Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه انقلاب ما انقلاب حق در مقابل باطل است و باید بر روی این مفهوم والا بسیار کار کرد، گفت: برخی می‌گویند که برای آب و نان انقلاب کردیم اما هدفی که داشتیم مقدس بود و اگر این قداست نبود، انقلاب ماندنی نمی‌شد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 15 بهمن‌ماه در دیدار با جمعی از اهالی ایلات قشقایی استان که به‌مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارکه فجر در مصلی نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به آیه 82 سوره اسراء « وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا؛ و ما آنچه را براى مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى ‏كنیم و[لى] ستمگران را جز زیان نمى‏‌افزاید»، تأثیرپذیری از فرهنگ قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نهضت امام، نهضت طرفداری از حق بود و شهیدان مسیرِ او شهید راه حق هستند و هرکس در مقابل امام ایستاده است از آغاز تا پایان باطل بوده است؛ باطل همیشه رفتنی و زائل شدنی است و قرآن کریم در سوره رعد می‌فرماید که حق مانند آبی است که در یک سیلی در رودخانه حرکت می‌کند و باطل مانند کفی روی آب است که کف از بین می‌رود اما آب ماندنی است که تعبیر به حق شده است.

حق‌، ماندنی است
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه حق، دولت دارد و ماندنی است اما باطل جولان دارد و کنار می‌رود، گفت: انقلاب ما انقلاب حق در مقابل باطل است و باید بر روی این مفهوم والا بسیار کار کرد، برای اینکه برخی آمدند و بیان کردند که انقلاب کردیم برای نان و آب اما هدفی که داشتیم مقدس بود و اگر این قداست نبود، انقلاب ماندنی نمی‌شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بیان كرد: جنگ شناختی که به تعبیر مقام معظم رهبری آغاز شده است و در مسیر مقاومت نیز جز شهدا و امام راحل هیچکس نمی‌توانست چنین حرکتی را راه‌اندازی کند و هیچ‌کس جز امام عصر(عج) نخواهد توانست آن را به سرانجام نهایی برساند.
وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در گام دوم انقلاب باید برای ظهور حضرت حجت زمینه‌سازی کنیم و کار طلاب در این مسیر سنگین است و باید مبانی انقلاب را به یاد مردم آورد چراکه وظیفه ما نوکری امام زمان(عج) است، کار مردم نیز البته آسان نیست.

مسیر انقلاب را استمرار بخشیم
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه باید مسیر انقلاب را استمرار بخشیم تا حق بیشتر آشكار شود، گفت: دو مرحله دیگر از نظر تاریخ جهان در پیش است، یک مرحله این است که هیمنه پوشالی آمریکا نابود شود و چنان كه دیدیم موشک‌هایی که به سمت عین‌الاسد شلیك شد، آمریکا را بر سر جای خود نشاند و هیمنه آن را شكست و البته چنین كاری دل شیر می‌خواهد که کسی در جهان خط و نشان برای آمریکا بکشد اما جمهوری اسلامی این کار را کرد بنابراین مشاهده می‌كنیم قدرت امروز نظام مقدس اسلامی بسیار افزایش یافته است.
امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینكه باید در راستای فعالیت‌های فرهنگی گام‌های مؤثری برداریم، افزود: در فرهنگ انقلابی صد سال اخیر و همیشه از آغاز مشروطیت چند اسم را قرین یکدیگر می‌شناختیم و احترام می‌کردیم؛ اگر مرحوم آیت‌الله سید عبدالحسین لاری در تاریخ مشروطیت ایران و جنوب می‌درخشد همیشه مقارن مرحوم صولت‌الدوله قشقایی است و حمایتی که صولت‌الدوله از این بزرگوار کرد.
آیت‌الله دژكام بیان كرد: در یک برهه‌ای از زمان همه دست از حمایت آیت‌الله لاری کشیدند اما تا روز آخر قشقایی‌ها با ایشان ماندند و و در آخرین صحنه‌های جنگ، صحنه ایثار قوم قشقایی بوده است که تا آخرین لحظات این حمایت و همراهی با این مرد بزرگ وجود داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد انقلاب اسلامي حق باطل تأمين آب و نان انقلاب حق در مقابل باطل آیت الله دژکام انقلاب ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کنند و هر جریانی که برابر آنان قدعلم کند، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن است.

به گزارش مهر؛ آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلاب و مردمی که در این مراسم حضور یافته بودند را مورد شتم و ضرب قرار دادند و شماری را نیز به شهادت رساندند.

امام جمعه قم با تسلیت شهادت صادق آل محمد (ص) بیان کرد: باید بدانیم علت تمام مصیبت‌هایی که در حق اهل بیت علیهم السلام روا داشته شده چه بوده که امام باقر علیه السلام فرمود هر کسی ستم‌های ناروایی که بر ما اهل بیت علیهم السلام روا داشته نشناسد با کسانی که این کار‌ها را انجام دادند شریک است.

آیت الله سعیدی گفت: ائمه معصومین علیهم السلام در طول امامت خود بدنبال حاکمیت الهی بودند و حاکمان زمان می‌دانست که امام صادق علیه السلام داعیه امامت دارد و درسی که ما باید در این عرصه بگیریم پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام است و کسی که می‌گوید دین از سیاست جدا است در واقع از اسلام و دین چیزی نفهمیده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق گفت: این عملیات دارای ابعاد گسترده و پیچیده‌ای بود که ایران اسلامی در این عملیات محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: در اسرائیل تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکل فلسطین در دیدار با معلمان تاکید کردند هیچ راه حلی جز بازگشت صاحبان این سرزمین وجود ندارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اعتراض دانشجویان علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال‌های اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه قم ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن‌ها است، چرا که آنان می‌دانند اگر ملت‌ها بیدار شوند، نمی‌توانند به چپاول خود ادامه دهند و امروز این شرایط در غرب حاکم است.

وی اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای امروز در برابر اقدامات آمریکا علیه دانشجویان سکوت کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: خروجی دهه ولایت صرف شادی و بزرگداشت نیست و بیان فضائل اهل بیت علیهم السلام باید در دستور کار باشد و خروجی دهه کرامت باید افزایش میزان ارادت و عمل مردم به آیات الهی باشد.

امام جمعه قم ابراز کرد: زیارت با معرفت اهل بیت علیهم السلام و عمل به احکام اسلامی باید سرلوحه برنامه‌ها باشد.

آیت الله سعیدی افزود: از نیروی انتظامی به دلیل تلاش‌هایی که در عرصه حجاب و عفاف دارد باید تقدیر کرد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت در قالب دومین سفر به استان قم خواهند آمد که امید است این سفر نیز پر از خیر و برکت باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل