Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا نقی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات در اختیار صاحبان چهارهزار و ۵۱۴ طرح اشتغال پایدار روستایی قرار گرفته و نزدیک به ۱۰ هزار و ۹۸۶ فرصت شغلی ایجاد کرده‌است.

وی اضافه کرد: متوسط تسهیلات اعطایی برای هر شغل روستایی پایدار نیز در آذربایجان‌غربی حدود ۳۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها به ویژه حاشیه شهر، حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تامین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در استان‌ها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶۸ هزار بیکار در استان وجود دارد که در ۲ سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ برای بیش از ۶۱ هزار نفر از آنان اشتغال ایجاد شده‌است.

نقی زاده افزود: نرخ بیکاری بهار از ۱۴.۹ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۱۰.۷ درصد در سال ۱۳۹۸، تابستان از ۱۴.۸ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۸.۶ درصد در سال ۱۳۹۸ و پاییز از ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۷ به ۱۱.۱ درصد در سال ۹۸ رسیده است.

وی با اشاره به رشد سه درصدی بیمه‌شدگان اجباری در استان بیان کرد: امسال در ۲ فصل بهار و تابستان، آذربایجان‌غربی در فضای کسب و کار رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.

وی، ایجاد خانه فرهنگ کار و تلاش در تکاب، افتتاح نخستین سامانه آموزشی مجازی HSE و نام‌گذاری بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی کارگران در ارومیه به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه‌های اجرایی در دهه فجر است.

به گزارش ایرنا، طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی از سال ۱۳۹۶ اجرا می‌شود.

چهار بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان به‌شمار می‌رود.

تسهیلات این طرح در هر روستا با توجه به مزیت‌های نسبی موجود به متقاضیان پرداخت می‌شود.

آذربایجان غربی از ابتدای اجرای این طرح، رتبه‌های برتر را بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده بود.

برچسب‌ها روستائیان آذربایجان غربی ارومیه اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان آذربایجان غربی ارومیه اشتغال زایی روستائیان آذربایجان غربی ارومیه اشتغال زایی طرح اشتغال پایدار روستایی آذربایجان غربی سال ۱۳۹۷ درصد در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیرهای عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضائی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

کد خبر 6089856

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی