Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:24:21 GMT

طرح کاج با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۱۱۷۹

طرح کاج با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از اجرای طرح کاج در محیط‌های کارگری خبر داد و گفت: این طرح با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

علی آشتاب امروز در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه کار و تولید در شهرستان الیگودرز با تبریک دهه مبارک فجر و پیروزی چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه فجر فرصتی برای بازگو کردن خدمات دولت به مردم و ایجاد امید و نشاط در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: امنیت آرامش و آسایش این مملکت و این منطقه مرهون شهادت‌طلبی و جان‌فشانی و ایثارگری شهدا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به فعال بودن واحدهای اقتصادی در استان، خاطرنشان کرد: کارخانجات، مدیران کارآفرین و کارگرانی داریم که در حوزه نوآوری حرف برای گفتن دارند، اگر آرامشی در فضای کسب‌وکار در استان حاکم است مرهون تلاش کارآفرینان و کارگرانی است که زحمت می‌کشند.

آشتاب بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که باید الگوهای موفق را معرفی کرد که سبب توسعه و ترویج فرهنگ کار جامعه می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید افراد موفق را در جامعه معرفی کنیم، اذعان کرد: این مهم موجب الگوپذیری برای دیگران می‌شود.

آشتاب از برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر خبر داد و اظهار کرد: در قالب‌های مختلف یک جشنواره کارآفرینان برتر برگزار خواهیم کرد و در این جشنواره از کارآفرینان برتر و کارگران تجلیل به عمل می‌آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه موفقیت یک بنگاه و فعالیت اقتصادی در گرو حرکت در مسیر رشد است، ادامه داد: آن پویایی و حرکت رو به جلو را باید همواره مدنظر داشته باشیم و این مهم در سایه کار گروهی و جمعی محقق می‌شود.

وی بیان کرد: امروز کارگران با وجدان کاری، با حرکت رو به رشد و با تفکر، تعقل و حرکت به سمت نوآوری و اختراع تعهدات خوبی را آفریدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: در کنار این موفقیت‌ها تهدیدهایی تحت عنوان آسیب‌های اجتماعی را داریم و در راستای تحقق فرمایش رهبری در زمینه رونق تولید، باید به آسیب‌های اجتماعی توجه کرد که سد راه نشوند.

آشتاب اضافه کرد: صیانت از سلامت نیروی کار در بنگاه اقتصادی موجب حفاظت از نیروی کار می‌شود و این نیروی کار سالم می‌تواند یک محصول رقابتیِ کیفی مشتری‌پسند داشته باشد.

وی از اجرای طرح کاج در محیط‌های کارگری خبر داد و افزود: طرح کاج در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط اقتصادی بالای ۵۰ نفر کارکُن اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این طرح در بیش از ۲۰۰ کارگاه با موضوع پیشگیری و آموزش و با بهره‌گیری از ظرفیت تخصصی اعضای همکار همچون شورای هماهنگی مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، استانداری و نیروی انتظامی برگزار شده است.

آشتاب عنوان کرد: در قالب اجرای طرح کاج، هدف ما این است که در طی برنامه پنج ساله بشود ۲۵ درصد آسیب‌های اجتماعی را در کارگاه ها کاهش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح كاج کاهش آسیب های اجتماعی کار و رفاه اجتماعی لرستان کاهش آسیب های اجتماعی کارآفرینان برتر اجرای طرح کاج مدیرکل تعاون طرح کاج نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری در کشور تک رقمی شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در هفته کار و کارگر، اظهار کرد: سخنرانی حضرت آقا درباره اهمیت کار و کارگر یک سخنرانی منشوری برای مسئولین مرتبط با کار و کارگر می‌باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهتمام مسرانه بر مسئولیت‌های دولت در قبال کارگران داشتند، بیان داشت: به مسئولین دستور دادند که به فکر پایداری کار کارگران باشند و امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد کنید.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مقام معظم رهبری توجه به آموزش‌های ایمنی کار دارند و فرمودند: قابل قبول نیست برخی از کارگران که برای امرارمعاش خانواده درخدمت تولید کشور هستند، صدمه جسمی و مالی ببینند.

وی با اشاره به جان باختن ۸۱۱ نفر ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: حضرت آقا به مسئولین کار و تعاون دستور دادند به فکر این موضوع باشند و کارگران آموزش ببینند.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه رفاه تصریح کرد: ۳ طرح حمایتی در حال اجرا می‌باشد که شامل یارانه متداول، کالابرگ فجرانه الکترونیکی و طرح یسنا که تقویت کننده امنیت غذایی مادران شیرده است.

وی افزود: تأمین امنیت غذایی برای کودکان ۹ تا ۵۹ ماهه که نزدیک ۱۳۰ هزار کودک بر مبنای تشخیص وزارت بهداشت توسط وزارت کار تقویت می‌شوند و به مادران ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان برای تغذیه و تقویت کودکان هزینه داده می‌شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت‌های وزارت در زمینه اقتصادی اشاره و اذعان داشت: در یک سال و نیم گذشته ۱۵۵ طرح اقتصادی در وزارت خانه با سرمایه گذاری ۷۷ هزار میلیارد تومان تکمیل شد.

وی ادامه داد: ۱۴۷ طرح جدید شروع شده که در سال آینده با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۵ همتی، وارد مدار تولید می‌شود.

محمدی درباره اینکه میزان پوشش بیمه‌ها افزایش یافته است گفت: در صندوق بازنشستگی کشاورزان، روستاییان، ۴۰ درصد پوشش بیمه‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی درباره صیانت از نیروی کار که دغدغه مقام معظم رهبری می‌باشد، افزود: ۱۴ درصد آسیب‌های ناشی از کار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و برای اولین بار بنگاه‌های دارای ۱۰ نفر یا کمتر تحت پوشش حفاظت و ایمنی کار قرار می‌گیرند.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تفاهم نامه منعقد شده تا ۴ میلیون نفر کارگر برای اولین بار در کشور مورد آموزش ایمنی، حفاظت و ایمنی بیولوژیکی کار قرار گیرند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در رسانه‌های معاند خاطر نشان کرد: وضعیت پایدار و رو به جلو می‌باشد، بیکاری در کشور تک رقمی شده؛ برای اولین بار میزان سرمایه گذاری افزایش یافته، نقدینگی مهار شده است.

محمدی گفت: به جوانان بگوید آنچه یک ملت را سر پا نگه می‌دارد امید است به آینده امیدوار باشیم.

کد خبر 6089132

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف