Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-معاون پژوهش و جهاد دانشگاهی گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی کمتر از 20 درصد منابع خود را از منابع مالی دولت دریافت می‌کند و از این رو به سختی فراهم کردن زیرساخت و امکانات برای کارهای پژوهشی واقفیم.

محمد‌رضا پورعابدی معاون پژوهش و جهاد دانشگاهی در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب ۱۴ جلدی سلول‌های بنیادی اظهار داشت: بیش از یک دهه قبل این پارادایم در مجموعه جهاد دانشگاه شکل گرفت که پزشکی و دارو درمانی به سمت سلول درمانی سوق پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:‌هر کار خوبی با یک انتخاب خوب آغاز می‌شود.

به گفته پورعابدی جهاد دانشگاهی کمتر از ۲۰ درصد منابع مورد نیاز خود را از منابع مالی دولت تامین می‌کند و با این منابع ایجاد زیرساخت کار مشکلی است و به همین دلیل ارزش کارهای پژوهشی که نیاز به زمان و هزینه زیاد است را بسیار می‌دانیم.

به گفته معاون پژوهش و جهاد دانشگاهی یکی از نکات پژوهش این است که نتایج تحقیقات از سطح دانشمندان و متخصصان خارج و به سطح عامه مردم وارد شود که با انتشار نتایج دستاوردها این کار عملی می‌شود و همه می‌توانند از علم بهره‌مند شوند.

پورعابدی ادامه داد: نکته دیگر کاربردی کردن پژوهش‌ها است. هیچ کار جدیدی یک روزه متولد نمی‌شود و پشت کتاب‌هایی که امروز منتشر شده چند دهه تحقیق وجود دارد اما همچنان که به کارهای پژوهشی ادامه می‌دهیم و نتایج آن را اکنون می‌بینیم برای آینده هم باید سناریوی مشخص داشته باشیم.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاون پژوهش و جهاد دانشگاهی کارهای پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری