Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری حجت الاسلام حمید شهریاری رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی در ستاد بزرگداشت دهه فجر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی افزود: نبی اکرم (ص) اولین فردی بود که حکومت اسلامی را تأسیس کرد. حکومتی که بر مبنای وحی قرآن و سنت نبوی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آموزه در دوران انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) تروریزه شد و با توجه به نظریه ولایت فقیه، قانون اساسی تأسیس شد. این تأسیس انقلابی ریشه در توکل و اعتمادی داشت که امام ره به خداوند داشت.

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: امام راحل انقلاب در سخنرانی ای که در بهشت زهرا داشتند و گفتند که من دولت تعیین می کنم، من در دهان این دولت می زنم دو مفهوم اساسی را بیان کرد. اول اینکه انقلاب ما متکی به قدرت الهی بود که در شخصیت ایشان تبلور پیدا کرده بود. مفهوم دوم اینکه احساس قدرت امام (ره) ظرف کمتر از ۱۰ روز به ملت انتقال داده شد و به وسیله این قدرت نظام سرسپرده طاغوت، سرنگون شد.

وی یادآور شد: اگر ما ۴۱ سال پیش توانستیم موفق شویم نظام شاهنشاهی را سرنگون کنیم الان هم توانستیم مرزهای انقلاب اسلامی را به لبه کشور اشغالگر قدس برسانیم و توانستیم بیداری اسلامی را رقم بزنیم و مرزهای دفاعی خودمان را در کشورهایی مثل لبنان و یمن شکل دهیم. و این یعنی انقلاب اسلامی در همه کشورها رسوخ کرده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: بزرگانی مثل سردار قاسم سلیمانی در بستر انقلاب اسلامی رشد کرده و تربیت شده اند. شهادت حاج قاسم نشانگر یک مکتب و راه مستمر است که امیدواریم ما وارثان خوبی برای این مردان انقلابی باشیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود به اهم برنامه های کارگروه مذاهب اسلامی در ستاد بزرگداشت دهه فجر اشاره و تصریح کرد: برنامه هایی که به آنها اشاره می کنم، بخشی از آن ها، برگزار شده و بخشی دیگر هم در همین ایام دهه فجر برگزار می شود. این برنامه ها به صورت سراسری در ۱۲ استان کشور برگزار می شود.

شهریاری ادامه داد: در ابتدا لازم است بگویم در روز ۲۲ بهمن ماه مجمع تقریب مذاهب اسلامی، معماری جدیدی را عرضه می کند و آن هم اینکه بیانیه گام دوم در حوزه بین الملل برای نظام جمهوری اسلامی رونمایی می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری ۸۱ همایش و نشست تقریبی در حوزه وحدت و تقریب در سطح مراکز آموزش عالی، مدارس و ... از جمله برنامه هایی است که این کارگروه تدارک دیده است. همچنین در چارچوب اهداف گام دوم انقلاب اسلامی ۱۹ نشست تبیینی پیرامون بیانیه گام دوم در مراکز فرهنگی اهل سنت در مدارس و دانشگاه ها برگزار می شود.

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی افزود: برپایی ۱۴ کارگاه به سبک زندگی اسلامی با هدف ترویج رفتار و کردار اسلامی هم از برنامه های تدارک دیده شده برای دهه فجر است. همچنین ما کانون های دانشجویی تقریب مذاهب را افتتاح کردیم که در پی افتتاح آنها به دنبال آن هستیم که از افتراقات قومی و مذهبی جلوگیری کنیم. اخیراً هم دو کانون جدید در دو دانشگاه برپا کرده ایم. اعزام ۲۴ مبلغ تقریبی در مجامع اهل سنت و شیعه و سخنرانی آنها هم از دیگر برنامه های این ایام است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی ۵۵ محفل قرآنی، آئین ها و جشن های دهه فجر هم از دیگر برنامه های این کارگروه می باشد. قصد داریم از ۱۰ شخصیت تقریبی و کسانی که در حوزه وحدت فعالیت کرده اند، تجلیل کنیم. ضمناً درصدد هستیم تا نشانی با عنوان «نشان وحدت اسلامی» طراحی کنیم و به کسانی که بیش از ۱۰ سال است که در این حوزه تلاش می کنند، این نشان را اهدا کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  گفت: تجلیل و دیدار با ۳۲ خانواده شهدا به خصوص ایثارگران و شهدای اهل سنت از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده این کارگروه است. میهمانی لاله ها، غبارروبی مزار شهدا و دعوت از اهالی اهل سنت برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر فعالیت های ما در این ایام است.

کد خبر 4844336

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قاسم سلیمانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حمید شهریاری نشست علمی تمدن نوین اسلامی قاسم سلیمانی کنفرانس بین المللی انقلاب اسلامی ایران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ولایت فقیه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی معرفی کتاب فعالیت های قرآنی تمدن اسلامی ایام فاطمیه پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دیگر برنامه مذاهب اسلامی انقلاب اسلامی برگزار می شود دهه فجر اهل سنت گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود. او شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله علی عباسی ظهر امروز در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی که در حسینیه ستاد برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ است. انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید. این انقلاب همچنان مدیون اندیشه‌های شخصیت‌‌های بزرگ است، شخصیت‌ها و اندیشمندانی که در نظریه‌پردازی و تنظیم مبانی فکری انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده‌اند و استاد شهید مطهری یکی از برجسته‌ترین این شخصیت‌هاست.

وی، شهید مطهری را مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین برشمرد و افزود: شهید مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه به ویژه جوانان بشناساند. این شهید والامقام فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود که با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنماهای زمان، قوی‌ترین پاسخ بود. امروز شرایط جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند. در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعارها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

عباسی بیان کرد: شهید مطهری از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب و غیره استفاده و ایفای نقش کرد. در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم، مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود اما دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته‌ این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری