Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@13:19:06 GMT

امضای تفاهم نامه پروژه امیدشهر توسط بانک سپه

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۱۸۵۴

امضای تفاهم نامه پروژه امیدشهر توسط بانک سپه

پول نیوز - چقازردی از اجرای پروژ مشارکتی بانک های سپه و مسکن برای احداث 4 هزار واحد مسکونی مناسب در شرق تهران خبر داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، محمدکاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه در حاشیه امضاء تفاهم نامه احداث شهرک مسکونی فوق ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: شهرک فوق در اراضی سپه شهر متعلق به بانک سپه واقع در شرق تهران به مساحت تقریباً 31 هکتار متر مربع و با مشارکت بانک مسکن احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* توافق بانک سپه با شهرداری برای اجرای پروژه

وی پروژه فوق را 4 هزار واحدی عنوان کرد و گفت: با توجه به توافقهای اولیه بانک سپه و شهرداری در سال 91 پروانه حدود یک میلیون متر مربع شامل حدود 450 هزار مترمربع کاربری مسکونی، 75 هزار متر مربع کاربری تجاری و 45 هزار متر مربع کاربری اداری در این پروژه مد نظر قرار گرفته است که با توافق و مشارکت جدید با بانک مسکن، تمرکز بر احداث واحدهای مسکونی با قیمت مناسب خواهد بود .

* بهبود استانداردهای ساخت در منطقه با ایجاد شهرک فوق

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه طبق تدابیر مهندس در نظر گرفته شده شهرک فوق یکی از با کیفیت ترین شهرک های مسکونی تهران خواهد شد افزود:رویکرد بانک سپه و بانک مسکن در اجرای این پروژه ایجاد شهرک مسکونی با رعایت استاندارد های بالا در زمینه طراحی و ساخت می باشد به نحوی که کیفیت ساخت و ساز در منطقه را بهبود بخشد.

چقازردی استفاده از ظرفیت های مهندسی و دانشگاهی کشور با بهره گیری از برجسته ترین متخصصان داخلی را از جمله اولیت های بانک سپه و بانک مسکن در این خصوص عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این پروژه عظیم و مهم تولید و عرضه انبوه مسکن با قیمت مناسب است.

مدیرعامل بانک سپه در ادامه با اشاره به ظرفیت های اشتغالزایی این طرح اظهار داشت: با احداث این شهرک و با فرض زیربنای یک میلیون متر مربعی کل پروژه و تکمیل و احداث در 5 سال سرمایه گذاری بیش از 3 هزار میلیارد تومانی در ساخت منابع مالی نیاز خواهد بود، بر این اساس طبق برآوردهای صورت گرفته به ازای هر 57 متر مربع ساختمان سازی یک شغل مستقیم و 24 شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

* اقتصاد کشور مرهون حضورپر رنگ سیستم بانکی

چقازردی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به رسالت و هدف اصلی سیستم بانک در اقتصاد کشور اظهار داشت: توسعه اقتصادی کشور در بخش های مختلف مرهون حضور پررنگ و تأثیرگذار سیستم بانکی است.

وی افزود: بخش عمده ای از سرمایه گذاری ها و پروژه های استراتژیک کشور با مشارکت و حضور سیستم بانکی به اشکال مختلف به سرانجام رسیده و می رسد.

مدیرعامل بانک سپه پروژه های عظیمی همچون مجتمع پتروشیمی بیدبلند، مهار آبهای مزری، مجتمع نفتی سروک آذر، کمک به خودروسازهای کشور و دهها و صدها پروژه عظیم دیگر را از جمله این پروژه ها و تأثیرگذار و نقش آفرین بانک سپه و سیستم بانکی در عرصه کلان اقتصادی عنوان کرد.

چقازردی حضور بانک مسکن با تجربه قوی در این بخش در کنار بانک سپه به منظور اجرای پروژه عظیم سپه شهر را از جمله این اثرگذاری ها عنوان کرد و افزود: این پروژه نمونه برجسته مشارکت نظام بانکی برای مولد سازی دارایی ها و ایجاد اشتغال و تولید مسکن مناسب است.

وی گفت: پروژه مسکونی فعلی که در ایام دهه مبارک فجر تفاهم نامه آن به امضا رسید بیانگر حضور اثرگذار و درک نظام بانکی در شناسایی نیازهای اقتصادی کشور است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک سپه پول نیوز پروژه امید شهر بانک مسکن اشتغالزایی مدیرعامل بانک سپه سیستم بانکی مربع کاربری تفاهم نامه پروژه عظیم سیستم بانک بانک سپه بانک مسکن متر مربع خواهد شد پروژه ها شهرک فوق هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیدعلی مسعودی رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دایمی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) از انعقاد تفاهم‌نامه این سازمان برای توسعه پژوهش‌های دانشگاهی در زمینه روندهای نوظهور رسانه‌ای خبر داد.

مسعودی با بیان اینکه معمولاً سازمان‌هایی مثل ساترا که کار مهم نظارت را انجام می‌دهند یک روند کاری آرام را جلو می‌برند، گفت: گاهی مواقع رویدادی در جامعه رخ می‌دهد که متاسفانه غالبا هم در چالش‌های تنظیم‌گری هم از نظر مخاطب و هم از نظر تولید کننده مورد حمله قرار می‌گیرد. دلیل این نقیصه هم عدم آشنایی به هنگام ذی‌نفعان با وظایف و اقدامات مهم این نهادهاست.

رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره با تاکید بر اینکه در تمام دنیا رگلاتوری (تنظیم گری) وجود دارد، توضیح داد: ساترا باید خودش را به عنوان تنظیم‌گر معرفی کند و یکی از بهترین راه‌هایی که ساترا می‌تواند با اتکا بر آن خودش را خیلی دقیق معرفی کند، برگزاری نمایشگاه است. مخصوصاً این‌که نمایشگاه برای دانشجوها و استادان دانشگاه بسیار حایز اهمیت است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر جامعه نخبگان درباره این ماجرا توجیه شوند، می‌توانیم به توجیه شدن جامعه و ترویج مشارکت عمومی در حوزه دفاع از حقوق مخاطب و تولید کننده نیز امیدوار باشیم. در واقع تنظیم‌گر خودش با دانش‌افزایی در این زمینه یک نوع سواد رسانه به جامعه اهدا می‌کند. از سوی دیگر همان طور که سکوها در ساترا آموزش می‌بینند و بر حقوق خودشان واقف هستند، مخاطب هم باید حقوق خودش را بداند تا در تولید محتواهای داخلی شاهد ترویج بداخلاقی، بد زبانی و بی‌احترامی به اقوام، مذاهب و فرهنگ‌ها نباشیم.

وی ادامه داد: مخاطب باید برای کنترل چنین مسایلی مطالبه داشته باشد و به کمک تنظیم‌گری بیاید. ساترا یک وظیفه سنگین دارد و باید این وظیفه سنگین را به جامعه معرفی کند و از آن‌جایی حضور در نمایشگاه اهمیت دارد، می تواند این معرفی را برای فرهیختگان جامعه مثل استادان دانشگاه، پژوهشکده‌ها و دانشکده ها انجام دهد.

مسعودی همچنین ضعف پژوهشی را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های کنونی حوزه سیاست‌گذاری و اجرا در زمینه آموزش، فرهنگسازی و تنظیم‌گری معرفی کرد و افزود: یکی از کارهایی که من در دانشگاه‌ها کم دیدم، کار روی روندهای جدید به ویژه در مورد تنظیم‌گری است. البته در این زمینه چند رساله دکتری و تحقیق صورت گرفته است اما واقعیت این است که هنوز به آن جایگاه نرسیدیم که بتوانیم در همایش‌ها و تحول سرفصل‌ها از آن استفاده کنیم.

رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در بخش پایانی صحبت های خود همکاری‌های بین سازمانی برای تولید علم را یکی راه‌های رفع این نقیصه توصیف کرد و گفت: در جلسه‌ای که به تازگی برای تحول در دروس علوم ارتباطات بین برخی دانشگاه‌ها برگزار شده، این مساله که با توجه به وجود نیازهای جدید، ما هم نیاز به دروس و رشته‌های جدید داریم مورد تاکید قرار گرفته است. مثلا به زودی در دانشکده ارتباطات دانشگاه سوره راه‌اندازی رشته رسانه و علوم شناختی را خواهیم داشت. اما برای سایر رشته‌ها و دروس باید اول پژوهش های بسیار زیادی صورت بگیرد تا دستمان برای تولید محتوا و تدریس خالی نماند. تفاهمنامه ای که با سازمان تنظیم مقررات صورت و تصویر فراگیر در این زمینه خواهیم داشت به این هدف کمک خواهد کرد. البته یک ضلع دیگر کار، انجمن سواد رسانه ای است که با مشارکت این دوستان محتوای تولید شده پایش می‌شود و برای بهره برداری بهتر به وزارت علوم ارسال خواهد شد.

کد خبر 6094987 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی