Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، محمدی مدیر محیط طبیعی محیط زیست استان فارس گفت: تالاب کمجان استان فارس صد در صد آبگیری شده است.

محمدی با بیان اینکه کمجان از بین ۱۱ تالاب استان فارس تنها تالابی است که لب تا لب پر آب شده است، افزود: هر چند میزان بارش باران در برخی تالاب‌های فارس دو برابر کمجان بوده، اما میزان آبگیری آنها کمتر از این تالاب است و حتی در تالاب‌های کافتر و پریشان با وجود بارش خوب باران در حوزه آبریز آنها یک قطره آب هم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر دریاچه بختگان ۴۰ درصد، طشک ۳۰ درصد، مهارلو ۷۰ درصد، هیر و هرم و کاریان ۴۰ درصد، ارژن ۲۰ درصد آبگیری شده است.

محمدی گفت: حمایت مردم روستا‌های اطراف از تالاب مثل نبود چاه در حریم آن، دست کشیدن کشاورزان از کشت برنج به نفع تالاب و جایگزین کردن محصولات کم آب بر و بستن زهکش‌های کشاورزی این تالاب را که در سال ۸۷ کاملا رو به خشکی رفته بود جانی دوباره بخشیده است.

وی بیان کرد: تالاب بین المللی کمجان در حال حاضر محل زمستان گذرانی بیش از ۷۰ گونه پرنده است.

بیشتر بخوانید: مرگ مرموز بیش از ۴۰۰۰ پرنده در تالاب میانکاله + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استان فارس محیط زیست حیات وحش استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله

دریافت 48 MB کد خبر 6093943

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • استقلالی‌ها پولدار شدند
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود