Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:50:19 GMT

تکلیف پرونده های ۳۱ باغ در شهر تهران روشن شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۰۵۹۸

تکلیف پرونده های ۳۱ باغ در شهر تهران روشن شد

به گزارش ایرنا، این موضوع در یکصد و نود و ششمین جلسه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و ابتدا، «محمد سالاری» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا تمامی پرونده های پلان ثبتی را  با ذکر نشانی، میزان درخت و نظر شهرداری برای اعضای جلسه قرائت کرد.

بر اساس این گزارش، تعداد ۱۱ پرونده از این مجموعه مربوط به باغ فدک واقع در فرمانیه در شمال تهران با مساحت دو هزار و ۷۶۰ متر مربع بود که پس از بررسی در شورا،  همه این پلاک ها به عنوان باغ تعیین تکلیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۸ پلاک از ۲۰ پلاک دیگر از سوی شورای شهر تهران با عنوان باغ شناخته شد.

در این بررسی ها، یک پرونده ثبتی برای بررسی بیشتر به کمیسیون برگشت و فقط یک ملک «باغ» شناخته نشد.

بر اساس قانون، تشخیص باغ یا غیر باغ بودن پلاک های ثبتی بر عهده شورای شهر تهران است و مصوبات آن پس از تایید فرمانداری تهران برای اجرا به شهرداری ابلاغ می شود.

توضیحات سخنگو

«علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پس از این نشست به خبرنگاران گفت: تشخیص باغ بودن یک ملک بر عهده شورا است و پرونده هایی که در کمیسیون‌های ماده ۷، نظریه کارشناسی باغ داشته باشد به صحن می آیند تا در باره آنها رای صادر شود.

از او سوال شد قطعاتی که رای باغ می گیرند چه سرنوشتی پیدا می کنند و آن دسته قطعاتی که رای غیر باغ می گیرند چه شرایطی خواهند داشت؟.

سخنگوی شورای  شهر تهران گفت: در مورد قطعاتی که رای باغ می گیرند تا پیش از لغو مصوبه برج باغ که مجوز ساخت ۷۰ درصد از فضای باغ را می داد، طبق این مصوبه عمل می شد و عملا، همه سطح ساخت باغ زیرساخت می رفت و چیزی از آن باقی نمی ماند.

اعطا افزود: پس از یک دوره زمانی، مصوبه برج باغ تعلیق شد و مصوبه ای تحت عنوان خانه باغ جای آن را گرفت که هدف آن،  ساخت و ساز کمتر در باغات تهران است.

سخنگوی شورای شهر تهران تأکید کرد: اکنون خانه باغ برای قطعاتی که رای باغ می گیرند ملاک عمل است.

وی گفت: تراکم ساختمانی و تعداد طبقات و سطح اشغال بنا در باغ بسیار محدود می شود و در ازای آن، امتیازات اقتصادی دیگری به مالک، سرمایه گذار و بهره بردار داده می شود.

به گفته اعطا، اگر پیش از این، ملکی کاربری مسکونی داشته و حالا رای باغ گرفته است، می تواند در همان کاربری مسکونی، فهرست بسیار متنوعی از فعالیت ها را مستقر کند.

وی درباره نوع فعالیت جایگزین در باغات اظهار داشت: فعالیت های گردشگری، پذیرایی، تفریحی، فرهنگی آموزشی و خدماتی می تواند در باغات شکل بگیرد.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شورای شهر تهران سخنگوی شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی خانی گفت: با پیگیری‌های معمول و با مصوبه کمیته حقوقی و قضایی شورای راهبری دادرسی الکترونیک قوه قضاییه، عنوان اتهامی اقدام تروریستی به عناوین مجرمانه سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی اضافه شد.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم ادامه داد: این اقدام در راستای تصریح و تسهیل دسته بندی اطلاعات پرونده‌های مرتبط با اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم و به تبع آن سهولت مدیریت پرونده‌های مربوط صورت پذیرفته است.

کد خبر 6093602 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • حسن روشن: نام باشگاه استقلال را نباید تغییر داد
  • انتقاد از تغییر نام استقلال
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • استقلال متعلق به تهران است اسمش تغییر کند به مردم برمی‌خورد/ لابد مسابقات را هم به بندر ماهشهر منتقل می‌کنند!
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • عزیزیان: امروز تکلیف قهرمان لیگ روشن می‌شود
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال