Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@10:28:37 GMT

تنظیم 900 سند اجاره موقوفات طی سالجاری در سمنان

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۵۳۵۸

تنظیم 900 سند اجاره موقوفات طی سالجاری در سمنان

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: بالغ‌بر 900 سند اجاره برای موقوفات شهرستان سمنان در سال جاری تنظیم شد.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل ازستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان ، حجت‌الاسلام رضا نفری،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنانامروز 15 بهمن با بیان اینکه  از ابتدای سال 98 تاکنون سند اجاره 915 رقبه موقوفه تجدید شده و برای 13 موقوفه سند اجاره جدید تنظیم شده اظهار کرد: از منظر نوع مدیریت موقوفات به دو دسته موقوفات متصرفی و موقوفات غیرمتصرفی تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان بابیان اینکه موقوفات متصرفی توسط ادارات اوقاف و امور خیریه اداره می‌شوند، متذکر شد: موقوفات امانتی از سوی واقف در دستان ماست و ما به‌عنوان مسئول اداره این موقوفات موظف هستیم اجاره‌بهای موقوفات را به‌موقع و بر اساس نرخ واقعی روز اخذ کرده و طبق نیت واقف هزینه کنیم.
وی ادامه داد: موقوفات غیر متصرفی نیز توسط متولیان اداره شده و متولیان بر اساس قانون نسبت به اجاره رقبات و اجرای نیت واقفین اقدام می‌کنند که در این راستا به‌روزرسانی اجاره‌بهای موقوفات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما و بسیاری از مسئولان در سالهای اخیر بود و در این زمینه اقدامات خوبی انجام‌شده و تلاش داریم تا این مسیر را به انتها برسانیم و شاهد آن باشیم که موقوفه‌ای که اجاره آن پایین‌تر از میزان واقعی باشد در شهرستان سمنان نداشته باشیم و این مهم مستلزم همراهی و همکاری متولیان، مستاجرین و برخی از دستگاه‌های اجرایی است.
نفری پرداخت به‌موقع و منطبق با نرخ عادلانه را بهترین اقدام در جهت اجرای درست و به‌موقع نیات واقفین خیراندیش برشمرد وافزود: با پرداخت به‌موقع و درست اجاره‌بهای موقوفات، زمینه اجرای نیت واقفین فراهم می‌شود و تمامی افرادی که در این مسیر مشارکت دارند از ثواب سفره احسان واقف بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجاره بهای موقوفات سند اجاره نیت واقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق با بیان اینکه فرایند بارگیری و اعزام واگن ها در این اداره کل در کمترین زمان و بدون توقف انجام می شود گفت: اقدامات مناطق مستقر در مسیر قطارهای شرق و مقاصد تخلیه، در سرعت بازرگانی نقش مهمی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی افزود: سرعت بازرگانی در راه آهن از زمان بارگیری واگن و صدور بارنامه زمان سفر تا تخلیه در مقصد محاسبه می شود و اداراتی که این فرآیند را به طور کامل در حوزه استحفاظی خود دارند در این شاخص اثرگذارتر هستند.

حکامی قاسمی بیان کرد: اداره کل راه آهن شرق به عنوان مبدا بارگیری و محل کسب درآمد شرکت راه آهن، ماموریت تسریع سیر واگن های خالی دریافتی از مرز اداره کل تا مبادی بارگیری و صدور بارنامه را بر عهده دارد و پس از بارگیری، سیر واگن ها طبق برنامه ابلاغی با لوکوموتیوهای تخصیصی و در نظر گرفتن رسوب واگن ها و تاریخ صدور بارنامه، انجام می شود.

رضایت مسافرین از اولویت پیش فروش اینترنتی بلیت قطار

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به اقدام راه آهن در تغییر نحوه پیش فروش بلیت و اولویت عرضه بلیت از طریق سکوهای اینترنتی گفت: این اقدام جسورانه، رضایتمندی مردم در سطوح مختلف را به دنبال داشت، زیرا با حذف بازار سیاه و رفتارهای غیر حرفه ای برخی آژانس های متولی، موجب افزایش ظرفیت در سامانه و دسترسی اختیار و قدرت انتخاب توسط مسافرین شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند