انتقاد ائمه جمعه، دلسوزان و مردم در واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس بدتر از خود واگذاری است و آثار بدی را برجای خواهد گذاشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به کمبود مکان‌های ورزشی در استان خاطر نشان کرد: اگر چنین پول‌هایی در این شرکت‌ها بوده چرا تا کنون حمایت جدی از ورزش استان صورت نگرفته است.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر حق آلایندگی استان و خصوصاً شهرهای جنوبی، مسئولان دولتی را به رعایت و پرداخت این حق قانونی مردم و جوانان استان فراخواند و گفت: سال‌های متمادی است نسبت به این مساله بی توجهی می‌شود و شرکت‌ها به آسانی از زیر بار آن شانه خالی می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر ادامه انتقادات و مطالبه گری مردم و نخبگان، وظیفه قطعی مسؤولان استانی و نمایندگان را پیگیری مجدانه دانست و افزود: مسؤولان با انسجام و هم افزایی تا تحقق خواسته مردم استان نسبت به قبول مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها پیگیری لازم را انجام دهند.

کد خبر 6090297

دیگر خبرها

  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان