Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عزیزاله حبیبی روز سه شنبه در مراسم  بیست و ششمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و دوازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران که در پردیس دانشگاهی خوارزمی کرج برگزار شد با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود:  این پیروزی و این چهل سالگی انقلاب ساده به دست نیامده و خون هایی زیادی پای آن ریخته شده است و از فرازها و فرودهای بسیار زیادی انقلاب اسلامی عبور کرده تا به این روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مصداق عزت و سربلندی است و اگر قدر این نعمت را ندانیم و به پای آن نایستیم و به دنبال تغییر سنت بگردیم امکان این است که این سنت از ما گرفته شود.

حبیبی ادامه داد:‌در اول انقلاب اسلامی حدود ۱۵۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم امروزه بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل در ۱۲۰ واحد آموزشی دولتی که ۳۰ واحد آن وابسته به دستگاه های دولتی بوده و همچنین در ۳۰۰ واحد غیرانتفاعی، ۶۰۰ دانشگاه پیام نور، ۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی و ۸۰۰ دانشگاه علمی کاربرد مشغول تربیت دانشجویان در مقاطع مختلف هستند.

وی افزود:‌ در اوایل انقلاب، تحقیق و پژوهش در دانشگاه ما زیاد جایگاهی نداشت و به تدریج کسانی که در این حوزه فعالیت داشتند سعی کردند بخشی از این توانمندی ها را به منصه ظهور بگذارند که توسعه مقاطع ارشد و دکترا به عنوان یک راهبرد اصولی در نظام آموزش عالی قرار گرفت و شاهد برکات زیادی بودیم و توانست ظرفیت های نهفته قشر جوان را به منصه ظهور بگذارد.

رییس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه این ظرفیت ها بی نظیر است، اظهار داشت: از نظر توانمندی ها در بخش فناوری های نانو، زیستی، هوا فضا و در بخش عمران همچون ساختن سدهای بتونی و... توانسته ایم بدون اینکه از کشورهای خارجی به صورت کامل لیسانس فناوری را اخذ کنیم خودمان آن را اقدام و عملیاتی کرده ایم.

وی گفت: بحث موشک یکی از شاخصه های این توانمندی ها است که به ما اجازه ایستادن بر روی پا خودمان را می دهد تا استقلال خود را حفظ کرده و تبعیت از استکبار جهانی نداشته باشیم.

حبیبی ادامه داد:‌رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان توصیه کرده که از مسیر دانش به توانایی می رسیم و توجه شایسته و بایسته به اخلاق و معنویت و تمام تلاش های ما در زندگی مادی مان بایستی متکی بر فضایل اخلاقی باشد.

وی افزود: حرکت در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به خوداتکایی و حرکت در مسیر استقلال و آزادی و حفظ عزت ملی است.

وی اضافه کرد: دانشگاه خورازمی از سال ۱۳۹۰ این نام را بر خود گرفت و قبل از آن به دانشگاه تربیت معلم موسوم بود و این تغییر نام از آنجا آغاز شد که در اوایل دهه ۱۳۷۰ آموزش و پرورش اعلام کرد که دیگر احتیاج به دانشجویان دبیری ندارد و این دانشگاه به یک تغییر ماموریت جذبی و اعتباری روی آورد و پس از نزدیک ۱۵ سال تغییر نام داد.

رییس دانشگاه خوارزمی بیان یداشت:‌هم اکنون ۱۵ دانشکده در این دانشگاه در تمام رشته ها به جز کشاورزی و پزشکی داریم که پنج دانشکده در تهران و مابقی در پردیس کرج مستقر است.

دانشگاه خوارزمی حدود ۵۰۰ هیات علمی، ۱۳ هزار دانشجو، بیش از ۳۵۰ دانشجوی غیرایرانی از ۱۰ کشور خارجی داشته ضمن اینکه ۱۲ موسسه ماموریت گرا هم فعالیت های پژوهشگرای دانشگاه را در رابطه با جامعه و صنعت بر عهده دارند.

برچسب‌ها لیزر فوتونیک ریاست دانشگاه خوارزمی استان البرز دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیزر فوتونیک استان البرز دهه فجر لیزر فوتونیک استان البرز دهه فجر رییس دانشگاه خوارزمی انقلاب اسلامی توانمندی ها هزار دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت

رئیس دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) گفت: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا حسنی‌آهنگر بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب و که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، اضافه کرد: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به چهار کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و تاکید کرد: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرأت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر اضافه کرد: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی‌آهنگر افزود: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 749111

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد