Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی گفت: تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان در اکتشافات معدن طلای هیرد نهبندان و در مجموع در کل استان ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا جلالیان اظهار داشت: از سال 94 تاکنون سه پهنه اکتشافی با مساحت 14 هزار کیلومتر مربع از طریق سازمان صمت استان در اختیار شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با این اکتشاف 10 محدوده امیدبخش  به مساحت یک هزار کیلومتر مربع شده است گفت: مجتمع استان موفق به اخذ سه فقره پروانه اکتشاف، یک گواهی کشف و یک پروانه بهره‌برداری در استان شده است.

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی با بیان اینکه محدوده معدنی هیرد استان در شهرستان نهبندان قرار گرفته و مطالعات اکتشافی در معدن طلای هیرد در چهار محدوده اکتشافی انجام شده است افزود: 4 میلیون و 910 هزار تن در طلای هیرد نهبندان و 508 تن در طلای خونیک خوسف ذخایر کانسنگ طلا است.

جلالیان تصریح کرد: محدوده معدنی خونیک نیز در شهرستان خوسف واقع شده و پروانه اکتشاف محدوده در سال 96 به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران منتقل و مقرر شده ادامه اکتشاف و بهره برداری از این معدن توسط شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران انجام شود.

5 معدن طلا در قطب اشتغالزایی استان خراسان جنوبی وجود داردهمدان| 170 میلیارد تومان اعتبار برای معدن طلای عشوند اختصاص یافتمعدن طلای زرکوه قروه برای 1060 جوان کردستانی شغل ایجاد کرده است

وی ادامه داد: معدن طلای هیرد نهبندان خود دارای سه معدن دیگر بوده و برای هر کدام از آن نیز یک پروانه جداگانه گرفته شده و اکتشافات تکمیلی در معادن شماره سه انجام شده است.

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شرکت آبادراهان پارس برنده مزایده کارخانه فرآوری و استیصال طلای هیرد شده و ایجاد سایت اداری و راهداری و خردایش پیش‌بینی شده که تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جلالیان اظهار داشت: این کارخانه ظرفیت آن برای شماره سه معدن هیرد 100 کیلوگرم شمش طلا در سال است و به طور قطع ظرفیت آن افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: هدف بعدی ما در اکتشافات معدن، اکتشاف معدن شماره یک هیرد است و از اواخر ماه جاری اکتشاف و افزایش ذخایر آن آغاز می‌شود.

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی گفت: حدود 10 کیلو و 700 گرم از 10 هزار تن کانسنگ طلا، استیصال و تولید شده و معدن طلا اواخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جلالیان بیان کرد: تاکنون حدود 15 میلیارد تومان در اکتشافات هیرد نهبندان و در مجموع در کل استان 60 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای حدود 60 نفر به صورت موقت و دائم در معدن طلای هیرد اشتغال ایجاد شده است عنوان کرد: با ساخت و بهره‌برداری کارخانه این تعداد اشتغال به 150 نفر می‌رسد.

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی با اشاره به معدن طلای خونیک گفت: اکتشافات این معدن انجام شده و در طلای خونیک هشت نفر اشتغال ایجاد شده و اگر اکتشافات تکمیل و پروانه بهره‌برداری گرفته شود تا 20 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

جلالیان بیان کرد: محدوده‌های اکتشافی آهن درح، پهنه نهبندان، آهن بیشه، پلی متال بیشه، پلی متال کودکان و پلی متال آبگرم برای اخذ پروانه اکتشاف درخواست شده و امیدواریم پروانه‌های این شش محدوده صادر شود.

وی با بیان اینکه برای احداث معدن و کارخانه طلای هیرد نیاز به 150 میلیارد تومان اعتبار است افزود: در مجموع در حال حاضر بین 80 تا 100 نفر در استان اشتغال ایجاد کردیم و واحدهای اکتشافی و بهره‌برداری دیگر نیز در استان وجود دارد.

انتهای پیام/256/ز

R41348/P1549/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن طلای هیرد نهبندان شرکت تهیه و تولید معدن طلای هیرد هیرد نهبندان میلیارد تومان پروانه اکتشاف بهره برداری سرمایه گذاری اشتغال ایجاد معدنی ایران انجام شده پلی متال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، افت ۳۸۶ هزار تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۱۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۶۰. هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۳۸۱ هزار تومان بدون تغییر در بازار فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۶ دلار رسیده است.

کد خبر 6091924 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی