Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@11:59:17 GMT

«سایبرنتیک و تاثیرات آن بر فناوری» معرفی می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۹۶۸۱

«سایبرنتیک و تاثیرات آن بر فناوری» معرفی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرهنگسرای تخصصی فناوری اطلاعات، دهمین نشست «شب های فناوری» با موضوع «سایبرنتیک و تاثیرات آن بر فناوری» با حضور اساتید متخصص این حوزه، چهارشنبه ۱۶ بهمن ساعت ۱۶ در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می شود.

سایبرنتیک (Cybernetics) نام نظریه‌ای است که مناسبات انسان و ماشین و مناسبات ماشین‌ها با یکدیگر را تبیین می‌کند و از جمله علومی است که در قرن بیستم پدید آمد و با رشد سریع خود توانست به علوم دیگر راه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع اصلی سایبرنتیک بررسی ماهیت کنترل در انسان، حیوان و ماشین است و لذا با زیست شناسی، روانشناسی، مکانیک، مهندسی، مدیریت و بسیاری علوم دیگر همبستگی دارد.

سایبرنتیک توانسته به عنوان دانشی مستقل و در عین حال بین رشته ای مطرح شود. در این علم به طبقه بندی و سازماندهی اطلاعات توجه زیادی می شود و از این رو در مدیریت اطلاعات و نیز در طراحی نظام های اطلاع رسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این برنامه فاطمه نوشین فرد، دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران به ماهیت و چیستی سایبرنتیک می پردازد.

تحولات آینده فضای سایبر و تاثیرات آن بر جامعه و کسب و کارها موضوعی است که توسط محمدرضا کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر بررسی می شود و حامد قاسمی کارشناس رسانه به سخنرانی با عنوان فرماندهی، کنترل و قدرت سایبرنتیک می پردازد.

سلسله نشست های تخصصی «شب های فناوری»، با رویکرد طرح مسائل و موضوعات فرهنگی اجتماعی در حوزه  فناوری های نوین خصوصا فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز بیان نظریه ها، دیدگاه ها و یافته های پژوهشی هر ماه با حضور متخصصان و دست اندرکاران فناوری‌های نوین در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات برگزار می شود.

کد خبر 4844222 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم شناختی فناوری اطلاعات فرهنگسرای فناوری اطلاعات نشست علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو تحقیقات علمی نوآوری ویروس کرونا شرکت دانش بنیان موبایل ماهواره فناوری فضایی امنیت اطلاعات گوگل سامسونگ اینترنت ماهواره ظفر تاثیرات آن فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر دوشنبه به شهر مقدس قم سفر کرد و با حضور در دانشگاه قم در همایش گرامیداشت مقام استاد که در سالن مفید این دانشگاه برگزار شد حضور یافت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین سالن جلسات «حکمت» دانشگاه قم که از مجهزترین سالن ها با امکانات دیجیتال در بین دانشگاه های کشور است را افتتاح کرد.

زلفی‌گل در ادامه بلوار تازه تاسیس این دانشگاه که به نام «علامه مصباح یزدی» نامگذاری شده را نیز افتتاح کرد و سخنان کوتاهی با تشکر از تلاش های صورت گرفته در عرصه عمرانی دانشگاه قم گفت: این امر توفیقی است که دستندرکاران و مسوولان دانشگاه مسیر علم آموزی دانشجویان و فرزندان این سرزمین را هموار می کنند و امید است شاهد آثار پر خیر و برکت آن در جامعه اسلامی ایران باشد.

کد خبر 6098277

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد