Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:30:19 GMT

پارلمان کوزوو دولت جدید را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۸۵۵۵

پارلمان کوزوو دولت جدید را تایید کرد

پارلمان کوزوو پس از چندین هفته مذاکرات ائتلافی در حالی دولت جدید را تایید کرد که نخست وزیر وعده داد تا موضعی سخت‌تر در مذاکرات با صربستان اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلبین کورتی ۴۴ ساله نخست وزیر کوزوو پیش از رای گیری برای تایید دولت جدید به پارلمان گفت که با فساد و پارتی بازی مبارزه می‌کند؛ دولت جدید کوزوو با ۶۶ رای موافق در پارلمان ۱۲۰ کرسی پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از چند هفته مذاکرات ائتلافی در پی برگزاری انتخابات زودهنگام اکتبر ۲۰۱۹، حزب چپ گرای تعیین سرنوشت این کشور موفق شد تا با حزب راست میانه لیگ دموکراتیک کوزوو روز یکشنبه برای تشکیل یک دولت جدید توافق کند.

یکی از چالش‌های اصلی که دولت جدید با آن روبروست،‌ مذاکرات با صربستان است.

صربستان کنترل کوزوو را پس از بمباران ۱۹۹۹ ناتو برای بیرون راندن نیروهای صرب در پی جنگ چندین ساله در این کشور از دست داد.

کوزوو در ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد اما دولت بلگراد استقلال آن را به رسمیت نمی‌شناسد و دو طرف روابط عادی با هم ندارند.

مذاکرات بین کوزوو و صربستان به پشتیبانی اتحادیه اروپا در نوامبر ۲۰۱۸ و زمانی متوقف شد که کوزوو مالیات بر کالاهای تولیدی صربستان را ۱۰۰ درصد افزایش داد و کورتی در کمپین انتخاباتی خود اعلام کرده بود که تعرفه‌های تجاری را بر می‌دارد اما سایر اقدامات را در نظر خواهد گرفت.

وی به پارلمان گفت:‌ با صربستان ما در زمینه تجارت، سیاست و اقتصاد پیشی می‌گیریم. من آماده گفتگو با صربستان هستم. دولت من بابت جرایم جنگی نیروهای صرب در جریان جنگ ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ بالکان از صربستان در دیوان کیفری بین‌المللی شکایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کوزوو دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده