Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:36:57 GMT

ضرورت پاسخ منطقی به مسائل شرعی در بیمارستان ها

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۵۵۱۸

ضرورت پاسخ منطقی به مسائل شرعی در بیمارستان ها

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در اولین جلسه شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به فعالیت های ارزنده ای که در شورای اخلاق دانشگاه انجام شده، دگرگونی در راهبردهای نوین این شورا را در ابعاد اجرایی آن خواستار شد.

وی، توجه به اخلاق پزشکی را مسئله استراتژیک دانشگاه معرفی کرد و اظهار امیدواری کرد که نقش محوری اخلاق به صور کلی و جزئی با برگزاری این جلسات دردانشگاه تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی گفت: باید اخلاق موضوع اساسی حوزه سلامت باشد و در دانشگاه برای ارتقا آن چاره اندیشی شود.

وی، مستندسازی و طراحی موضوعات مبتلا به را راه حل مناسبی برای طرح سرفصل های اخلاق پزشکی در دانشگاه دانست و توضیح داد: ایجاد کمیته های اخلاق پزشکی مختلف در حوزه های درمان، آموزش و بهداشت ضمن بازنگری و توجه به بازمهندسی این حوزه راهبرد موثری برای ارتقا این مهم است.

زالی ادامه داد: باید در محیط های دانشگاهی پروتکل های اخلاقی متناسب با شرایط دانشگاه و توجه به سرفصل های کشوری اجرایی و مستقر شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مملو از اسوه های اخلاقی است، بهره مندی از این ذخائر ارزشمند علمی و اخلاقی را ضروری ذکر کرد.

طراحی کوریکلوم های اخلاقی، درسنامه های علمی و پودمان های اخلاقی با محوریت کرامت انسانی از دیگر مواردی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره کرد و توضیح داد: باید ضمن بازنگری و توجه به مسائل نوین و جنبه های حرفه ای اصول اخلاق پزشکی این مدل ها در دانشگاه اجرا شود.

وی در ادامه از طراحی نظام نامه آموزشی جدید متناسب با فراگیران دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح باید به صورت پایلوت در کمیته های اخلاقی بیمارستانها اجرا شود.

زالی، پاسخ منطقی به مسائل شرعی و معنوی در بیمارستان ها را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: آموزش و نهادینه کردن اخلاق حرفه ای و پزشکی باید بازبان، ذائقه و گفتمان دانشجویان هماهنگ باشد و برای ترویج این مهم به طور خاص مدل سازی شود.

کد خبر 4844024

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اخلاق پزشکی ویروس کرونا وزارت بهداشت سرطان سعید نمکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درمان ناباروری رژیم غذایی بیمارستان دارو سازمان نظام پزشکی گردو سازمان غذا و دارو نوزاد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اخلاق پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۴ عضو بانوی مرگ مغزی راحله اکبری ۶۱ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد زنده یاد راحله اکبری به آقای  ۵۷ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحومه راحله اکبری برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مرحومه راحله اکبری از بیمارستان امام حسین (ع)  تربت حیدریه به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد