Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انتقالی سودان که مورد حمایت عربستان و امارات است، در مقابل انتشار خبر دیدار جنجالی رئیس شورای حاکمیتی این کشور با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد که از این دیدار خبر نداشته است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «اوگاندا» و انتشار خبر دیدار او با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و رایزنی آن‌ها درباره عادی‌سازی روابط، در روز یکشنبه پیش (دوم فوریه) جنجال زیادی به راه انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شورای حاکمیتی انتقالی در سودان که در پی اعتراضات مردمی سال گذشته قدرت را در دست گرفت، از حمایت عربستان سعودی و امارات برخوردار است؛ دو کشوری که بر خلاف فلسطینی‌ها و بسیاری از کشور‌های منطقه، طرح معامله قرن علیه فلسطین را محکوم نکردند.

نتانیاهو از این دیدار که برای نخستین‌بار با یک مقام ارشد سودانی صورت گرفته، ابراز رضایت کرد و وزارت خارجه آمریکا نیز طی بیانیه‌ای از این دیدار و تلاش سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

به نوشته وبگاه سودانی «باج نیوز»، پس از انتشار این خبر، «فیصل محمد صالح» سخنگوی رسمی دولت سودان و وزیر فرهنگ و رسانه این کشور، گفت: هیأت دولت هیچ اطلاعی از دیدار رئیس شورای حاکمیتی با بنیامین نتانیاهو در روز یکشنبه در اوگاندا نداشت. هیچ مشورتی با هیأت دولت درباره این دیدار صورت نگرفته است و ما اطلاعی از این دیدار نداشتیم و تنها از طریق رسانه‌ها در جریان دیدار قرار گرفتیم.

وی افزود که هیأت دولت سودان منتظر بازگشت البرهان از سفر و توضیح او در این‌باره است.

نوامبر گذشته «تیبور ناجی» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا گفته بود که واشنگتن دیگر با دولت سودان دشمنی ندارد و آن را شریک خود می‌داند و حذف نام سودان از فهرست آمریکایی کشور‌های حامی تروریسم نیز به گفتگو‌های گسترده و مستمر با سودانی‌ها بستگی دارد.

آمریکا در سال ۱۹۹۳ و در دوره حکومت «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان، این کشور را در فهرست کشور‌های حامی تروریسم قرار داد که در نتیجه آن سودان از دریافت کمک‌های مالی و وام از صندوق بین‌المللی و بانک جهانی محروم شده است.

دسامبر ۲۰۱۸ تظاهرات گسترده علیه البشیر در سودان آغاز شد و در نهایت نیز به سرنگونی رژیم البشیر منتهی شد و پس از آن شورای حاکمیتی متشکل از غیرنظامیان و نظامیان قدرت را به دست گرفت که ریاست آن را «عبدالفتاح البرهان» بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیدار البرهان و نتانیاهو عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رئیس شورای حاکمیتی رژیم صهیونیستی دولت سودان هیأت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدرضا یحیوی گفت: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ مرتضوی: ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229399 برچسب‌ها یارانه­

دیگر خبرها

  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه