Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با دست‌اندرکاران تولیدات رسانه‌ای گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که شرایط آن با دنیای گذشته متفاوت شده است، سابقا بیشتر برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغات دینی، مواعظ و نصایح اخلاقی تنها منحصر به مساجد، حسینیه‌ها و منابر بود، اما در دنیای امروز راه‌های زیادی برای ابلاغ ایده‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خطابه‌ها و منابر همچنان باید محفوظ باشند، افزودند: اگر بخواهیم تنها به خطبه‌ها در مسجد و حسینیه قناعت کنیم، عقب می‌مانیم؛ باید ببینیم دنیا از چه وسایلی استفاده می‌کند ما هم در کنار حفظ حدود الهی از آن وسائل برای نشر معارف دینی استفاده کنیم.

وی تاکید کردند: اگر بخواهیم عقب نمانیم راهش این است که در راه ترویج مکتب اسلام از وسائل و تکنولوژی روز نیز بهره مناسب ببریم.

مکارم شیرازی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه وآله وسلّم) مسلمانان را تشویق به عقب نماندن از قافله علم و دانش می‌کردند، ابراز داشت: در زمان پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه وآله وسلّم) به ایشان اطلاع دادند که در طائف یک ابزار جدید جنگی ساخته شده است؛ بلافاصله حضرت دستور دادند به مسلمانان که بروید ببینید آن وسیله چیست شما هم بسازید؛ بنابراین نه تنها نباید عقب بمانیم، بلکه باید جلوتر هم باشیم.

این مرجع تقلید با انتقاد از برخی افراد کج فهم در استفاده از تکنولوژی روز گفتند: البته برخی افراد خشک مقدس و تندرو به این گونه کارها اشکال می‌کنند؛ باید آنها را تحمل کرد و جاهایی که باعث حساسیت آنها می‌شود را مراقب بود؛ نمی‌شود به خاطر آنها از برنامه‌های مفید دست کشید، بلکه باید قویتر انجام داد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های جمع حاضر گفت: کار شما یک کار مثبت دینی است و حتما مفید واقع خواهد شد و به یقین مورد رضایت خدا و امام زمان(عجّ) خواهد گرفت؛ به هرحال کارتان را دنبال کنید و مراقب باشید از زمان عقب نمایند، چراکه در روایت آمده است که کسی که عالم به زمان خویش باشد مسائل پیچیده دامنش را نمی‌گیرد.

وی در پایان ضمن توصیه‌ای اخلاقی گفت: در گذشته ما هیچ راهی برای تبلیغ اسلام جز منابر و مجلات نداشتیم اما امروزه از انواع وسایل می‌شود استفاده کرد بنابراین باید همراه با زمان پیش رفت البته باید مراقبت کرد از خطوط قرمز شریعت عبور نشود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ناصر مکارم شیرازی مکارم شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه خبر 2 هک شد؟! + فیلم و واکنش صداوسیما

به گزارش جماران؛ صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر دو را رد و تاکید کرد که صوت پخش شده، بخشی از برنامه بوده است.

روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد: صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است.

صدا و سیما تاکید کرده است که هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.

 

حجم ویدیو: 1.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • ناصر الخلیفی: دیدار با دورتموند مهم‌ترین بازی پاری سن ژرمن در دوران من است
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • شبکه خبر 2 هک شد؟! + فیلم و واکنش صداوسیما