Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-29@18:54:55 GMT

کارکرد انگشت کوچک پا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۱۷۷۷

کارکرد انگشت کوچک پا چیست؟

سعی کنید روی نوک انگشتان بایستید و سپس توجه کنید که انگشت در حفظ تعادل چه نقشی دارند. به گزارش «جنوب نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان می‌گویند اگر شما یک سبک زندگی بی تحرک را رعایت می‌کنید، که بسیاری از شهروندان در معرض آن قرار دارند: قدم نزدن، استفاده از آسانسور، بیشتر روز‌ها در مطب نشستن یا روی نیمکت دراز کشیدن، پس به سختی نیازی به انگشتان دیگر اندام تحتانی دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، اگر کسی کوه‌ها را صعود کند، بر روی ماسه یا سنگریزه قدم بزند، بدود، برقصد، شنا کند، از درختی صعود کند - در بدن او چنین عضله یا مفصلی که درگیر آن نباشد، وجود ندارد.

امروز، حتی در شبکه جهانی وب، هیچ منبعی وجود ندارد که به مطالعات ویژه در مورد واکنش بدن انسان به عدم وجود انگشت کوچک روی پا‌ها اشاره کند اما ارتوپد‌هایی که با افرادی که انگشت کوچک پا را از دست داده اند همکاری می‌کنند، درباره نقض هماهنگی حرکت صحبت می‌کنند.

نکته این است که انگشت کوچک برخلاف سایر انگشتان متصل به یکدیگر، دارای مجموعه‌ای از ماهیچه‌های کنترل و تاندون جداگانه است؛ و در شرایطی که لازم است تعادل را در حالت بی ثباتی حفظ کند، دخیل می‌باشد. به عنوان مثال، هنگام انجام تمرینات، فقط کافی است روی انگشت کوچک فشار بیاورید تا ورزشکار تعادل خود را حفظ و از سقوط جلوگیری کند.

دانشمند علوم اعصاب نظری، مارک چنگیسی قانون به اصطلاح اندام‌ها را توسعه داده است. به گفته وی، حضور دقیقا ده انگشت روی دست و پا‌ها با استفاده از یک فرمول ریاضی توضیح داده شده است. برای انجام تمام کارکرد‌های لازم برای یک شخص، چنین تعداد انگشتان دست ایده آل است: نه کم و نه بیشتر.

علاوه بر اهمیت عملکردی، انگشتان پا یک کارکرد دیگر دارد که با وجود تعداد زیادی از انتهای عصب همراه است. هر عصب روی یک انگشت مخصوص با برخی از اندام‌های داخلی مرتبط است. این خاصیت در درمان بیماری‌های مختلف با استفاده از روش طب سنتی، طب سوزنی، میو تراپی (گرم کردن انگشتان، ماساژ گواشا (ماساژ با صفحات استخوان حیوانات یا سنگ طبیعی) استفاده می‌شود. تمام این تکنیک‌ها از قرن ۵ تاکنون منشاء آن‌ها در طب تبت است. بسیاری از روش‌های آن هنوز هم کار می‌کنند.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: انگشت کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان