Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از ثبت نام ۳ هزار و ۴۸۶ نفر در آزمون وسع بیمه سلامت خبر داد و گفت: تاکنون بیمه رایگان برای یک هزار و ۱۸۴ نفر مشخص شده است. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اربابی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: بر اساس آیین نامه اجرایی بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه داشتن بیمه سلامت برای آحاد مردم اجباری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه تمامی مردم باید برای تعیین وضعیت سلامتی خود یک بیمه داشته باشند بیان کرد: مشخص شدن دهک‌های درآمدی افراد بر اساس آزمون وسع و توسط بانک اطلاعاتی وزارت رفاه انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه آزمون وسع از 13 آبان ماه در استان آغاز شده است گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 3 هزار و 486 نفر از مردم استان در این آزمون شرکت کرده‌اند.

اربابی با بیان اینکه از این تعداد ثبت نام کننده برای 3 هزار و 24 نفر تاکنون پیامک رفته است تصریح کرد: مشخص شده که تاکنون یک هزار و 184 نفر می‌توانند از خدمات به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

وی به آیتم‌های خاص وزارت رفاه برای مشخص شدن دهک‌های خانوارها اشاره کرد و افزود: بیمه برای دهک یک تا سه رایگان، دهک چهار 50 درصد هزینه را باید بیمه شده پرداخت کند و دهک بالاتر از چهار یعنی افرادی که وضعیت درآمدی خوبی دارند باید 100 درصد هزینه بیمه را خودشان پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مردم قبل از اینکه بیمار شوند باید برای بیمه اقدام کنند چراکه بیمه روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شود تصریح کرد: افرادی که دفترچه بیمه دارند باید مدت زمان اعتبار دفترچه را کنترل کنند و افراد فاقد بیمه نیز می‌توانند به یکی از صندوق‌های بیمه سلامت مراجعه کرده و با توجه به مشاوره‌های انجام شده نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

وضعیت عملکردی اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی مطلوب و متناسب است

اربابی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت عملکردی اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی مطلوب و متناسب است گفت: اگر بهتر از سنوات گذشته نباشیم عقب‌تر نیز نیستیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر خدمات نیز نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است بیان کرد: سعی ما بر این است تا در موسسات درمانی هم نظارت حضوری و هم نظارت غیرمحسوس انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در این راستا توفیقات خوبی حاصل شده و رضایت بیشتری نیز از سوی مردم انجام گرفته است اظهار داشت: در بحث خرید خدمات که وظیفه اصلی این نهاد است سعی شده خوش حساب تر از گذشته باشیم و مطالباتی که موسسات از ما دارند را امسال به موقع و به سامان تر پرداخت می‌کنیم.

700 هزار اردبیلی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند810 میلیارد ریال از مطالبات موسسات طرف قرداد بیمه سلامت در استان مرکزی پرداخت شدجزئیات عملکرد بودجه‌ای بیمه سلامت / زیان انباشته سازمان از 3هزار میلیارد تومان گذشت

اربابی گفت: در بخش دانشگاهی که عمده خرید ما نیز از این بخش بوده است 5 ماه نخست سال به طور کامل تسویه و از شهریور، مهر و آبان نیز 70 درصد علی الحساب پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اسناد آذرماه هنوز کامل به دست ما نرسیده و در این مورد تقریبا به روز هستیم افزود: در بخش غیر دولتی و موسسات خصوصی و خیریه نیز تا شهریور ماه تسویه حساب کامل انجام شده و امروز در بهترین شرایط پرداختی هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه داروخانه‌ها نیز تا پایان مهر تسویه شده است بیان کرد: وضعیت نسبتاً مناسبی در این زمینه داریم که حاصل تلاش‌های همه دست اندرکاران امر بوده است.

اربابی با بیان اینکه وضعیت ما در حال حاضر رو به بهبود است اظهار داشت: امید است به روزی برسیم که بدهی انباشته نداشته باشیم و تمام بدهی‌های ما به صفر برسد.

وی با اشاره بهسازی فضاهای مربوط به بیمه شدگان نیز گفت: مراکز بهداشتی روستایی امروز به مراتب استانداردتر از گذشته است و فضای فیزیکی مطلوبی دارد.

پرونده سلامت تمام بیمه‌شدگان روستایی استان الکترونیکی شد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه پرونده سلامت تمام بیمه شدگان روستایی در حال حاضر الکترونیکی شده است تصریح کرد: خدمات ویزیت و پایش مستمر برای این افراد انجام می‌شود که امید است مراکز شهری هم در سنوات آینده مشمول طرح پزشک خانواده شوند.

اربابی از انجام یک بار ویزیت سالانه برای تمام روستائیان استان در راستای طرح پزشک خانواده خبر داد و بیان کرد: وضعیت استقرار پزشک نیز در مراکز بهداشت روستایی مطلوب است و در بیش از 95 درصد مراکز، روزانه پزشک مستقر است.

وی با بیان اینکه منابع درمان باید در بودجه 99 به طور ویژه دیده شود گفت: در صورت تحقق این امر می‌توانیم این مسیر بهبود را به نحو شایسته‌تری پیش ببریم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه تامین منابع مربوط به بیمه سلامت از اولویت مهمی برخوردار است گفت: باید در سال 99 مشکلات در بحث تخصیص منابع 100 درصدی رفع شود و اتفاقی که در سال 97 رخ دارد که منابع به صورت کامل تخصیص نیافت مجدد تکرار نشود.

اربابی با بیان اینکه از بودجه امسال نیز تاکنون 60 درصد اختصاص یافته است افزود: بالاترین هزینه‌های بیمه سلامت مربوط به شهرستان فردوس و کمترین هزینه مربوط به درمیان است.

سامانه 1666 شبانه روزی آماده پاسخگویی به مشکلات مردم است

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه سلامت در جایگاهی قرار گرفته که می‌تواند سطح خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهد اظهار داشت: سامانه 1666 نیز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مشکلات مردم است و دوشنبه هفته درمیان نیز مدیرکل و معاونان این اداره از ساعت 10 تا 12 پاسخگوی مشکلات مردم هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در پایان به برنامه‌های دهه فجر این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: بازدید مدیریت از شهرستان‌های نهبندان و قاین، دیدار با خانواده شهدا، مراسم کوهپیمایی و پیاده روی خانوادگی، برپایی نمایشگاه عکس در محل اداره کل، حضور فعال مدیران و پرسنل اداره کل در مراسم 12 و 22 بهمن و برگزاری مسابقه دارت و تیراندازی و مسابقه کتابخوانی ویژه بانوان از اهم این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/253/ز

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی مشکلات مردم حال حاضر بیمه شدگان آزمون وسع اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل