Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:04:57 GMT

علت مطرح کردن موضوع رزرو پارک حاشیه‌ای چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۸۳۸۴

علت مطرح کردن موضوع رزرو پارک حاشیه‌ای چه بود؟

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران علت طرح «رزرو پارک حاشیه‌ای» در شهر تهران را بیان کرد. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره پیشنهاد طرح رزرو پارک حاشیه‌ای در شهر تهران، اظهار کرد: یکی از مسائل عمده‌ای که در تهران با آن مواجه هستیم این است که شهروندان ممکن است چند محور را برای یافتن جای پارک مناسب جست‌وجو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر علاوه بر اینکه وقت شهروندان را تلف می‌کند منجر به آلودگی هوا شده و از سوی دیگر چرخش خودروها باعث ایجاد ترافیک جدید می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد بنده این بود که با توجه به مسائلی که به آن اشاره کردم رزرو پارک حاشیه‌ای در بخشی از شهر که شهرداری می‌تواند آن را محصور کند، انجام شود. این طرح می‌تواند در قالب یک اپلیکیشن در اختیار شهروندان قرار گیرد تا آنها مجبور نشوند برای پارک خودرو یک محدوده را چندین بار جست‌وجو کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق این پیشنهاد شهروندان حداکثر می‌توانند سه ساعت یک نقطه را برای پارک رزرو کنند، گفت: براساس مصوبه شورای شهر به شهرداری اجازه دادیم روی این موضوع کار کند ولی مکلف به اجرا نیست چرا که وقتی از کلمه «مکلف» استفاده می‌کنیم شهرداری باید طرح را اجرایی کند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده است.

وی افزود: شهرداری می‌تواند برای اجرای آن از پارکومتر یا دوربین‌های هوشمند استفاده کند؛ این طرح موضوع غریب و نوپدیدی نیست چرا که در برخی شهرهای دنیا اجرایی شده است.

نژادبهرام در پاسخ به این که آیا اجرای آن برای شهرداری هزینه‌بر خواهد بود، گفت: شهرداری به مردم خدمات می‌دهد؛ ما از شهروندان پول می‌گیریم تا برایشان هزینه کنیم و با تحقق چنین طرحی به مردم کمک می‌کنیم تا کمتر برای پیدا کردن جای پارک زمان صرف کنند.

راه‌اندازی سامانه هوشمند پارک حاشیه‌ای در مناطق تهرانتهران| جریمه پارک حاشیه‌ای هوشمند چقدر است؟/ 4 منطقه جدید در نوبت اجراآغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در تهران/ پایان فعالیت غیرقانونی پارکبان‌ها

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران رزرو پارک حاشیه ای پارک حاشیه ای شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان‌های بوکان به پارکبانان سپرده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، امیر احمدی با اشاره به اجرایی‌شدن طرح پارکبان در شهر بوکان اظهار کرد: این شهرداری از روزهای گذشته عملیات خط‌کشی معابر و نصب تابلوی پارکبانی به منظور تعیین محل برای پارک خودروهای شهروندان را در بیش از ۱۵ معبر اصلی و پرتردد سطح شهر آغاز کرده است.

وی افزود: این امر با هدف برقراری انضباط در پارک خودرو، عدالت در محل توقف، پارک صحیح خودرو و نیز ساماندهی پارک حاشیه‌ای در معابر شهری صورت پذیرفته و با اجرای طرح پارکبانی بدنبال تحقق این اهداف هستیم.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: پس از آماده سازی کامل معابر مورد نظر به زودی آگهی و فراخوان‌های لازمه از سوی این شهرداری جهت انتخاب پیمانکار و آغاز بکار طرح پارکبانی نیز صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۳۰ نفر نیز از دیگر موارد مورد نظر در اجرای این طرح خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • خیابان‌های بوکان به پارکبانان سپرده می‌شوند
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»