Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مسئولان استانی در پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان برگزار شد. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان شامگاه دوشنبه با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مسئولان استانی در پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم از خانواده شهید عبدالرسول زرین به دلیل رشادت‌های این شهید بزرگوار در 8 سال دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آمد و لوح یادبود جشنواره به خانواده این شهید بزرگوار اهدا شد.

در ادامه این مراسم از امیر هوشنگ جمشیدیان مستند ساز پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل شد و جایزه مقاومت که با نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است به وی اعطا شد. همچنین از مرتضی کیوان‌داریان و شهریار دخانی از پیشکسوتان عرصه بازیگری اصفهان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از تمبر یادگاری دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رونمایی شد.

جشنواره فیلم فجر سبب رشد سینمای ایران شده است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم بیان کرد: در کشور ایران نیز هنرمندان بزرگی وجود دارند و جامعه قدردان حضور این هنرمندان فرهیخته است که به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کنند.

علی‌اصغر مونسان گفت: یکی از بخش‌های مهم هنری بخش نمایشی است که جشنواره فیلم فجر پس از انقلاب شکل گرفته است و سینمای ایران را به رشد و تعالی رسانده است. هنرمندان همیشه موجب وحدت در جامعه بوده‌اند و نقدها را در قالب هنر بیان کرده‌اند و همه در مسیر رشد و تعالی کشور بوده است

وی گفت: امروز پایه جذب گردشگر در کشور هنر و هنرمندان هستند و اصفهان نیز مهد هنر کشور است و امیدواریم با کمک هنرمندان جامعه رشد و ترقی خود را طی کند.

برنامه اکران جشنواره فیلم فجر اصفهان مشخص شد+جدولکدام فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر در اهواز اکران می‌شود + جدولآخرین جزئیات اکران فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در کرمان + جدول پخش

امروز جشن سینمای ایران را با سیلی سخت بر استکبار جهانی برگزار می‌کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم گفت: از همان روز خبر شهادت حاج قاسم، مقام معظم رهبری و ملت ایران همه یک صدا حرف از انتقام زدند و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که پس از جنگ جهانی موشک‌های این ملت یکی از پایگاه‌های استکبار را هدف قرار داد و ترس سراسر وجود رئیس جمهور آمریکا را فرا گرفته است.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری بیان کرد: امروز جشن سینما را در حالی برگزار می‌کنیم که هنرمندان کشور همگام با ملت، سیلی سختی بر استکبار جهانی زدند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آغاز پیروزی انقلاب برخی تصور می‌کردند که بساط سینما در ایران برچیده می‌شود. امام عزیز ما در نخستین سخنرانی پس از ورود به ایران جمله تاریخی " ما با سینما مخالف نیسیتم" را فرموند و بر تحکیم سینما تاکید کردند. یکی از وظایف سینما تربیت مردم است که انقلاب اسلامی آغاز تحولی در سینمای ایران بود.

43 سالن سینما در استان اصفهان وجود دارد

استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: ورود بخش خصوصی و توجه به زیرساخت‌های فرهنگی به امنیت فرهنگی کمک می کند. امروز 43 سالن سینما در استان و 33 سالن در شهر اصفهان وجود دارد که توسعه سینما سبب کاهش آسیب‌ها می‌شود.

عباس رضایی بیان کرد: طی یک سال اخیر نزدیک به یک میلیون و 500‌ نفر در سینماهای اصفهان حضور به تماشای فیلم نشسته‌اند و بیش از 14 میلیارد برای سینما هزینه کرده‌اند. ضمن این که هنر می‌تواند عاملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور باشد.

به گزارش تسنیم دهمین جشنواره فیلم اصفهان در 2 پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان از 15 تا 21 بهمن ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/172/ ت

R41346/P1336/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان صنایع دستی و گردشگری جشنواره فیلم فجر حضور وزیر میراث وزیر میراث فرهنگی سینمای ایران رشد و تعالی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده