Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز بر پایه قانونی که اجرای آن از روز یکشنبه گذشته آغاز شد، هزینه صدور ویزا برای هر فرد بزرگسال از ۶۰ یورو به ۸۰ یورو افزایش یافته است. این رقم برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال نیز با ۵ یورو افزایش به ۴۰ یورو رسیده است. البته این هزینه برای شهروندان کشورهایی که با اتحادیه اروپا توافقنامه تسهیل صدور ویزا امضا کرده‌اند، همچون گذشته ۳۵ یورو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا همچنین از کشورهای عضو پیمان شنگن خواسته تا امکان تکمیل و ارسال الکترونیکی فرم‌های درخواست ویزا را فراهم کنند. بر این اساس، اختیار تشخیص صحت امضا الکترونیکی متقاضیان نیز به کشور دریافت کننده تقاضا واگذار شده است.

هلند دومین کشور عضو شنگن است که قوانین جدید درخواست ویزا را اجرایی می کند

مطابق قانون جدید متقاضیان ویزای شنگن می توانند ۶ ماه پیش از انجام سفر، درخواست ویزای خود را به کنسولگری کشورهای عضو پیمان شنگن ارائه کنند. این فاصله زمانی برای برخی مشاغل خاص از جمله دریانوردان تا ۹ ماه افزایش یافته است. این در حالی است که پیش از این، درخواست‌های ویزا باید ۳ ماه پیش از سفر ارائه می‌شد.

همچنین بر پایه این قانون، متقاضیان ویزا دیگر نیازی به سفر به کشور ثالث نخواهند داشت. چرا که اگر عضوی از اتحادیه اروپا خدمات کنسولی خود را به هر دلیلی در کشور محل اقامت متقاضی متوقف کند، این امر باید توسط کنسولگری عضو دیگری که در آن کشور فعال است، انجام شود.

این قانون برای افرادی که به طور مکرر به اروپا سفر می‌کنند این تسهیلات را قائل شده تا درخواست ویزای پنج ساله کنند. تایید این درخواست منوط به این است که از ویزاهای پیشین استفاده قانونی شده باشد، فرد در مدت قانونی از محدوده شنگن خارج شده و نیز دارای تمکن مالی خوبی باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا افزایش قیمت بریتانیا قانون یورو اتحادیه اروپا درخواست ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 748284

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است