Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در ابتدای نشست خبری امروزخود ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و یاد بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران امام (ره) و سردار سپهبد سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی که به رهبری امام به عنوان مهمترین پدیده قرن اخیر در جهان هستی اتفاق اتفاد فریاد اسلام خواهی و استکبار ستیزی و مبارزه با فساد و تحقق عدالت در جامعه ایران اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز همه در چهله دوم انقلاب و در فرایند عملیاتی شدن بیانیه گام دوم ترسیم شده‌ از ناحیه رهبر انقلاب برای استمرار نهضت حضرت امام تحت ولایت مقام معظم رهبری وظیفه داریم. مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب در تمامی برهه‌های حساس وظیفه خود را انجام دادند که باید از این مردم خوب و بصیر و آگاه تشکر کنیم.

اسماعیلی تاکید کرد: ما دو حماسه دیگر انتظار داریم. اولین حماسه، حضور مجدد مردم در ۲۲ بهمن و در راهپیمایی سراسری مردم در سالگرد پیروزی انقلاب است که قطعا امسال مردم با یاد و نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به نیابت از او و در بیان حمایت از گفتمان مقاومت و راهبرد استقامت در برابر دشمن ان‌شاءالله حضور حماسی را در ۲۲ بهمن از آنها شاهد خواهیم بود.

وی افزود: انتظار بعدی در دوم اسفند و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است که حتما در انتخابات، مردم نیز حضور همیشگی شان را به نمایش می گذارند. کشور ما کشور انتخابات است. در هیچ نظام و کشوری به اندازه جمهوری اسلامی، انتخابات برگزار نشده. در روز دوم اسفند مجددا مراجعه به رای و حضور مردم را در تاریخ انقلاب شاهد خواهیم بود.

وی افزود: به داوطلبان مجلس و هواداران آنها توصیه می‌کنم که قانون و مقررات قانونی را در فرایند تبلیغات انتخابات حتما مورد توجه قرار دهند. کسانی که بناست در سنگر قانون‌گذاری خدمت کنند خود بهترین نماد عمل به قانون باید باشند و حتما در فرایند تبلیغات رقابت جوانمردانه را مورد توجه قرار دهند. از تخریب و اتهام زنی به رقیبان اجتناب کنند. امروز جامعه و مردم ما از فضای اتهام زنی‌های بی مورد خاطره خوشی ندارند و آن را نمی‌پسندند و قطعا عرصه رقابت انتخابات نباید عرصه اتهام زنی به رقیبان باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: در یک ماه اخیر با وجود مشکلات و گلایه‌های که جمعی از شهروندان از برخی بخش‌ها داشتند شاهد دو حماسه بی نظیر بودیم. وی افزود: شاهد دو یوم الله ثبت شده در تاریخ بودیم. یک یوم الله مراسم آیینی تشییع پیکر پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان شهیدش بود. یوم الله دیگر ماه گذشته،  اقامه نماز جمعه به امامت ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری با حضور میلیونی نمازگزاران تهرانی بود که برگ زرین دیگری در تاریخ حضور مردم و یوم الله دیگری در تاریخ انقلاب بود.

خوشحالیم در مسیر خواست مردم قدم برمی‌داریم

وی افزود: خوشحالیم که در قوه قضائیه برای توقع مردم از دستگاه قضا تا جایی که توان داریم اهمیت قائل هستیم و در مسیر خواست مردم قدم برمی‌داریم. امروز قوه قضاییه به دنبال آن است که خواست مردم را بشنود و در جهت آن تلاش کند و در همین راستا برای شنیدن حرف مردم در پایان این هفته سفر استانی رییس قوه قضاییه به استان بوشهر انجام می شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: از موضوعات مهم دیگر موضوع زندان و زندانیان است و خوشبختانه تعدادی زیادی از زندانیان در استان‌ها تعیین تکلیف شدند و آمار زندانیان ما سیر نزولی را طی می کند که خبر خوبی است.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی در روز گذشته گفت: این اقدام و حرکت و عملیاتی شدن این مجتمع و فعال شدن سامانه به اطلاع رسانی در این سامانه و گزارش گری فساد و ارتباط مردم و گزارشگران با این سامانه کمک می‌کند  تا بتوانند مطالب به این مجتمع را  اطلاع دهند و تدابیر خوبی انجام شده که خدا را شاکریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قوه قضاییه غلامحسین اسماعیلی راهپیمایی 22 بهمن سخنگوی قوه قضاییه قوه قضاییه اتهام زنی یوم الله دو حماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی