Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه حوزه‌های علمیه – معاون فرهنگی - تربیتی المصطفی(ص) در تشریح اهداف و سیاست‌های این جشنواره در تقویت فضای علمی و تربیتی دانش‌آموختگان اظهار کرد: در سایه برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی، استعداد‌ها و طلاب نخبه المصطفی(ص) در عرصه قرآن کریم شناسایی و معرفی می‌شوند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرکریمی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و عرض خیرمقدم به حاضران در این مراسم، گزارشی از بیست‌وپنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتخاب «استقامت امت، نصرت الهی» به عنوان شعار این دوره از جشنواره، ابراز کرد: این شعار الهام‌بخش حرکت امت ما و جامعه اسلامی برای تداوم راه انقلاب و شهیدان است.

معاون فرهنگی - تربیتی المصطفی(ص) در تشریح اهداف و سیاست‌های این جشنواره افزود: تبیین آموزه‌های ارزشمند ائمه اطهار(ع) برای دانش‌آموختگان المصطفی(ص) و افزایش انس و الفت با قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) در فضای علمی و تربیتی المصطفی(ص)، از اهداف اصلی این جشنواره به شمار می‌آید. همچنین در سایه برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص)، استعداد‌ها و طلاب نخبه المصطفی(ص) در عرصه قرآن کریم شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی اهتمام به سیر مطالعاتی قرآن کریم و احادیث را یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) توصیف کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز جشنواره جنبه بین‌المللی آن است؛ در این دوره، طلابی از ۷۲ ملیت در نمایندگی‌های المصطفی(ص) در داخل و خارج کشور به رقابت قرآنی پرداختند.

کریمی با اشاره به مشارکت استادان، اعضای هیئت علمی و کارکنان و خانواده‌های طلاب جامعةالمصطفی(ص) در جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص)، بیان کرد: در بخش شفاهی، چهارده و در بخش کتبی، هشت رشته محور‌های مسابقات این دوره بود و شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف محتوایی، فنون و مهارت‌های قرآنی و حدیثی به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به مشارکت نزدیک به چهارهزار نفر از طلاب جامعةالمصطفی(ص) از واحد‌های داخل کشور المصطفی(ص) در این دوره از مسابقات، اذعان کرد: در بخش خارج کشور نیز نزدیک به شش‌هزار نفر از طلاب و استادان المصطفی(ص) در جشنواره حضور داشتند که در مجموع، در مقایسه با دوره‌های پیش شاهد افزایش پانزده‌درصدی مشارکت بودیم.

بیشتر ببینید | گزارش تصویری مراسم اختتامیه

معاون فرهنگی - تربیتی المصطفی(ص) برگزاری دوره کارگاه داوری را برای طلاب غیرایرانی، یکی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره دانست و افزود: در بخش داوری جشنواره امسال، از ظرفیت طلاب ممتاز قرآنی در دوره‌های پیشین جشنواره استفاده شد.

وی در پایان، تجلیل از چهره‌ها و خانواده‌های قرآنی را یکی از سنت‌های جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی دانست و گفت: تجلیل از خدمات قرآنی و حدیثی «آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی» به عنوان شخصیت عالم، بصیر، مدافع ولایت و الگوی عینی و عملی در حوزه علمیه، از برنامه‌های این دوره از جشنواره است. شخصیت این عالم بین‌المللی الگوی ارزشمندی برای طلاب جامعةالمصطفی به شمار می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن جامعه المصطفی العالمیه مراسم اختتامیه معاون فرهنگی و تربیتی جعفر کریمی جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی ص برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی دوره از جشنواره طلاب جامعةالمصطفی تربیتی المصطفی ص معاون فرهنگی بین المللی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها»، مرقوم فرمودند: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کار‌ها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • ردپای انگلیسی‌ها در حدیث امام صادق (ع)/ ساخته‌های ذهنی یک منبری
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی