Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول کمیته قرآن، مساجد، روحانیت و تشکل‌های دینی دهه فجر آران و بیدگل از اجرای ۸۵ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبیو ۱۲ محفل قرآنی ویژه دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام «سمیع‌الله مردان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: کمیته قرآن، مساجد، روحانیت و تشکل های دینی مردمی ستاد دهه فجر آران و بیدگل، ۸۵ عنوان برنامه فرهنگی، قرآنی و مذهبی ویژه دهه فجر را برنامه ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسؤول کمیته قرآن، مساجد، روحانیت و تشکل‌های دینی دهه فجر آران و بیدگل افزود: بر این اساس ۱۲ محفل قرآنی در این ایام توسط اعضای این کمیته و تشکل‌های وابسته در شهر و روستاهای شهرستان برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام مردان، محفل ملی انس با قرآن کریم آستان مقدس محمد هلال بن علی(ع) را از شاخص‌ترین محافل قرآنی شهرستان دانست و تصریح کرد: این محفل قرآنی پنج‌ شنبه ۱۷ بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور استاد «سعید پرویزی» نفر نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم در آستان مقدس هلال بن علی(ع) برگزار خواهد شد.

 


رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: محفل انس با قرآن کریم در حرم باب المراد قاسم بن علی النقی(ع) در روز شنبه ۱۹ بهمن، محفل انس با قرآن ویژه هیئات مذهبی در ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۹ در حسینیه حضرت ابالفضل(ع) دهنو، مراسم شبی با قرآن در روز چهارشنبه ۱۶ بهمن در مسجد امام علی(ع) نوش آباد، محفل شبی با قرآن در روز ۱۰ بهمن در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) روستای محمدآباد و محفل قرآنی ۱۰ بهمن در روستای قاسم آباد، برگزاری کرسی های تلاوت در مساجد، شبی با قرآن در مسجد امام زمان(عج) و مسجد خاتم الانبا(ص) کوی بهار از دیگر محافل قرآنی شاخص شهرستان آران و بیدگل در دهه فجر خواهد بود.

 

حجت الاسلام مردان افزود: همچنین پویش ملی ختم قرآن به نیت هدیه به ارواح مطهر شهدای مدافع حرم و سردار مقامت شهید قاسم سلیمانی همزمان با سراسر کشور در آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: اجرای برنامه های متنوع قرآنی، اجرای بیش از ۱۰ گفتمان دینی قرآن و انقلاب اسلامی در مدارس، برگزاری ۱۰ جشن ویژه انقلاب در ۱۰ مسجد، اعزام مبلغ دینی، خاطره گویی انقلاب در مساجد، برگزاری همایش هیئات مذهبی و مداحان در تالار فرهنگیان، برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری همایش «من و گوشی ام» پیرامون آسیب های جنگ نرم نوجوانان، تجلیل از پیشکسوتان، فعالان و برگزیدگان قرآنی از دیگر برنامه های دهه فجر این کمیته است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد ایام الله دهه فجر معامله قرن انقلاب اسلامی دهه فجر طرح معامله قرن انقلاب اسلامی اردبیل محافل قرآنی دهه فجر شهرستان آران و بیدگل ایام الله دهه فجر دهه فجر آران و بیدگل اصفهان دهه فجر آران و بیدگل آران و بیدگل شبی با قرآن ۱۲ محفل قرآنی ویژه دهه فجر حجت الاسلام کمیته قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: در این کارگاه آموزشی ۱۴۰ نفر از مربیان فعال کانون‌های تربیت محور مساجد گیلان آموزش‌های لازم را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد را از اساتید فرا گرفتند.
حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: تفاوت کارفرهنگی با کارتربیتی، فرآیند جذب و حفظ نوجوان، رفتار شناسی، اختلال دوران نوجوانی، آشنایی با مسائل نوجوان، بازی، بازوی تربیت و برنامه سازی و قالب‌های تربیتی از موضوعات این کارگاه آموزشی یک روزه است. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان فرهنگ و دین را هدف قرار داده اند تصریح کرد: همه ما باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد با این ترفند‌ها و توطئه‌ها مقابله کنیم. 
وی با تاکید براینکه در مقابله با جنگ نرم جوانان و نوجوانان بایدآموزش‌های لازم را فرا گیرند افزود: از ظرفیت‌های مساجد در راستای تربیت درست نسل جدید باید بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه مضمار به معنی میدان و عرصه است گفت: امروز همه ما باید در میدان جنگ نرم حضور داشته باشیم و با برپایی فعالیت‌های فرهنگی گسترده جوانان را بیش از پیش در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: طراحی بازی، تدوین قالب‌های تربیتی و برنامه سازی تربیتی از دیگر برنامه‌های است که در این کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به رویداد فرهنگی و هنری هزار مشعل اشاره و تصریح کرد: در میدان جنگ تمدنی نیازمندیم که مشعل‌های فراوان در همه مناطق داشته باشیم، و کارگاه آموزشی و تربیتی یک روزه مضمار در راستای این رویداد در استان اجرا شده است.
رحیم شوقی شهردار رشت هم در این کارگاه آموزشی گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه دین اسلام و نظام دارند و ما باید طرح‌های گسترده تری در مقابله با این ترفنده‌های دشمنان تدوین و اجرایی کنیم. 
وی با تاکید براینکه از ظرفیت‌های مساجد بهره گرفته شود افزود: کانون‌های مساجد امروز خط مقدم مقابله با این توطئه های دشمنان در فضای مجازی هستند. 
محمد حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوان پسند در مساجد برگزار شود، گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های مسجد محور و تربیتی زمینه‌ی حضور مردم و جوانان را در مساجد افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل