Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی آشتاب روز سه شنبه در همایش تجلیل از نخبگان جامعه کارگری استان در الیگودرز افزود: این برنامه پنج ساله از سال ۹۵ آغاز شده و با هدف کاهش آسیب هایی از جمله اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی در محیط های کارگری در دست اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی در محیط های کارگری اظهار داشت: طرح "کاج" در واحدهای کارگری با بیش از ۵۰ نفر نیروی کاری در حال اجرا و تاکنون ۲۰۰  کارگاه آموزشی با هدف پیشگیری از اعتیادو حفظ سلامت کارگران برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این طرح از  ظرفیت علمی و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی  استفاده می شود و افرادی به عنوان  " بهبان" در واحدهای کارگری نسبت به آموزش، بیان پیامدهای خانمان سوز اعتیاد و مشروبات الکلی  فعالیت می کنند.

آشتاب با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در کاهش آسیب های اجتماعی بنگاه ها و واحدهای تولیدی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین حلقه های زنجیره آسیب اعتیاد می باشد و با توجه به اینکه جامعه کارگری سالم متضمن افزایش تولید و ثروت در کشور می شود باید به نحوی برنامه ریزی شود که با کاهش آسیب ها در محیط کاری، خسارتی به کیفیت تولید و درآمد بنگاه وارد نشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به رصد مستمر محیط های کارگری استان در سال های اخیر گفت: واحدهای اقتصادی با نیروی کار بیش از ۵۰ نفر پایش شده اند  و در خصوص آسیب بنگاهها به اطمینان خاطر قطعی دست یافته و برنامه ریزی کرده ایم.

آشتاب بیان کرد: هرگونه اقدام در واحدهای تولیدی برای کاهش آسیب باید علمی، کارشناسی و خیرخواهانه باشد و از برخوردهای قهری و اخراج پرهیز شود که مهمترین عمل در این زمینه، اقدامات پیشگیرانه و آموزشی است.

وی افزود: نتایج تحقیقات نشان می دهد هر کارگاه تولیدی که یک دلار برای اجرای برنامه های اجتماعی هزینه کرده ۵ تا ۱۶ دلار افزایش درآمد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین هر حادثه منجر به فوت که به واسطه اعتیاد یا سهل انگاری در محیط کاری رخ دهد بیش از یک میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد که با توجه به آسیب های  روحی و روانی ناشی از حوادث باید تلاش کنیم ناهنجاری های اجتماعی در محیط های کارگری به حداقل، کاهش یابد.

حدود ۶ هزار کارگر واحدهای تولیدی لرستان در سامانه طرح کارج ثبت و از این تعداد حدود پنج هزار نفر ارزیابی شده اند.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان ثبت شده است.

برچسب‌ها وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان کاج پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان کاج پیشگیری از اعتیاد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان کاج پیشگیری از اعتیاد محیط های کارگری واحدهای کارگری واحدهای تولیدی کاهش آسیب کاهش آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی