Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته ملی المپیک گفت: سرمایه ما معرفت، انسانیت و فضیلت است. تاریخ انتشار: 12:05 - 15 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۲۳۵

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، رضا صالحی‌امیری در خلال آیین پهلوانی سرود بزرگداشت جهان پهلوان تختی که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، ظهار داشت: سرمایه ما معرفت، انسانیت و فضیلت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه ما بزرگانی چون جهان پهلوان تختی هستند که به ما هویت و انسانیت داده‌اند.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که میزبان انسان‌های بامرامی هستیم که به جوان‌ها درس مرام و مردانگی داده‌اند. اگر تاریخ این مملکت نوشته شود به جای یاد کردن از سرمایه‌های فناشدنی باید از فضیلت انسان‌های بزرگی همچون غلامرضا تختی بنویسم که امروز تندیس‌اش در اینجا قرار دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: ما وظیفه داریم که بزرگان را تکریم کنیم در غیر کفران نعمت کرده‌ایم و خداوند ما را نخواهد بخشید. اگر درخت و ورزش و پهلوانی در این جغرافیا سبز مانده است به خاطر امثال حمید سوریان و محمدرضا یزدانی‌خرم و محمدرضا طالقانی است و نسل جوان ابتدا باید پیشکسوتان ممنون باشد. ما باید تلاش کنیم تا از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی برسیم و این را هم بگویم آنهایی که برای همیشه اسم‌شان در تاریخ ماندگار شده انسان‌هایی بودند که مرامشان از قهرمانی به پهلوانی صعود کرده است.

صالحی‌امیری تاکید کرد: باید هر روز و در تمام دوران تاریخ این بزرگان را به نسل‌های مختلف معرفی کنیم و فراموش نکنیم چه کسانی به گردن ما حق دارند. حق بزرگ را امام که ما از دوران سیاه گذشته نجات داد، دارد. حق بزرگ را شهدا دارند که جان خودشان را دادند تا ما بتوانیم در این فضای امن سخن بگوییم و زندگی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا سلیقه شخصی را از کارها خارج کنیم و در این راستا ساز و کار مستقلی ارائه بدهیم. امیدوارم این مراسم را در سراسر کشور گسترش داده شود و هر قهرمان به اندازه توانمندی‌هایش در حد شهر، استان و در نهایت در سطح ملی مورد تکریم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: رنگرز: موزه ملی المپیک و پارالمپیک نماد غیرت ایرانی است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جهان پهلوان تختی رضا صالحی امیری غلامرضا تختی حمید سوریان صالحی امیری سرمایه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشمک ستاره دوم به آبی‌ها

به گزارش همشهری‌آنلاین، اینتر در چه شبی بیستمین قهرمانی و دومین ستاره روی لوگوی خود را قطعی کرد؛ در دربی دلامادونینا و با پیروزی بر رقیب همشهری! فصل پیش هم دقیقا در همین هفته۳۳ قهرمان سری‌آ مشخص شده و ناپولی جشن گرفته بود.

هواداران افراطی میلان با بنری خطاب به اینتری‌ها نوشتند: «ریاضی مهم نیست، تعداد جام‌ها در زمین ۱۹ است.» این جمله به قهرمانی اینترمیلان در سال۲۰۰۶ اشاره داشت که با رسوایی کالژپولی از یوونتوس پس گرفته و به این تیم داده شد.

آن فصل یووه به دسته پایین‌تر سقوط کرد. این باخت برای میلانی‌ها به‌قدری غیرقابل‌هضم بود که بلافاصله پس از بازی، موسیقی تکنو را با صدای بسیار بالا در سن‌سیرو پخش کردند تا به‌نوعی مانع از جشن قهرمانی اینتر شوند. یاد بازی برگشت در نوکمپ به‌خیر که بارسلونای میزبان بلافاصله پس از حذف مقابل اینتر مورینیو در لیگ قهرمانان اروپا، آبپاش‌های چمن را باز کرد و دروازه‌بان اسپانیایی تیم میزبان جلوی مورینیو را گرفته بود و اجازه نمی‌داد دستانش را رو به آسمان بگیرد و خوشحالی کند.

حالا اینتر به نخستین تیم تاریخ سری‌آ بدل شده که توانسته در یک شهرآورد قهرمانی اسکودتو را مسجل کند. ستاره اول لوگو با هلینو هره‌را به‌دست آمد و ستاره دوم با اینتزاگی.

سریع‌ترین قهرمانی‌های تاریخ سری‌آ که در هفته۳۳ قطعی شده است: فیورنتینا (۹۶-۱۹۹۵)، تورینو (۴۸-۱۹۴۷)، اینتر(۰۷-۲۰۰۶ با مربیگری روبرتو مانچینی)، یوونتوس(۱۹-۲۰۱۸ با ماسیمیلیانو آلگری)، ناپولی (۲۳-۲۰۲۲ با لوچانو اسپالتی) و اینترمیلان (۲۴-۲۰۲۳ با سیمونه اینتزاگی).

اینتر برای بیستمین‌بار قهرمان سری‌آ ایتالیا شد و از فصل آینده از ۲ستاره در لوگوی خود استفاده خواهد کرد. در ایتالیا باشگاه‌ها به ازای هر ۱۰قهرمانی لیگ، یک ستاره به لوگوی خود اضافه می‌کنند. یووه با ۳۶جام، برای چهارستاره‌شدن به ۴قهرمانی دیگر نیاز دارد. میلان از همشهری خود عقب افتاده و با ۱۹قهرمانی تنها یک ستاره دارد. تا چند سال پیش که یووه ۹بار پیاپی سری‌آ را فتح کرده بود، اینتر و میلان هر کدام ۱۸جام داشتند که با ۳۶عنوان یووه برابر بود. جنوا با ۹قهرمانی در رده چهارم است.

سیمونه اینتزاگی ششمین جام خود را در اینتر به‌دست آورد، از ژوزه مورینیو پیشی گرفت و سومین مربی موفق تاریخ اینتر شد؛ یک قهرمانی سری‌آ، ۳سوپرجام، ۲جام‌حذفی و یک نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا. هلینو هره‌را و روبرتو مانچینی ۷جام آورده‌اند.

هر ۶بازی آخر را اینتر از حریف برده است؛ با حساب ۱۴بر۲ در مجموع.

در تاریخ دربی دلامادونینا، تنها میلان در فاصله سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۸ توانسته بود ۶مرتبه پیاپی حریف را شکست دهد و این فصل اینتر با این رکورد تاریخی برابری کرد.

آمار میلان در دربی‌های میلان زیرنظر استفانو پیولی: ۱۵مسابقه، ۳برد، ۲تساوی، ۱۰شکست و تفاضل گل ۱۷-. مربی ایتالیایی که ۲فصل پیش با میلان قهرمان شد، تابستان برکنار خواهد شد.

پیولی به‌عنوان سرمربی، بیشترین شکست را در تاریخ دربی‌های میلان در همه رقابت‌ها داشته؛ ۱۰شکست. او همچنین نخستین مربی روسونری است که در ۶دربی متوالی میلان شکست می‌خورد.

اینترمیلان ۵بازی دیگر تا پایان فصل در پیش دارد که اگر همه را ببرد، به رکورد تاریخی ۱۰۱امتیاز در یک فصل خواهد رسید. حالا که نراتزوری در هیچ جام دیگری حضور ندارد، این می‌تواند چالش بعدی آنها باشد.

میلان در ۲۰دربی آخر ۴بار اینتر را برده و ۳مساوی گرفته و ۱۳بازی را به این تیم باخته است.

اینتر در شهرآورد میلان برای هشتمین بازی متوالی دروازه میلان را باز کرد.

در ۳بازی از ۵شهرآورد اخیر، میلان پس از ضربه کرنر گل اول را دریافت کرده است.

اینتر حداقل یک گل در هر ۸نیمه‌اول اخیر خود مقابل میلان در سری‌آ (از فصل ۲۱-۲۰۲۰) به ثمر رسانده ‌و ۹گل به این تیم زده و ۴گل در نیمه‌های اول دریافت کرده است.

میلان معمولا از روی ضربات سر گل نمی‌خورد. گل آچربی دومین گل دریافتی این تیم در سری‌آ ۲۰۲۳-۲۴ و پس از گلی بود که ۲۲دسامبر سال گذشته فاتزیو برای سالرنیتانا با سر به ثمر رساند.

میلان رده دومی و نایب‌قهرمانی را هم در خطر می‌بیند. میلان در بازی بعدی مقابل یوونتوس توموری، تئو و کالابریا را به‌دلیل محرومیت ندارد.

کد خبر 846907 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لیگ سری A ایتالیا تیم اینترمیلان

دیگر خبرها

  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • المپیک شگفتی‌ها
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • چشمک ستاره دوم به آبی‌ها