Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@12:59:21 GMT

حمایت آمریکا از ترکیه برای حمله به مواضع ارتش سوریه

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۷۷۰۱

حمایت آمریکا از ترکیه برای حمله به مواضع ارتش سوریه

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن به طور کامل از ترکیه برای حمله نظامی به مواضع دولت سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، آمریکا با ترکیه برای حملات نظامی اخیر به سوریه ابراز همبستگی کرد و کشته شدن چند نظامی این کشور در درگیری‌ها در استان ادلب را تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به خبرگزاری آناتولی گفت: ما در مقابل این اقدامات در کنار ترکیه متحد ناتوی خود هستیم و به دولت ترکیه بابت کشته شدن نیروهایش تسلیت می‌گوییم و به طور کامل از اقدامات توجیه شده دفاعی ترکیه در واکنش به این حملات حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

انهدام پهپاد ناشناس از سمت دریای مدیترانه در آسمان سوریه کشف مقر زیرزمینی تروریست‌ها در سوریه +عکس تدارک «کلاه سفیدها» برای حمله ساختگی شیمیایی در شمال سوریه

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت در حال مشورت با دولت ترکیه در این خصوص هستیم.

دیروز خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد در حملات مرگبار در استان ادلب هفت نظامی ترکیه و یک پیمانکار غیرنظامی ارتش ترکیه، کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند. وزیر دفاع ترکیه مدعی شد آنکارا در این حملات ۵۰ نقطه از مواضع دولت دمشق را هدف قرار داده، که در اثر آن ۷۶ سرباز سوری کشته شدند.

این ادعا در حالی مطرح شد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ترکیه حملات هوایی علیه نیروهای دولتی سوریه انجام نداد. بر اساس اعلام این وزارت‌خانه، ارتش ترکیه هنگامی که از سوی نیروهای سوری مورد هدف قرار گرفت به روسیه درباره تحرکات خود خبر نداد و یگان‌های ارتش ترکیه بدون هشدار دادن به روسیه در منطقه کاهش تنش در ادلب حرکت کردند به همین خاطر هنگام هدف قرار دادن تروریست‌ها، مورد گلوله‌باران ارتش سوریه قرار گرفتند.

ارتش سوریه پس از اینکه تروریست‌ها بارها آتش‌بس اعلام شده در ادلب را نقض کردند، از چندی پیش عملیات جدیدی را برای پاکسازی مناطقی از جنوب شرق ادلب و اطراف حلب از چنگ تروریست‌ها آغاز کرده‎ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا تحولات منطقه سوریه وزارت خارجه آمریکا آمریکا دولت ترکیه وزارت دفاع روسیه آنکارا خلوصی آکار ترکیه استان ادلب ارتش سوریه وزارت خارجه آمریکا ارتش ترکیه ارتش سوریه برای حمله هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پهپاد در حین انجام مأموریت خصمانه خود با موشک مناسب که به نام آن اشاره نشده، هدف قرار گرفته است.
در ادامه بیانیه ارتش یمن آمده است که یک کشتی نفتی انگلیسی به نام (ANDROMEDA STAR) در دریای سرخ نیز با موشک دریایی مناسب هدف حمله قرار گرفت.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که این سری از عملیات برای یاری ملت مظلوم فلسطین و نیز حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان صورت گرفته است.
در پایان این بیانیه نیز تأکید شده که عملیات نظامی ارتش یمن تا شکسته شدن محاصره غزه و توقف حملات به آن ادامه خواهد یافت.
ساعاتی پیش بود که یک مقام آمریکایی به شبکه «سی بی اس» این کشور، سرنگونی پهپاد ارتش ایالات متحده در سواحل یمن را تأیید کرد.
این مقام آمریکایی البته اشاره‌ای به علت سرنگونی نکرد و نگفت به خاطر نقص فنی بوده یا هدف حملات ارتش یمن قرار گرفته است.
این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.
ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»