Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:59:06 GMT

موسسات قرآنی و نقش آن در تربیت قرآنی نونهالان

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۸۶۴۰

موسسات قرآنی و نقش آن در تربیت قرآنی نونهالان

موسسات قرآنی، به عنوان مراکز آموزش و تربیت قرآنی نونهالان و خردسالان با رشد قابل توجهی کمی و کیفی مواجه هستند، به گونه ای که در استان زنجان ۱۶۰ موسسه قرآنی فعالیت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در راستای ترویج و آموزش قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی و اساس انقلاب اسلامی که به عنوان یکی از رویکرد های مهم و لاینفک کشور بعد از انقلاب اسلامی بود، اقدامات متعددی از سوی موسسات قرآنی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در حال حاضر 160 خانه و موسسه قرآنی فعال در استان زنجان فعالیت می کنند که در این راستا خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با خانم مصطفوی مدیر موسسه قرآنی بشیران نور مصاحبه ای ترتیب داده است که مشروح آن در ذیل آمده است.

 

خبرگزاری شبستان: موسسه بشیران نور از چه سالی و با چه هدفی فعالیت خود را آغاز کرده است؟

مدیر موسسه قرآنی بشیران نور : موسسه فرهنگی قرآن و عترت بشیران نور به شماره ثبت 872 زیر نظر سازمان دارالقرآن الکریم کشوری(سازمان تبلیغات اسلامی) و وزارت ارشاد اسلامی از سال 1396 کار خود را آغاز کرده است.

 

این موسسه با نیت جذب علاقه مندان و عموم مردم به قرآن و اهل بیت(ع) با محوریت مبانی تربیتی بوده هرچند فرصت اشتغال و سودآوری در کارهای دیگر بیشتر بود اما با مشورت خانواده تصمیم گرفتیم فعالیت خود را در این قسمت آغاز کنیم.

 

خبرگزاری شبستان: استقبال خانواده ها برای حضور فرزندانشان در این موسسه چگونه است؟

مدیر موسسه قرآنی بشیران نور: به خاطر مشکلات معیشتی و عدم فرهنگ سازی، متاسفانه اولویت خانواده ها مسائل معیشتی، کلاس های ورزش، آموزش موسیقی و زبان خارجه است که هم درآمد بیشتری دارند و هم تبلیغات بیشتری می شوند لذا استقبال از برنامه های قرآنی کمتر شده است.

 

پیشنهادم اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و حمایت از برنامه های قرآنی است به نظرم حفظ، قرائت و تدبر در قرآن باید در اولویت برنامه ها باشد و خانواده ها را از طرق مختلف و در سنین مختلف درگیر کند هرچند آموزش های دیگر هم در جای خود مورد نیاز است.

 

خبرگزاری شبستان: چه توصیه ای به دیگر موسسات قرآنی دارید؟

مدیر موسسه قرآنی بشیران نور: جایگاه واقعی قرآن در جامعه مغفول مانده و در آموزش ها بیشتر به ظاهر قرائت و حفظ قرآن توجه می شود در حالیکه اگر پیام قرآن در دانش پژوهان و مربیان قرآن بیشتر متبلور می شد جذابیت بیشتری داشت.

 

حمایت مالی هدف دار و تشویق از موسسات و برنامه های موفق همیشه موثر بوده ولی بی برنامه گی و بی هدفی و عدم استمرار یکی از آسیب های ادارات و ارگان های مرتبط بوده است.

 

پیشنهاد بنده حمایت از بیمه مربیان کارآمد و توانمند و استفاده در مراکز قرآنی و استقبال خیرین جهت حمایت از برنامه های و بخصوص خانواده های علاقه مند به قرآن در این بخش است.

 

خبرگزاری شبستان: تعامل دستگاه ها با موسسات قرآنی چگونه است؟

مدیر موسسه قرآنی بشیران نور: در برنامه های ارگان ها و نهادها، آموزش و ارتقاء مدیران و مربیان وجود دارد ولی بخاطر مشکلات اعتبار و بی برنامه گی و بی هدفی، آموزش ها ضعیف است و تجربیات و سلیقه های شخصی مدیران و مربیان حاکم است.

 

متاسفانه این نهادها بجز برگزاری مسابقات برای دانش پژوهان وعلاقه مندان قرآنی، همکاری عمده ای با موسسات قرآنی ندارند و پیشنهاد بنده تقسیم کار نهادهای مرتبط و پرهیز از موازی کاری و برنامه ریزی بلند مدت و استفاده از تجربیات مراکز قرآنی در داخل و خارج کشور است.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام دهه فجر مسجد انقلاب اسلامی ایام الله دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد آموزش قرآن به کودکان موسسات قرآنی قرآن کریم خبرگزاری شبستان موسسات قرآنی خانواده ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • قرآن همه چیز ماست
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها