Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان همزمان با چهارمین روز از ایام دهه فجر کتاب «هفتاد و دومین غواص» خاطرات فرمانده گردان غواصی جعفر طیار جانباز «کریم مطهری» به قلم «حمید حسام» با حضور مسئولان استانی در همدان رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در آیین رونمایی، با اشاره به اینکه از نوشتن و چاپ این کتاب بسیار خرسندم، اظهار کرد: بچه‌های غواص وقتی لباس غواصی می‌پوشیدند، ترس را می‌ترساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ در آب کار ساده‌ای نیست و قشنگی کار بسیج را لباس غواصی در جنگ‌های دریایی نشان داده و این لباس غواصی یک درجه و مدال است.

سردار مهدی ظفری با بیان اینکه رزمندگان کسانی هستند که صدها علت برای نیامدن به جبهه داشتند اما به یک علت یعنی «عاشقی» پای کار آمدند، افزود: کتاب «هفتاد و دومین غواص» قصه فرد نیست بلکه توصیف یک اندیشه و حرف دل همه غواص‌ها است. سردار حمید حسام با دل و روح معنوی این کتاب را نوشته و او باید در استان تبدیل به صدها نویسنده پاکدامن و قلمدار شود.

از رزمندگان دوران دفاع مقدس و همرزم شهید چیت‌سازیان، جانشین واحد اطلاعات عملیات لشکرانصار نیز بیان کرد: در ابتدای فرار شاه از کشور، انقلاب پیروز شده و مردم سرشار از سرزندگی بودند و وقتی امام(ره) وارد فرودگاه شد گفتند «نخستین گام را در راه پیروزی برداشتید: و معتقد هستم این گام تا الان ادامه دارد.

اکبر کریم‌پور با اشاره به اینکه پیروزی دوم انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی بود و جبهه به دانشگاه جوانان معروف است، ادامه داد: در یگان انصارالحسین(ع) شخصیتی به عنوان علی چیت‌سازیان را داشتیم که هر وقت در هر صحنه‌ای گرفتار می شد برای آنها راهگشایی می کرد.

وی اظهار کرد: علی چیت‌سازیان معجونی ساخته بود که از هر اقوام و هر طیره‌ای را دور خودش جمع کرده بود که این هنرش بود و این شهید مانند یک آهنربا جمع‌کننده بود و حتی وقتی کریم مطهری برای نخستین بار در کار شناسایی با او آشنا شد، عاشق کار شناسایی می‌شود.

کریم‌پور با اشاره به کتاب «هفتاد و دومین غواص» ادامه داد: با این‌ کتاب خندیدم، گریه کرده و خاطره بازی کردم و تمام لحظات به جز نبرد کربلا ۴ در کنار کریم مطهری بودم و به طور قطع این کتاب واقعیت را به درستی بیان کرده است.

وی اضافه کرد: اطلاعات عملیات پرورشگاه نیروهای زبده بود و شهید چیت‌سازیان از دادن نیروهای زبده‌اش به بخش‌های دیگر ابایی نداشت و این نیر نوعی مجاهدت است که بهترین نیروها را از خودت جدا کنی و هر جا یگانی کمک لازم داشت این شهید گره‌گشا بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: اسم شهید چیت‌سازیان که گفته می‌شد آن‌ گره باز می‌شد، این لطفی بود که خدا به علی عنایت کرده بود چرا که تمام‌ تصمیم های علی برای رضا خدا بود و اصلاً خود را نمی‌دید و وقتی خود را نمی‌بینی همه وجودت خدا می‌شود و شخصیتی مانند شهید چیت‌سازیان می‌شوی.

کریم‌پور اظهار کرد: امروز اگر می‌بینید محور مقاومت با تمام شیرینی و زیبایی به پیش می‌رود هر لحظه قشنگ‌تر هم می‌شود و مدلی که ما در دفاع مقدس به همه جهان معرفی کردیم تا آن روز هیچ‌ کس آن را بلد نبود، بدون امکانات، بدون آموزش کافی و ابزار وارد جنگ شدیم.

وی افزود: در زمان جنگ کریم مطهری در یک هفته غواص خط شکن تربیت کرده و خط سوم عراق که یکی از قدرتمندترین خط‌های عراق بود را شکست و با هفت روز آموزش محصلی دبیرستانی به عنوان فرمانده گردان غواص، خط می‌شکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رونمایی کتاب شهدای غواص حمید حسام بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس دفاع مقدس شهید چیت سازیان هفتاد و دومین غواص شهید چیت سازیان کریم مطهری لباس غواصی دفاع مقدس کریم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب از استادِ شهید مرتضی مطهری

تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • ببینید | خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب از استادِ شهید مرتضی مطهری
  • رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران