Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، محمد سرشار مدیر شبکه کودک درباره برنامه جدید شبکه پویا تاکید کرد: برنامه «پاشو پاشو کوچولو» به جنبه های تعلیم و تربیت که در نظام آموزشی به آن کمتر پرداخته می شود، می پردازد.

وی ادامه داد: برنامه «پاشو پاشو کوچولو» که کامل ترین برنامه در حوزه خردسالان است به نوعی جبران کاستی های نظام آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه در ۲۰۰ قسمت به تهیه کنندگی یوسف سرشار و کارگردانی مهدی نیک‌روش برای شبکه پویا تهیه و تولید شده و جامعه هدف این برنامه کودکان زیر ۶ سال هستند و هدف آن هم موضوعات آموزشی و تربیتی است.

سرشار توضیح داد: ۲ عروسک با نام «نانا» و «پوپو» در برنامه هستند که هر روز ورزش و بازی می‌کنند؛ کاردستی درست می‌کنند و شعر می‌خوانند. این برنامه از ساعت ۱۰ صبح روزهای شنبه تا چهارشنبه به مدت ۹۰ دقیقه روی آنتن می رود.

وی در حاشیه بازدید از پشت صحنه این برنامه گفت: از مدت ها پیش نیاز به ساخت یک برنامه ویژه خردسالان در رسانه ملی احساس می شد از همین رو تصمیم گرفتیم برای این گروه سنی که از لحاظ تعلیم و تربیت از اهمیت بسیاری برخوردارند، برنامه سازی شود. موضوع «پاشو پاشو کوچولو» نیز به نوعی به سبک زندگی ارتباط دارد و هدف آن این است که به خردسالان کارهایی که از زمان بیدار شدن باید انجام دهند از جمله عادت صبحانه خوردن، ورزش کردن، کمک به مادر در کارهای خانه و... را آموزش دهد.

مدیر شبکه کودک همچنین یادگیری برخی مهارت هایی که در دوران خردسالی می توان فرا گرفت از جمله کاردستی، نقاشی و آموزش برای مشارکت های اجتماعی به زبانی ساده و قابل فهم برای خردسالان را از دیگر مواردی عنوان کرد که در این برنامه به آن پرداخته می شود.

وی تصریح کرد: کاری که این برنامه قرار است انجام دهد پرداختن به جنبه های تعلیم و تربیت است که در نظام آموزشی کمتر به آن پرداخته می شود و در واقع جبران کاستی های نظام رسمی آموزشی است و کامل ترین برنامه در حوزه خردسالان است و از برنامه های قبلی شبکه همچون «آفتاب گردان»، «مهد پویا» و «نقاشی نقاشی» کامل تر است و سعی کردیم کاستی های این برنامه را برطرف کنیم و نقاط قوت آن ها را در «پاشو پاشو کوچولو» بگنجانیم.

سرشار درباره شخصیت های داستان بیان کرد: این مجموعه عروسکی دارای سه شخصیت اصلی و دو شخصیت عروسکی است. یک گزارشگر هم دارد که از محیط بیرون گزارش تهیه می کند و تکمیل کننده مباحث آموزشی برنامه است و می توان گفت آیتم های برنامه  محدود به استودیو نمی شود.

شخصیت اصلی این مجموعه به عهده سارا روستاپور از مجریان باسابقه حوزه خردسال است و با نام «خانم بهار» در برنامه حضور دارد.

کد خبر 4844423 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد سرشار شبکه کودک سیما برنامه تلویزیونی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کنسرت موسیقی فیلم مستند جشنواره موسیقی فجر کارگردان تئاتر شبکه پنج سیما شبکه سه سیما نوفل لوشاتو برنامه تلویزیونی پرداخته می شود تعلیم و تربیت نظام آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟