Web Analytics Made Easy - Statcounter

معتمدیان عنوان کرد: یکی از اولویت‌هایی که بر اساس سیاست‌های کلان نظام دنبال کردیم توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و مناطق استراتژیک و مرزی به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، آیین افتتاح پارک زعفرانیه سرایان با حضور محمد صادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم عنوان کرد: در این خصوص ساخت مسکن با پرداخت کمک‌های بلاعوض و قرض‌الحسنه به منظور تثبیت جمعیت روستاها از یکسال گذشته در استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان از ابتدای سال آغاز شد و تاکنون ۲ هزار واحد آن واگذار شده است.

استاندار خراسان جنوبی سهم شهرستان سرایان از این طرح را ۷۶۰ واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: این پروژه در شهرستان تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، همچنین ۲ هزار واحد مسکونی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه هفته آینده واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی برای توسعه خراسان جنوبی به عنوان استانی تازه تاسیس بویژه در برخی مناطق روستایی و شهری که دارای محدودیت‌ هستند در حال انجام است.

معتمدیان عنوان کرد: یکی از اولویت‌هایی که بر اساس سیاست‌های کلان نظام دنبال کردیم توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و مناطق استراتژیک و مرزی به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تشکیل ستادی در راستای رفع محرومیت برخی مناطق کمتر برخوردار استان عنوان کرد: با توجه به اینکه علاوه بر دولت، نهادهای حاکمیتی نیز در امر خدمت‌رسانی به مردم تلاش دارند سعی بر تقسیم کار بود و در یک سال گذشته بین دستگاه‌های مختلف همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی انجام شده است.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی استانی با جمعیت کم اما سومین استان پهناور کشور است لذا با محدودیت‌های مالی مواجه هستیم از طرفی شرایط کشور خاص است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در جنگ تمام عیار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با دشمنان و اسکتبار جهانی هستیم، در شرایطی که جبهه استکبار تمام تمرکز خود را اعمال فشار بر مردم و ایجاد تفرقه و فاصله بین مردم، مسوولان و نظام به کار گرفته است.

معتمدیان گفت: یکی از راهبردهایی که در سال‌های اخیر تشدید شده و مردم را در سال‌های اخیر تحت فشار قرار داده ناشی از اعمال بی‌رحمانه ترین تحریم‌ها بوده است اما مردم مانند همیشه در برابر همه مشکلات مقاومت کردند.

وی افزود: استان خراسان جنوبی علیرغم همه محدودیت‌هایی که دارد توانمندی،‌ ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه‌ای نیز دارد که به دنبال بالفعل کردن آن هستیم تا زمینه توسعه مناطق کمتر برخوردار را فراهم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بر اساس اولویت‌های هر منطقه مشکلات را رصد و برای رفع محرومیت منطقه متمرکز می‌شویم.

وی بیان کرد: شهرستان سرایان که سابقه شهرستان شدن آن زیاد نیست در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی ظرفیت‌های زیادی دارد و یکی از مناطق مستعد توسعه محصول زعفران و فرآوری این محصول ارزشمند و استراتژیک محسوب می‌شود.

معتمدیان تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که دنبال کردیم موضوع فرآوری محصولات استراتژیک و ارزشمند استان شامل زرشک، زعفران، عناب، پسته و سایر است که منابع ارزان قیمت در این زمینه در نظر گرفته خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به جاذبه‌های متعدد از جمله کویر سه قلعه در شهرستان سرایان زمینه تبدیل شدن به قطب گردشگری  در این منطقه وجود دارد که اولویت ما نیز کمک به بخش گردشگری است.

استاندار خراسان جنوبی دامداری و دامپروری را از دیگر اولویت‌های شهرستان سرایان دانست و یادآور شد: احداث یکهزار هکتار گلخانه با توجه به محدودیت‌های آبی از دیگر اولویت‌های استان است که شهرستان سرایان به نسبت جمعیت بیشترین تخصیص ( ۱۵۰ هکتار) را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدت محدودی از زمان آغاز طرح می‌گذرد حدود ۱۰۰ هکتار زمین آماده واگذاری است که امید می‌رود با همت فرماندار و مسوولان شاهد توسعه گلخانه‌ها در استان و شهرستان‌ها باشیم چراکه بدون شک توسعه گلخانه‌ها سبب ایجاد اشتغال، تولید ثروت و افزایش درآمد مردم اثربخش خواهد بود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه به دنبال توانمندسازی شهرداری‌ها با تقویت سازمان همیاری شهرداری هستیم یادآور شد: امید است با تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد شاهد افزایش و توسعه خدمت‌رسانی به مردم منطقه باشیم.

بوستان زعفرانیه شهر سرایان با مساحت چهار هزار و ۳۲۰ مترمربع در خیابان شقایق این شهر با حضور استاندار در چهارمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

شهرداری سرایان برای احداث این بوستان، ۶۸۰ میلیون تومان هزینه کرده که ۳۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی و مابقی از محل اعتبارات داخلی شهرداری تأمین شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری نظام قطب استاندار خراسان جنوبی مناطق کمتر برخوردار شهرستان سرایان دنبال کردیم واحد مسکونی یادآور شد هزار واحد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از صاحب سینما شدن شهرستان راز و جرگلان با همکاری موسسه سینما شهر خبر داد.

تقی صادقی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت موسسه سینما شهر با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خریده و این ماه در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.

وی به همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای در اختیار قرار دادن فضای مورد نیاز اشاره و بیان کرد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان ۲۰ سال بعد از شهرستان شدن، سینما خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی افزود: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی دارای هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود