Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:19:23 GMT

افزایش ۸۰۰۰ تنی تولید شیر در میبد یزد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۶۹۴۹

افزایش ۸۰۰۰ تنی تولید شیر در میبد یزد

ایسنا/یزد معاون جهادکشاورزی شهرستان میبد از افزایش هشت هزار تنی تولید شیر این شهرستان با تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های دامداری در دست اجرای شهرستان خبر داد.

«علی‌اصغر دهقانپور» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تولید سالانه هزار تن شیر از طریق دام‌های سبک شهرستان میبد، خاطرنشان کرد: با توجه به این که دام‌های سبک شهرستان عمدتاً در روستاهای میبد هستند، بیش از ۴۵ درصد از تولید شیر گوسفند و بز این شهرستان در روستاها تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از تولید 16 هزار تن شیر از طریق دام‌های سنگین در شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه با افزایش 15 درصدی تولید شیر شهرستان نسبت به سال گذشته، در مجموع کمبودی از این لحاظ در شهرستان میبد احساس نمی‌شود ولی امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های دامداری در دست اجرای شهرستان در آینده نزدیک، تولید کنونی به ۲۵ هزار تن شیر باکیفیت برسد و جایگاه میبد در این رابطه ارتقا یابد.

دهقان‌پور گت: خوشبختانه با افزایش قیمت شیر و حمایت بیشتر از دامداران در این حوزه، شاهد افزایش رغبت تولیدکنندگان به پرورش و تولید دام‌های شیرده در شهرستان هستیم و کمتر شاهد ذبح یا فروش دام در سال‌های اخیر می‌باشیم.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، اختصاص تخفیف به تعرفه‌های آب و برق دامداری‌ها و همچنین ارائه تسهیلات بلندمدت و کم‌بهره جهت حمایت از دامداران را از گام‌های موثر در تولید و پرورش دام‌های سبک و سنگین شیرده شهرستان برشمرد.

دهقانپور همچنین با اشاره به ایجاد گاوداری‌های جدید در مناطق مزرعه کلانتر و بفروئیه و همچنین دامداری‌های جدید برای پرورش دام‌های سبک در این شهرستان، از تلاش برای ارتقای جایگاه شهرستان میبد در استان یزد از نظر تولید گوشت قرمز خبر داد.

وی با بیان این که ۳۰ هزار راس گوسفند و بره و 52 هزار راس بز و بزغاله در این شهرستان وجود دارد، تولید گوشت قرمز گوسفند و بره در شهرستان را سالانه ۲۵۰ تن و گوشت بز و بزغاله ۳۶۹ تن اعلام کرد.

وی از تولید سالانه 1300 تن گوشت گاو و شتر در شهرستان نیز خبر داد و گفت: با راه اندازی دامداری‌های جدید شهرستان، این میزان در سال آینده به ۱۸۰۰ تن خواهد رسید.

دهقانپور در پایان نیز کمبود گوشت قرمز در چند ماه اخیر را ناشی از قاچاق دام و نبود نظارت و مدیریت بر صادرات دام دانست و افزود: خوشبختانه ان مشکل را کمتر در شهرستان میبد شاهدیم و میبد در تامین گوشت قرمز مورد نیاز داخل شهرستان خودکفاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خودکفایی در تولید گوشت قرمز واحدهای تولید شیر جهاد كشاورزي میبد استانی اقتصادی شهرستان میبد دام های سبک هزار تن شیر گوشت قرمز تولید شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران  جوان، قیمت کنونی هرکیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین  ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه ها و قصابی ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات  روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود. گفتنی است با توجه به زایش های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی