Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:23:14 GMT

کارگران افغان در دام ماموران قلابی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۳۸۲۸

کارگران افغان در دام ماموران قلابی

دو مامورنما که اقدام به اخاذی از کارگران افغان کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرزگرای برنا؛ حوالی ساعت ۲۰ روز یکشنبه گذشته کارفرمای یک کارگاه ساختمانی به کلانتری ۱۴۶ حکیمیه مراجعه و اعلام کرد که دو مرد جوان با یک دستگاه خودروی ۴۰۵ شیشه دودی به جلوی کارگاه ساختمانی‌ مراجعه کرده‌ و با زدن دست بند به دست دو نفر از کارگران افغانستانی که مشغول به کار در کارگاه بودند، مدعی شدند که از ماموران کلانتری بوده و این کارگران را به دلیل نداشتن مجوز بازداشت کرده‌اند، اما می‌توانند با پرداخت مبلغ سه میلیون تومان به ازای هرکار از بازداشت آنان صرف‌نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارفرما که به رفتار دو نفر مشکوک شده بود، به بهانه تهیه پول به کلانتری رفته و موضوع را به ماموران گزارش کرده بود که در همین راستا ماموران کلانتری نیز در محل حاضر شده و پس از بررسی مدارک هر دو مامورنما را دستگیر کرده و به مقر پلیس منتقل کردند.

با انتقال دو متهم به کلانتری تعدادی تجهیزات دفاعی قلابی نیز از آنان کشف شد. همچنین این افراد تحت بازجویی قرارگرفتند که در جریان آن به اخاذی از صاحبان کارگاه‌ها و کارگران افغانستانی در پوشش مامور کلانتری اعتراف کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که دو متهم به اخاذی از بیش از ۱۰ کارگر افغانستانی و جمعا به مبلغ ۳۰ میلیون تومان اعتراف کردند که در همین راستا پرونده‌ای برای این افراد تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماموران کارگران کارگران افغان ماموران قلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مامور قلابی در سنگر دستگیر شد

سرهنگ محمود حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پلیس همواره نسبت به آن تأکید دارد، درخواست کارت شناسایی معتبر از افرادی است که تحت عنوان مأمور ارگان‌های دولتی به شهروندان مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان مأمور یکی از ارگان‌های دولتی در بخش سنگر قصد اخاذی از اهالی و واحدهای صنفی را دارد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته و شناسایی فرد مورد نظر مشخص شد، متهم با غصب عنوان خود را مأموران یکی از ارگان‌های دولتی معرفی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری متهم داخل منزلش و کشف یک دستگاه بی‌سیم غیرمجاز خبر داد و بیان‌داشت: متهم ۳۵ ساله با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس از آن‌ها خواست در صورت مواجهه با افرادی که خود را مأمور ارگان‌های دولتی معرفی می‌کنند، قبل از پاسخگویی نسبت به رؤیت کارت شناسایی این افراد اقدام و هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6097364

دیگر خبرها

  • سارق میلیاردی طلاجات در باقرشهر دستگیر شد
  • ورود مار سمی به کارگاهی در تهران | تماس کارگران وحشتزده با آتش‌نشانی
  • پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد
  • راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد ؛ کشف سر مقتول در یک باغ!
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی