Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@09:23:23 GMT

بررسی پرونده باغات در شورای شهر تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۸۲۹۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران بررسی پلاک‌های ثبتی در خصوص باغ بودن یا نبودن پرونده‌های ارجاعی به شورای شهر تهران مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

ابتدا محمد سالاری درباره پرونده یک پلاک ثبتی در منطقه ۲ گفت: این ملک در منطقه سعادت‌آباد به مساحت 1000 متر است که کاربری قدیم آن مسکونی بوده و زیرپهنه فعلی آن R122 است که در سال 1395 این ملک توسط شورای شهر تهران باغ تشخیص داده شده است و در سال 1397 نیز کمیسیون ماده 12 اعلام کرده است که این ملک باغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای شهر تهران با تایید نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این ملک، این ملک را باغ اعلام کردند.

همچنین اعضای شورای شهر تهران ملکی دیگر در محله درکه را بدون بحث و تبادل نظری آن را باغ اعلام کردند.

سالاری در ادامه وضعیت یک پلاک ثبتی دیگر در خیابان اعجازی را تشریح کرد. او درباره ویژگی های این ملک گفت: زیرپهنه آن R122 است که کمیسیون ماده هفت در سال 1397 این ملک را با داشتن 156 اصله درخت باغ اعلام کرده است، اما در بررسی‌ها مشخص شد این ملک 27 اصله درخت دارد که به دلیل نقص سیستمی تعداد درختان مجددا به طور مداوم تکرار شده است.

وی ادامه داد: در جلسات پیش نیز این پرونده را بررسی کردیم اما اعضای شورای شهر درخواست داشتند که استعلام سند اخذ شود که ما نیز این اقدام را انجام دادیم.

صدراعظم نوری در واکنش به اظهارات سالاری گفت: ما در مورد این پرونده به صورت مفصل صحبت کردیم و تعداد درختان دو بار به دلیل نقص سیستم تکرار شده نه چند بار و در حال حاضر این ملک 84 اصله درخت دارد که حدنصاب باغ بودن را دارا است. مناطق بعضا نظرات درستی درباره باغات نمی‌دهند.

او در ادامه گفت: نظر کمیسیون ماده هفت شرط است نه این‌که ما از منطقه استعلام کنیم، چرا که بعضا دیده شده منطقه به کمیسیون ماده هفت نامه‌ها را ارجاع نمی‌دهد.

زهرا نژادبهرام در واکنش به این پرونده گفت: این موضوع پیش‌تر هم در شورا مطرح شده بود و اعضای شورا اعلام کردند که به دلیل ابهامات نیازمند استعلام و سند هستیم و پیشنهاد می‌شود به دلیل ابهامات موجود این پرونده به کمیسیون تخصصی برگشت داده شود تا بتوانیم تصمیم درستی در این خصوص اتخاذ کنیم.

به گزارش ایلنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران در مورد این پرونده خاص رای به برگشت کمیسیون دادند.

در ادامه محمد سالاری به تشریح ویژگی‌های یک پرونده دیگر پرداخت و گفت: این ملک در منطقه سعادت‌آباد به مساحت 840 متر است که در حال حاضر زیرپهنه آن R122 بوده و کمیسیون ماده هفت در سال 1398 این ملک را با داشتن 72 اصله درخت باغ اعلام کرده است و نظر ما نیز به عنوان کمیسیون تخصصی این است که این ملک باغ است.

رسولی در واکنش به این نظرات گفت: شهرداری تهران در این ملک درخت کاشته و حالا ما می‌خواهیم این ملک را که شهرداری در سنوات مختلف در آن درخت کاشته به باغ تبدیل کنیم و این مالک را بیچاره می‌کند.

صدراعظم نوری در واکنش به این سخنان، اظهار کرد: مالک این ملک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بود و شهرداری طی سنوات مختلف در این ملک درخت کاشته است و بعد از مدتی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) این ملک را به یک شخص دیگری می‌فروشد و مالک زمان خرید باید دقت می‌کرد که چه ملکی را خریده است.

اعضای شورای شهر تهران به باغ بودن این ملک نیز رای مثبت دادند.

در ادامه سالاری به تشریح یک پرونده دیگر پرداخت و گفت: این ملک درمحله دربند منطقه یک به مساحت 1200 متر است که زمین مشجر و با کاربری فرهنگی است که کمیسیون ماده هفت این زمین را در سال 1397 باغ اعلام کرده است و در حال حاضر نیز 91 درخت در این ملک قرار دارد و ما نیز معتقدیم این ملک باغ است.

اعضای شورای شهر نیز با آرای حداکثری خود این ملک را باغ اعلام کردند.

در ادامه سالاری اضافه کرد: در یک پرونده دیگر که در منطقه جنت‌آباد به مساحت 5450 متر قرار دارد که سند این ملک باغ است و کمیسیون ماده هفت نیز نظر بر باغ بودن این ملک دارد و از آنجایی که در متن سند این ملک باغ اعلام شده، ما نیز آن را باغ اعلام می‌کنیم.

این ملک نیز در نهایت رای باغ گرفت.

در ادامه سالاری مشخصات ملک دیگری در خیابان پاسداران را قرائت کرد. او در تشریح ویژگی های این ملک گفت: مساحت این پلاک ثبتی 576 متر است و کاربری آن مسکونی تعیین شده که این ملک با داشتن 33 اصله درخت سبز باغ تعیین شده است.

اعضای شورای شهر نیز این ملک را باغ اعلام کردند.

در ادامه پرونده دیگری در محله سعادت‌آباد واقع در منطقه دو با مساحت 750 متر مورد بررسی قرار گرفت.

سالاری درباره این ملک گفت: سند آن شش دانگ باغ اعلام شده است و کاربری فعلی آن R122 تعیین شده است. کمیسیون ماده هفت در گذشته اعلام کرده است که این زمین با داشتن 13 اصله درخت باغ محسوب نمی‌شود، اما در سال 1396 مجددا اعلام کرده که این ملک با داشتن 15 اصله درخت باغ است، اظهار کرد: کمیسیون شهرسازی نیز صرفا به این دلیل که در سند باغ اعلام شده این ملک را باغ اعلام کرده است.

محسن هاشمی با بیان این‌که تصاویر و نقشه‌ها نشان می‌دهد که در 50 درصد این باغ ساخت‌وساز شده است، گفت: اگر ما این زمین را باغ اعلام نکنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد و به نظرم این ملک باغ نیست.

صدراعظم نوری در واکنش به سخنان هاشمی گفت: اگر این ملک باغ اعلام نشود مطمئن باشید مالک در اولین فرصت نسبت به تخریب و نوسازی ملک خود اقدام کرده و درخت‌های باقی‌مانده را نیز از بین می‌برد. نهایتا اعضای شورای شهر به باغ بودن این ملک رای مثبت دادند.

در ادامه ملک دیگری واقع در فرمانیه، منطقه ۱ مورد بررسی قرار گرفت.سالاری در تشریح این پلاک ثبتی گفت: مساحت ملک ۲۷۶۰ مترمربع است و کاربری قدیم آن مسکونی بوده است. نظر کمیسیون ماده ۷ در سال ۹۶ با ۵۱ اصله درخت مبنی بر باغ بودن ملک است و دوباره بعد از یک ماه تعداد درختان آن به ۴۶ اصله کاهش یافت و باز هم از سوی کمیسیون ماده ۷ باغ اعلام شد.

او ادامه داد: این ملک باید ۱۴۶ اصله درخت داشته باشد که اکنون ۵۶ اصله درخت در آن موجود است.نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر غیرباغ بودن ملک است.

اعضای شورای شهر تهران به این ملک رای باغ دادند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زهرا شورای شهر تهران معماری کاربری فرهنگی جلسه شورای شهر تهران اعضای شورای شهر تهران کمیسیون ماده هفت ادامه سالاری ملک باغ یک پرونده دیگر اصله درخت باغ آباد به مساحت باغ اعلام شده تعداد درختان نظر کمیسیون بر باغ بودن ملک گفت حال حاضر درخت کاشته سعادت آباد مورد بررسی تعیین شده آن مسکونی پلاک ثبتی قرار گرفت سال 1397 ما نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند

ایتنا - آیا شرکت آمریکایی متا در برخورد با تبلیغات سیاسی قوانین اروپا را زیر پا می‌گذارد؟ کمیسیون اتحادیه اروپا برای بررسی این موضوع روند رسیدگی حقوقی علیه کنسرن فیس‌بوک – اینستاگرام را گشوده است.
کمیسیون اتحادیه اروپا علیه کمپانی فیس‌بوک - اینستاگرام "متا" به ظن نقض قوانین اتحادیه اروپا روند رسیدگی حقوقی را آغاز کرده است. کمیسیون در بروکسل اعلام کرد که از جمله بررسی خواهد شد که آیا این شرکت آمریکایی در برخورد با تبلیغات سیاسی به قوانین اروپایی پایبند بوده است یا خیر.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که دستگاه اداری او ابزارهایی ایجاد کرده است تا از شهروندان اروپایی در برابر اطلاعات نادرست و دستکاری هدفمند توسط کشورهای ثالث حفاظت کند.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: «هرگاه به نقض قوانین مشکوک باشیم، اقدام می‌کنیم. این امر در همه زمان‌ها صدق می‌کند، به ویژه در زمان انتخابات دموکراتیک.»

از جمله نقض‌های احتمالی قوانین این است که کنسرن "متا" در مقابله با گسترش تبلیغات گمراه‌کننده و کمپین‌های اطلاعات نادرست در سطح اتحادیه اروپا به قدر کافی اقدام نکرده است. علاوه بر این، کمیسیون گمان دارد که امکانات کاربران برای شکایت در مورد محتوای پلتفرم‌ها الزامات قانون اروپا را برآورده نمی‌کند. از سوی دیگر، کنسرن متا به پژوهشگران به قدر کافی امکان دسترسی به داده‌ها را نمی‌دهد.

طبق قانون جدید اتحادیه اروپا، پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، توییتر، گوگل و بسیاری دیگر باید سریع‌تر و شدیدتر از قبل علیه محتوای غیرقانونی مانند نفرت‌پراکنی و تحریک در آنلاین وارد عمل شوند. درغیراین صورت با جریمه‌های سنگین روبرو خواهند شد. "قانون خدمات دیجیتال" (DSA) باید تضمین کند که گزارش محتواهای غیرقانونی برای کاربران آسان‌تر می‌شود. در اصل، سرویس‌های بزرگی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام باید مقررات بیشتری را نسبت به شبکه‌های کوچک رعایت کنند.

کمیسیون مدارک و شواهد جمع‌آوری می‌کند
کمیسیون اتحادیه اروپا تأکید کرد که گشایش روند تحقیق صرفاً شبهات را بررسی می‌کند و ارزیابی اولیه کمیسیون هنوز نتیجه نهایی را نشان نمی‌دهد. کمیسیون به جمع‌آوری شواهد، به عنوان مثال از طریق نظرسنجی، ادامه خواهد داد. علاوه بر این، کمیسیون اتحادیه اروپا بالقوه می‌تواند پیشنهادهای متا برای اصلاح خود را بپذیرد.

در ماه اکتبر سال گذشته، تیری برتون، کمیسر امور صنعت اتحادیه اروپا، به فیس‌بوک در مورد محتوای دستکاری شده بیش از حد در این پلتفرم در ارتباط با انتخابات هشدار داد. برتون نوشت که می‌خواهد فوراً در مورد جزئیات اقدامات فیس‌بوک برای جلوگیری از انتشار جعلیات، از جمله با توجه به انتخابات آتی در اتحادیه اروپا، مطلع شود. انتخابات پارلمان اروپا قرار است در تابستان سال جاری برگزار شود.

بسیاری در اتحادیه اروپا بر این باورند که روسیه در تلاش است تا بر انتخابات تأثیر بگذارد. بلژیک اخیراً اعلام کرد که داده‌های نهادهای مخفی اطلاعاتی نشان می‌دهد که تلاش‌هایی برای انتخاب هر چه بیشتر نمایندگان دوستدار روسیه در پارلمان اروپا وجود دارد.

هفته گذشته، بلژیک که ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، مکانیسم واکنش به بحران جامعه بین‌المللی (IPCR) را راه‌اندازی کرد که هدف آن امکان تبادل نظر نزدیک‌تر در مورد اقدامات جاری علیه اعمال نفوذ روسیه است.

در حال حاضر علیه پلتفرم آنلاین "تیک تاک" و سرویس پیام کوتاه اکس (توییتر سابق) روند رسیدگی در جریان است. "تیک تاک" تحت بررسی است که آیا این شرکت چینی با نسخه برنامه "تیک تاک لایت" سلامت روان کودکان زیر سن قانونی را به خطر می‌اندازد یا خیر.

به دنبال نشانه‌هایی از پست‌های غیرقانونی و گمراه‌کننده درباره حمله حماس به اسرائیل، فهرستی از سوالات به پیام‌رسان اکس (توییتر سابق) ارسال شد که ظاهراً این شرکت پاسخ قانع‌کننده‌ای به کمیسیون اتحادیه اروپا نداده است. روند بررسی علیه اکس در اواسط دسامبر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • نیکا شاکرمی کیست؟ او چگونه از دنیا رفت؟
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • دیدار مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مردم هرمزگان
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس