Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@05:49:29 GMT

عمران خان حاضر به عبور از آسمان هند نشد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۷۶۳۸

عمران خان حاضر به عبور از آسمان هند نشد

نخست وزیر پاکستان برای سفربه مالزی حاضر نشد از آسمان هند بگذرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان نخست وزیر پاکستان برای سفر به مالزی به جای گذر از آسمان هند از طریق چین به کوآلالامپور رفت که این امر تاخیر سه ساعته‌ای در سفر وی را موجب شد.

در سال ۲۰۱۹ در حداقل دو مورد دولت هند درخواست مجوز برای عبور هواپیمای حامل نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند از آسمان پاکستان را داشت که با مخالفت اسلام آباد روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکستان پس از آنکه دهلی نو بند ۳۷۰ قانون اساسی خود در مورد جامو و کشمیر را ملغی کرده و براساس آن وضعیت ویژه در مورد این دو منطقه را برداشت حریم هوایی خود را به روی دهلی نو بست. پس از آن نیز حملات دیپلماتیکی را علیه دهلی داشت و تمامی مناسبات ارتباطی و دیپلماتیک خود را قطع کرد. به هر حال هیچ محدودیتی برای عبور پروازهای پاکستانی از آسمان هند وجود نداشته است.

سفر دو روزه عمران خان به مالزی در حالی صورت گرفته است که او در نشست سران کشورهای اسلامی به میزبانی ماهاتیر، محمد نخست وزیر مالزی در ماه دسامبر شرکت نکرد. گفته می‌شود عدم حضور وی به دلیل اعمال فشارها از جانب عربستان بوده است.

روابط بین هند و مالزی در حال حاضر چندان خوب نیست، در سپتامبر ۲۰۱۹ ماهاتیر محمد در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل جامو و کشمیر را سرزمینی "اشغال شده" و "مورد حمله قرار گرفته" خواند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا کشمیر کوالالامپور پاکستان دهلی نو دولت هند عمران خان آسمان هند عمران خان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند چند روز پس از پایان دادن به توافقنامه ائتلاف دولتی بین حزب ملی اسکاتلند که او رهبری می‌کند و حزب سبزها، قصد استعفا از سمت خود را در سایه رای عدم اعتماد احتمالی دارد. 

براساس گزارش النشره، فروپاشی این توافق پس از آن صورت گرفت که دولت اسکاتلند در ۱۸ آوریل اعلام کرد که هدف خود را برای کاهش ۷۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ لغو می‌کند. پس از پایان ائتلاف، هر دو حزب مخالف محافظه کار و  حزب کارگر به یوسف پیشنهاد عدم اعتماد دادند و قرار است رای گیری برای این هفته برگزار شود.

حزب سبزها روز پنجشنبه تایید کردند که با احزاب اصلی اپوزیسیون از جمله حزب محافظه‌کاران و حزب کارگر همراه خواهند شد و علیه حمزه یوسف رای خواهند داد. لورنا اسلیتر از حزب سبز و قائم مقام وزیر اول گفت: «ما دیگر به دولت مترقی اسکاتلند که کار صحیح را برای تغییرات اقلیمی و طبیعت انجام دهد، اعتماد نداریم.»

شایان ذکر است که یوسف (۳۹ ساله) که در مارس ۲۰۲۳ پس از نیکولا استورجن به قدرت رسید، اولین رهبر مسلمان یک دولت در اروپای غربی است.  در صورت استعفا، پارلمان ۲۸ روز فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را تعیین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد