Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:23:00 GMT

الزام شهرداری‌ها به راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۲۵۳۱

الزام شهرداری‌ها به راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به الزام شهرداری‌ها به راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند از شهرداران استان خواست: هزینه‌های اجرایی شدن این طرح را در بودجه امسال شهرداری‌ها ببینند.

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه راهبری تصادفات استان، از راه‌های ارتباطی به مثابه یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های توسعه‌یافتگی نام برد و اظهار کرد: توسعه، تقویت، بهبود و بازسازی و نگهداری مطلوب و مناسب راه‌های ارتباطی و جاده‌های سطح استان، از عوامل مهم و اصلی توسعه یافتگی و هموار کننده مسیر توسعه و پیشرفت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بررسی برنامه کاهش تصادفات و همچنین سهم دستگاه‌های مختلف در این امر، از اهداف برگزاری جلسه راهبری تصادفات استان است، خاطر‌نشان کرد: تصادفات جاده‌ای دومین عامل مرگ و میر انسان‌ها در دنیا است و متاسفانه تصادفات در کشور ما نیز با فراوانی بالای مواجه است و از همین رو باید برای کاهش این مهم اقدامات ویژه و تلاش‌های جدی در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار سمنان، عدم توجه به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و ترافیک، کیفیت خودروها و عدم تغییر فرهنگ ترافیکی را سه عامل تاثیر گذار در آمار تصادفات دانست و افزود: بالغ بر ۳ هزار و ۸۳۸ کیلومتر راه ارتباطی در استان ما وجود دارد و ۵۰ درصد کریدور پرتردد مشهد به تهران نیز در حوزه استحفاظی استان سمنان است که این مهم می‌طلبد تا مدیران مرتبط در استان تلاش بیشتری در این حوزه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در خصوص توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان، اقدامات خوبی در حال انجام است که پروژه‌های آزاد راه حرم تا حرم به طول ۱۱۴ کیلومتر، عملیات اجرایی باند دوم سرخه به سمنان، محور فیروزکوه به سمنان و محور سمنان به معلمان که به دلیل اهمیت بالا باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، از جمله اقدامات مطلوب در این حوزه است.

فخری تاکید کرد در مسیر ترانزیت امیرآباد- بندر‌عباس در شرق استان نیز، پروژه عباس آباد به کاهک و کریدور شاهرود به آزاد شهر و دامغان، معلمان جندق نیز از اقدامات خوب در حوزه توسعه راه های استان است که مدیران نیز تلاش خوبی دارند.

وی به نقش مهم شهرداری‌ها در حوزه ترافیکی پرداخت و گفت: انتظار می‌رود که شهرداری‌ها طرح راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند ترافیک را در بودجه خود قرار داده و مراکز کنترل ترافیک موجود را نیز تقویت کنند.

 فخری بر لزوم شناسایی نقاط حادثه خیز اولویت‌دار تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خواب‌آلودگی و واژگونی بیشترین تصادفات را در استان به خود اختصاص می‌دهند " آهنگین کردن جاده ها" نیز‌ می‌تواند در ‌کاهش تصادفات بسیار‌موثر باشد.

معاون استاندار سمنان بر لزوم افزایش و توسعه مراکز خدمات رفاهی بین جاده‌ای در استان تاکید و تصریح کرد: با توجه به طولانی بودن محورها و یکنواختی جاده های کویری استان، راه‌اندازی مراکز خدمات بین‌راهی بیش از پیش در استان احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما در استان ثابت کردیم زمانی که مدیران به صورت ویژه پای کار هستند، با تمام کاستی‌های موجود اتفاقات خوبی به وقوع می پیوند، خاطر‌نشان کرد: کاهش تصادفات در کمترین زمان ممکن و در اوج ترافیک در ایام نوروز سال جاری، نشانه بارز همدلی در بین دستگاه های اجرایی استان بود که ‌نیاز است این مهم در تمام فصول سال ادامه دار باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه مصوبات جلسات شورای ترافیک و ایمنی راه‌های استان باید به صورت ویژه و عملی پیگیری و اجرایی شود تا بتوانیم ثمره تلاش مسوولان این حوزه را در کمترین زمان ممکن مشاهده کنیم، اظهار کرد: باید با ایمن سازی راه‌های ارتباطی استان، از بروز حوادث ناگوار و تصادفات جرحی و فوتی که‌ منجر به از بین رفتن هم استانی‌ها و هموطنان می‌شود، پیشگیری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرکز کنترل هوشمند شهرداری سمنان راه اندازی مرکز کنترل هوشمند راه های ارتباطی کاهش تصادفات صورت ویژه شهرداری ها جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد

کشاورزیان گفت: همزمان با شروع فصل بهار و همچنین به دلیل شرایط مناسب بارندگی و دمایی، آفت ملخ کوهاندار و شپشک در شهرستان شاهرود فعال می‌شود.

وی از شناسایی کانون‌های طغیانی این آفت خبر داد و گفت: آفت ملخ کوهاندار با پیش آگاهی به موقع در اواخر اسفند سال ۱۴۰۲ و فروردین امسال در سطح بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از تاغزارها شناسایی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته برای جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر به تاغزارها، عملیات کنترلی با همکاری و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شاهرود و همچنین حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دستور کار قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد