Web Analytics Made Easy - Statcounter

نود و دومین اپیزود از شهرآورد پایتخت روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی و از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه با سوت بیژن حیدری آغاز می‌شود. جدالی همیشه حساس که برای هواداران این ۲ تیم به اندازه یک جام ارزش و اهمیت دارد. در طول تاریخ این علاقه و شور نه تنها هیچوقت کم نشده بلکه روز به روز به میزان آن افزوده شده است.

با این حال کیفیت فنی شهرآوردها خصوصا در یکی ۲ دهه اخیر با تنزل روبرو شده و خیلی اوقات شاهد تساوی‌های بدون گل و یا بازی‌های محتاطانه از جانب هر ۲ طرف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علل گوناگونی در به ثبت رسیدن نتایج کم‌گل در دربی تاثیرگذار بوده است. ترس از دست دادن جایگاه، پیشی گرفتن حواشی از متن، ضعف بازیکنان و عدم تمرکز آنها که دست به دست هم داده و گه‌گاه علاقمندان به این ۲ تیم را ناامید کرده است. با این وجود هر بار جامعه فوتبال امیدوار است و گاهی خود را امیدوار می‌کند تا شهرآوردی درخور تماشا کند چرا که این بازی ویترین فوتبال باشگاهی کشورمان به حساب می‌آید.

پس این شهرآورد جذاب می‌شود چون:

این شهرآورد جذاب می‌شود چون فرهاد و یحیی روحیه هجومی دارند. سرمربی استقلال در زمان بازیگری مهاجم بود و سرمربی پرسپولیس یک مدافع. با این حال هر ۲ در مدتی که کار مربیگری را انجام داده‌اند به وضوح نشان داده‌اند که طرفدار فوتبال تهاجمی هستند. هر ۲ جوان به حساب می‌آیند و روحیه جاه‌طلبی در رگ و پی‌شان موج می‌زند. هر ۲ دوست دارند تا برنده این مسابقه باشند و برای اولین بار طعم پیروزی در این جدال بزرگ به عنوان سرمربی را بچشند. هیچکدام در بند اعداد و آمار و ارقام نیستند.

این شهرآورد جذاب می‌شود چون پیروزی در این مسابقه هر ۲ سرمربی را از زیر سایه نفر قبلی بیرون می‌آورد. این ماجرا بیشتر متوجه فرهاد مجیدی است تا یحیی گل‌محمدی. با این حال هنوز در رسانه‌ها و در گپ و گفت‌های بین هواداران شاهد مقایسه استراماچونی-مجیدی و کالدرون- گل‌محمدی هستیم. پیروزی در این مسابقه یعنی رهایی از سایه سنگین این ۲ خارجی موفق. البته که روی دیگر ماجرا هم هست. باخت در این دیدار یعنی افزایش وسعت این سایه که می‌تواند نفس‌گیر باشد.

این شهرآورد جذاب می‌شود چون استقلال برای جبران فاصله با پرسپولیس در جدول نیاز به برد در آن دارد. یک مسابقه ۶ امتیازی که پیروزی در آن گامی بلند است برای رسیدن به قهرمانی. آبی‌ها برای ماندن در کورس و رسیدن به رقیب دیرینه خود نیازمند سه امتیاز هستند. آنها بازی رفت را نیز با شکست پشت سر گذاشتند و اصلا دوست ندارند در این فصل مقابل رقیب سنتی خود بدون برد باشند.

این شهرآورد جذاب می‌شود چون پرسپولیس با اعتماد به نفس فراوان و آرامش خاطر مثال‌زدنی وارد گود می‌شود. آنها در جدول دستِ بالا را دارند و برنده بازی رفت نیز بوده‌اند. در تقابل‌های اخیر نیز اکثرا با توفیق همراه بودن‌اند و همه اینها باعث می‌شود تا آرامش بیشتری برای جدال با استقلال داشته باشند. در کنار این موارد تجربه بالاتر بازیکنان پرسپولیس را نیز اضافه کنید. آنها می‌توانند با اتکا به این فاکتورها با خیال راحت‌تر به سمت دروازه استقلال بیایند و استرس کمتری داشته باشند. البته که این آرامش خاطر ممکن است وجهه دیگری نیز داشته باشد و منجر به محتاط شدن بازی از سوی تیم قرمزپوش میدان شود که امیدواریم اینطور نشود.

این شهرآورد جذاب می‌شود چون استقلال در خط دفاعی با مشکل مواجه است و نیود سیاوش یزدانی و عارف غلامی نیز به این مساله دامن زده است. در سوی مقابل پرسپولیس در ۹ بازی اخیر خود موفق به گلزنی شده است. ضعف خط دفاعی استقلال به تیم رقیب این کمک را می‌کند که راحت‌تر به گل برسد. در سوی مقابل هم البته باید به این مساله اشاره کنیم که بهترین خط حمله لیگ باید مقابل بهترین خط دفاع لیگ پیکار کند. استقلال پیش از این مقابل تراکتور، سپاهان و شهر خودرو نیز که در خط دفاعی عملکرد بسیار خوبی داشتند به هفت گل دست پیدا کرد. فرهاد مجیدی هم در سه مسابقه این فصل خود با آبی‌ها ۱۰ گل به ثمر رسانده و اینها باعث می‌شود تا کار برای شاگردان گل‌محمدی در بسته نگه داشتن دروازه سخت‌تر شود.

این شهرآورد جذاب می‌شود چون ستاره‌های آماده‌ای در ترکیب ۲ تیم حضور دارند. مهدی ترابی و مهدی قائدی گل سرسبد این ستاره‌ها هستند. هر ۲ در بهترین فرم خود قرار دارند و می‌خواهند در شهرآورد نیز مقابل یکدیگر خوش بدرخشند. به این جمع باتجربه‌هایی چون وریا غفوری و احمد نوراللهی را نیز اضافه کنید. هر ۲ در این فصل بارها دست تیم خود را گرفته‌اند و به عنوان یک بازیکن باتجربه در امر گلزنی نیز موفق بوده‌اند. انگیزه خاص بازیکنانی چون علی علیپور و علی کریمی برای جبران مافات اتفاقات ماضی جزو جذابیت‌های این مسابقه خواهد بود. دربی اولی‌هایی چون ارسلان مطهری و کریستین اوساگونا نیز می‌توانند شگفتانه این شهرآورد باشند.

این شهرآورد جذاب می‌شود چون انسان به امید زنده است. امیدواریم بشود آنچه باید و شاهد یک تقابل سراسر هیجان باشیم و این نباشد که تنها شهرآورد ۹۲ پر باشد از حاشیه. امیدوار و دلخوش هستیم به تاریخی شدن این مسابقه و اینکه هر ۲ تیم بتوانند بهترین نمایش را داشته باشند پس انرژی مثبت خود را روانه شهرآورد ۹۲ می‌کنیم.

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال علی علیپور ورزشگاه آزادی احمد نوراللهی شهرآورد تهران یحیی گل محمدی مهدی ترابی مهدی قائدی علی کریمی بیژن حیدری سیاوش یزدانی فرهاد مجیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال علی علیپور ورزشگاه آزادی احمد نوراللهی شهرآورد تهران یحیی گل محمدی مهدی ترابی مهدی قائدی علی کریمی بیژن حیدری سیاوش یزدانی فرهاد مجیدی باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال علی علیپور ورزشگاه آزادی احمد نوراللهی شهرآورد تهران یحیی گل محمدی مهدی ترابی مهدی قائدی علی کریمی بیژن حیدری سیاوش یزدانی فرهاد مجیدی فرهاد مجیدی داشته باشند خط دفاعی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تمرین اختصاصی سه بازیکن مصدوم پرسپولیس (فیلم) همخوانی ستاره پرسپولیس به همراه همسرش در کنسرت (فیلم) ابراز عشق سرمربی پرسپولیس به دو غذای ایران (فیلم)

دیگر خبرها

  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • استقلال و پرسپولیس چه دارایی‌هایی دارند؟
  • مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کجا برای دوتیم خرج می‌کنند؟
  • فیلم/ استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟
  • نرفتن بیرانوند از پرسپولیس به سود استقلال شد!
  • بعضی از بازیکنان پرسپولیس، استقلالی هستند
  • کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس (فیلم)
  • ببینید | کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس