Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:48:28 GMT

راهنمای جامع خرید اسکنر سه بعدی چوب

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۷۴۸۷

راهنمای جامع خرید اسکنر سه بعدی چوب

اگر قصد خرید اسکنر سه بعدی چوب را دارید، حتماً برای شما سؤال پیش‌آمده که چگونه باید از جدول مشخصات اسکنر سه بعدی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ۳بعدی دات کام، اغلب کمپانی‌های معتبر علاوه بر قیمت اسکنر سه بعدی، لیستی از ویژگی‌های آن را هم ارائه می‌دهند که فهمیدن آن برای بسیاری دشوار است. در این نوشته به توضیح هر کدام از ویژگی‌های مهم اسکنرهای سه بعدی چوب خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعریف ساده‌ای از اسکنر سه بعدی

اسکنر سه بعدی وسیله‌ای است که یک مدل فیزیکی را پردازش می‌کند و به‌عنوان خروجی یک مدل سه بعدی دیجیتال از آن قطعه را ارائه می‌دهد. امروزه اسکنرهای سه بعدی، کاربردهای بسیاری در حوزه‌هایی چون چوب و مبلمان، مجسمه‌سازی و حتی پزشکی و دندانپزشکی دارند. در این نوشته قصد داریم به کاربرد اسکنرهای سه بعدی در صنایع مرتبط با چوب بپردازیم. همچنین به نکاتی که باید پیش از خرید و عوامل تأثیرگذار بر قیمت اسکنر سه بعدی چوب خواهیم پرداخت.

اهمیت رزولوشن در خرید اسکنر سه بعدی چوب

به‌طورکلی رزولوشن اسکنر سه بعدی نشان می‌دهد که یک اسکنر تا چه میزان جزیبات را می‌تواند استخراج کند. خروجی اولیه هر اسکنر سه بعدی مجموعه‌ای از نقاط سطح قطعه است که به مجموعه‌ی آن نقاط، ابر نقاط گفته می‌شود.

روش‌های گوناگونی برای اندازه‌گیری رزولوشن یک اسکنر سه بعدی وجود دارد، ولی راحت‌ترین راه بررسی فاصله‌ی بین نقاط مدل کامپیوتری خروجی یک اسکنر است. به‌عنوان نمونه مدل سه بعدی کامپیوتری خروجی یک اسکنر سه بعدی چوب متداول دارای فاصله‌ی نقاط ۳۰ تا ۵۰ میکرومتر است. این دستگاه را با یک اسکنر سه بعدی صنعتی که دارای فاصله‌ نقاط ۷ تا ۱۲ میکرومتر است مقایسه کنید. در این مثال اسکنر سه بعدی صنعتی دارای رزولوشن بالاتری نسبت به اسکنر سه بعدی چوب است. دقت کنید که فاصله‌ی کمتر نقاط به معنای رزولوشن بالاتر است و هرچه رزولوشن یک اسکنر سه بعدی بالاتر باشد توانایی ثبت جزئیات بیشتری را دارد. پس حتماً قبل از خرید اسکنر سه بعدی به این نکته توجه کنید تا خرید اسکنری با رزولوشن بیشتر و یا کمتر از نیاز خود جلوگیری کنید. چون این ویژگی می‌تواند روی قیمت اسکنر سه بعدی چوب تأثیر بسزایی داشته باشد.

تعریف دیگر رزولوشن می‌تواند توانایی ثبت تعداد نقاط از سطح قطعه در یک شات از فرآیند اسکن سه بعدی باشد. به‌عنوان نمونه، یکی از عواملی که بر روی کیفیت و قیمت اسکنر سه بعدی چوب تأثیر دارد، تعداد نقاط قابل ثبت در هر شات از اسکن است.

قیمت اسکنر سه بعدی چوب تأثیر دقت بر قیمت اسکنر سه بعدی چوب

دقت اسکنر سه بعدی را به‌طورکلی می‌توان نزدیکی مقادیر اندازه‌گیری شده توسط اسکنر با ابعاد واقعی قطعه در نظر گرفت.

اندازه‌گیری دقت یک اسکنر سه بعدی کار دشواری است. بسیاری از تولیدکنندگان کوچکِ اسکنرهای سه بعدی، بدون انجام آزمایش‌های اصولی، اقدام به درج یک عدد به‌عنوان دقت برای محصول تولیدی خود می‌کنند. به همین خاطر به‌هیچ‌وجه تنها به قیمت اسکنر سه بعدی چوب به‌عنوان تنها ملاک خرید توجه نکنید. حتماً دستگاه مورد نظر خود را از برندهای معتبر جهانی تهیه کنید. اگر هم قصد خرید اسکنر سه بعدی چوب از یک برند کمتر شناخته‌شده‌ را دارید، حتماً از یک فروشنده‌ی معتبر راهنمایی‌های کاملی در مورد آن دستگاه بگیرید. در ادامه به‌طور خلاصه به دیگر ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید اسکنر سه بعدی چوب توجه کنید می‌پردازیم.

سرعت اسکن سه بعدی

به سرعتی که یک اسکنر سه بعدی چوب می‌تواند یک شات از قطعه را تصویربرداری کند گفته می‌شود. بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده‌ی اسکنرهای سه بعدی روش‌های مختص به خود را برای اندازه‌گیری سرعت اسکن سه بعدی دارند. بهترین روش برای اطمینان از اینکه اسکنر مد نظر شما سرعت مطلوب را دارد یا خیر، آزمایش عملی آن اسکنر است. این روش خصوصاً برای آماتورها اهمیت بیشتری دارد.

ابعاد قابل اسکن

هر اسکنر سه بعدی دارای یک بازه‌ی از پیش تعیین‌شده برای حداکثر ابعاد قابل اسکن است. به‌عنوان نمونه اسکنر سه بعدی Cooper M۲۰ قابلیت اسکن سه بعدی قطعات چوبی با ابعاد ۱۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر را در مود آزاد دارد. قبل از خرید اسکنر سه بعدی چوب، مطمئن شوید که قصد اسکن قطعات با چه ابعادی را دارید.

پرتابل بودن یا نبودن اسکنر سه بعدی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در هنگام خرید اسکنر سه بعدی چوب به آن توجه کنید، قابلیت و یا عدم قابلیت جابه‌جایی اسکنر در حین فرآیند اسکن سه بعدی است. مزیت اسکنر سه بعدی پرتابل در این است که می‌تواند تمام نواحی و زوایای یک قطعه (به‌خصوص در قطعات بزرگ و یا با هندسه‌های پیچیده) را بدون نیاز به توقف فرآیند اسکن، مدل‌سازی دیجیتال کند. از طرف دیگر نقطه‌ی ضعف اسکنر سه بعدی پرتابل نسبت به اسکنر ثابت در این است که به‌طورکلی دقت کمتری دارد.

در صنعت چوب، هردوی این اسکنرها می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. باید بر اساس قطعاتی که قصد دارید اسکن کنید تصمیم بگیرید که کدام‌ یک از این اسکنرهای سه بعدی برای شما مناسب است. پرتابل بودن یا نبودن یک اسکنر از دیگر پارامترهایی است که می‌تواند بر قیمت اسکنر سه بعدی چوب تأثیرگذار باشد.

سخن آخر برای خرید اسکنر سه بعدی چوب

حتماً توجه داشته باشید که قیمت اسکنر سه بعدی چوب تنها فاکتور مهم برای خرید آن نیست. به نکاتی که در بالا اشاره شد توجه کنید. اگر خودتان تخصص کافی در انتخاب اسکنر مناسب را ندارید، می‌توانید از کارشناسان وب‌سایت تخصصی «سه بعدی دات کام (۳BOWDI.COM)» راهنمایی بگیرید تا بتوانید به‌طور هوشمندانه برای کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسکنر عنوان نمونه اسکن سه بعدی اندازه گیری فرآیند اسکن توجه کنید خروجی یک فاصله ی ی معتبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد

مرکز مبادله اعلام کرد: بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزارمی شود.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳، ۵۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟