Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی اعطا» عصر سه شنبه در نشست خبری مشترک با محمدسالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: این نامه به صورت محرمانه ارسال شده و مربوط به گزارشی از تخلف های شهرداری در دوره مدیریت های گذشته است.

دست شهرداری تهران برای جلوگیری از تخریب بناهای ارزشمند بسته است

 سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخریب برخی از ساختمان های با ارزش در ماه های اخیر گفت: دست شهرداری تهران برای جلوگیری از تخریب بناهای ارزشمند بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعطا گفت: در هفته های اخیر حساسیت هایی در جامعه فرهنگی کشور نسبت به تخریب بناهای ارزشمند معاصر ایجاد شد و به رسانه ها راه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه برخی از آثار با ارزش تخریب شدند و برخی در معرض تخریب قرار گرفتند، گفت:‌ تخریب این بناها که مربوط به دوره خاصی از معماری شهر تهران هستند اولین لطمه را به هویت شهر وارد می کند اما سود اقتصادی فراوانی به مالک آن می رساند قوانین و مقررات جاری برای حفاظت از همه بناهای ارزشمند معاصر کافی نیست و در شرایطی که ساخت و ساز فعالیت پرسودی در سال های اخیر بوده است این موضوع باعث شده این نوع بناها به سرعت تخریب شوند و چهره شهر مدام در حال پوست اندازی باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه معماری تهران بعد از دوره قاجار تحولات مهمی را پشت سر گذاشته و سیمای امروز شهر همچنان متاثر از این معماری است، گفت: شهرداری قانونا نمی تواند جلوی تخریب بناهای ثبت نشده در فهرست های میراث را بگیرد.

وی تاکید کرد که تخریب این بناها، مغایر حق مالکانه دانسته می شود و بنابراین سیاست اصلی برای حفاظت از بافت ها و بناهای ارزشمند معاصر باید مبتنی بر استراتژی برد برد باشد.

اعطا افزود: با توجه به اخبار هفته های اخیر امروز در شورا طرح فوریت داری تهیه شد که به موجب این طرح که روز یکشنبه تقدیم هیات رییسه می شود شهرداری باید لایحه ای مبتنی بر سیاست های تشویقی الزام آور و محدود کننده برای حفاظت از میراث معماری معاصر ارایه کند این سیاست ها باید شش محور را در نظر بگیرد.

سخنگوی شورای تهران، حفظ و تثبیت و احیای میراث معماری معاصر، سیاست های تشویقی در راستای تبدیل ابنیه ارزشمند شهر به اماکن عمومی، بازنگری  در فرآیند صدور پروانه در راستای توجه به میراث معماری معاصر را از جمله محورهای این لایحه اعلام کرد.

وی گفت: طراحی الگوهای اقتصادی و برنامه بهره برداری موقت از این ابنیه در راستای تشویق مالکی، تدوین بانک اطلاعاتی میراث معماری معاصر شهر و تهران پیگیری ثبت میراث معماری معاصر در فهرست های ذیربط میراث فرهنگی، دیگر محورهای این لایحه است.

کاهش وابستگی شرکتها به بودجه شهرداری
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به شیوه فعالیت شرکت و سازمان هاکه براساس قانون تجارت اداره می شوند، گفت: انتظار می رفت تا شاهد کاهش وابستگی آنها به بودجه شهرداری تهران باشیم، به همین منظور مبلغ کمک هزینه سازمان و شرکت ها در مجموع ١٠ درصد افزایش یافته که با توجه به پیش بینی تورم بالای ٣۵ درصد در سال آینده، عملا به معنای کاهش وابستگی سازمان ها و شرکت ها به بودجه شهرداری تهران خواهد بود.

وی با اشاره به زمان بندی بررسی و تصویب بودجه در شورای شهر تهران گفت: طی یک هفته اعضا، کمیته ها و کمیسیون ها پیشنهادات خود را مطرح می کنند و در یک فاصله زمانی پس از روز هفتم ارسال لایحه، به مدت سه روز تبصره ها در کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مطرح خواهد شد.

اعطا ادامه داد: همچنین به مدت ۴ روز منابع در کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بررسی خواهد شد، تبصره ها و منابع نیز در همین فاصله در صحن علنی هم مطرح می شود و به تصویب می‌رسد.پس از آن مصارف را در یک بازه زمانی چهار روزه بررسی خواهیم کرد و در صحن مطرح می شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین بودجه شرکت ها در یک بازه چهار روزه در کمیسیون های برنامه و بودجه بررسی می شود و در ادامه شاهد بررسی نهایی آن در صحن علنی خواهیم بود.

پیشنهاد کمک بنیاد مستضعفان به حمل و نقل عمومی
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ خبرنگاران درباره اختلافات در ساخت پلاسکو و توصیه های وزیر راه در این خصوص اظهار داشت: نمی‌توان به موضوع پارکینگ پلاسکو توجه نکرد اگر ساخت پارکینگ در طبقات زیرین امکانپذیر نیست در نقطه‌ای در همان حوالی می‌توان اقدام کرد.
وی عنوان کرد که پارکینگ اکبر متعلق به بنیاد مستضعفان در نزدیکی پلاسکو می تواند برای تاکین پارکینگ پلاسکو استفاده شود.
اعطا ادامه داد: پیشنهاد ما این است که بنیاد مستضعفان به ازای پارکینگی که در حال حاضر ساخت آن با دردسر مواجه شده می‌تواند به حمل و نقل عمومی در خیابان جمهوری کمک کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 تورم حمل و نقل عمومی شورای نگهبان شهرداری شهرداری تهران قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شورای اسلامی شهر تهران سخنگوی شورای شهر تهران تخریب بناهای ارزشمند شهر تهران با اشاره بودجه شهرداری میراث معماری معاصر بنیاد مستضعفان برنامه و بودجه شهرداری تهران برای حفاظت کاهش وابستگی سیاست ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902628

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟