Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:12:51 GMT

ویژگی کودکان مبتلا به اتیسم چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۰۸۱۱

ویژگی کودکان مبتلا به اتیسم چیست؟

ایسنا/یزد مدیر مرکز اتیسم طلوع مهر یزد با بیان این که اختلال اتیسم دارای علائمی است برخی از این علائم را شامل ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران، تاخیر در تکلم، تکرار یک رفتار خاص به صورت مداوم، بازی نامناسب با اسباب بازی‎ها و وابستگی شدید به یک شیء خاص عنوان کرد.

 «رضا ابویی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اتیسم به عنوان اختلال پیچیده‌ی رشدی اظهار کرد: هنوز علت این اختلال مشخص نیست و درمان مشخص و قطعی نیز برای آن وجود ندارد لذا در حال حاضر بهترین درمان اتیسم، تشخیص زودهنگام و شروع مداخلات منسجم و درست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سن طلایی تشخیص اتیسم را بین سه تا پنج سال عنوان کرد و گفت: در این سنین به علت انعطاف پذیری بالای مغز توانبخشی بیشترین تاثیر را برجای می‌گذارد.

این مسئول بررسی اختلال اتیسم را در دو بعد نقص در مهارت‌های ارتباطی - اجتماعی و انجام رفتارهای محدود و تکراری دانست و گفت: یک سری رفتارهای خاص در کودکان عوامل نشان‌دهنده اتیسم در کودک هستند برخی از این علائم شامل ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران، تاخیر در تکلم، تکرار یک رفتار خاص به صورت مداوم، بازی نامناسب با اسباب بازی‎ها و وابستگی شدید به یک شیء خاص است.

وی افزود: خنده‎ها و گریه‌های نامتناسب با موقعیت، مقاومت در برابر تغییرات محیط، حساسیت کم یا بیش از حد نسبت به محرک‌های حسی شامل لامسه، بویایی، چشایی و شنوایی و عدم درک خطر در فرزند به والدین نشان می‌دهد که حتما باید برای بررسی بیشتر به متخصص مراجعه کنند.

ابویی با بیان این که در حال حاضر پایگاه‌های غربالگری بهزیستی آماده ارائه‌ی خدمات به والدین است، گفت: در استان یزد والدین با مراجعه به پایگاه غربالگری مرکز اتیسم طلوع مهر می‎توانند از خدمات رایگان ارزیابی استفاده کنند.

مدیر مرکز اتیسم طلوع مهر یزد در پایان تاکید کرد: سن تشخیص و انجام مداخله‌ی درست و به موقع در کاهش شدت علائم اتیسم بسیار مهم و  موثر  خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اتیسم غربالگری اوتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی

به گزارش “ورزش سه”، کریستوفر کنت، دروازه‌بان اتریشی فولاد، که اکنون چند فصلی است در فوتبال ایران کار را دنبال می‌کند، با حضور در بیمارستان درمانی مربوط به کودکان سرطانی در اهواز، در کنار آنها قرار گرفت و به آنها کمک کرد.

گلر اتریشی فولاد که تجربه بازی در سپاهان را نیز در کارنامه دارد، به‌همراه خانواده‌اش در این اقدام خیرخواهانه شرکت کرد و با خرید برخی اقلام و اسباب‌بازی و… سعی در خوشحال کردن این کودکان داشت تا لحظات خوبی را برای آنها شکل دهد.

او با انتشار تصاویر مربوط به این اقدام، از دیگر هموطنان و خصوصا اهوازی‌ها خواستار توجه و کمک بیشتر به این کودکان شد.

دیگر خبرها

  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • اختلال در مسیر قهرمانی، اوسمار و اولین چالش بزرگ
  • اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی