Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی هاشمی و علی داودی قهرمان دسته‌های ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم وزنه برداری مسابقات گزینشی المپیک جام فجر شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، در آخرین روز از مسابقات وزنه برداری گزینشی المپیک جام فجر، رقابت دسته ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم همزمان برگزار شد. ایران در این دو وزن، سه نماینده داشت و توانست صاحب شش مدال طلا و سه نقره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی هاشمی با رکورد۱۷۳ یک ضرب، ۲۱۵دوضرب و مجموع۳۸۸ کیلوگرم سه مدال طلا گرفت.

علی داودی با رکورد۲۰۱ یک ضرب، ۲۴۰دوضرب و مجموع ۴۴۱ کیلوگرم سه مدال طلا کسب کرد.

امیر حقوقی با رکورد۱۶۰ یک ضرب، ۲۰۳دوضرب و مجموع ۳۶۳کیلوگرم سه مدال نقره گرفت.

دسته ۱۰۹ کیلوگرم

- حرکت یک ضرب:

علی هاشمی مصدومیت‌هایی از ناحیه کمر و زانو دارد ولی تواسنت وزنه های ۱۶۰، ۱۶۷ و ۱۷۳ کیلوگرم را مهار کند و مدال یک ضرب را گرفت.

امیر حقوقی دیگر نماینده ایران وزنه‌های ۱۵۳ و ۱۶۰ کیلوگرم را بالای سر برد، اما وزنه ۱۶۵ کیلوگرم را انداخت و با همان ۱۶۰ کیلوگرم مدال نقره گرفت. نماینده کامرون با ۱۵۶ کیلوگرم مدال برنز گرفت.

- حرکت دوضرب:

هاشمی وزن‌های ۲۰۰ و ۲۰۵ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم دوضرب پشت وزنه ۲۱۵ کیلوگرم قرار گرفت این وزنه را هم بالای سر برد و رکورد مجموع ۳۸۸ کیلوگرم را به ثبت رساند. او دوطلای دوضرب و مجموع را هم به دست آورد.

حقوقی در دوضرب وزنه‌های ۱۹۳، ۲۰۱ و ۲۰۳ کیلوگرم را بالا سر برد و با رکورد مجموع ۳۶۳ کیلوگرم مدال نقره دوضرب و مجموع را نیز گرفت.

داودی قهرمان فوق سنگین جام فجر

در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم ایران یک نماینده داشت که در رقابت با قهرمان و نایب قهرمان جهان از ارمنستان به مدال طلا رسید.

- حرکت یک ضرب:

علی داودی به عنوان آخرین وزنه بردار روی تخته آمد وزن‌های ۱۹۳، ۱۹۷ و ۲۰۱ کیلوگرم را ثبت کرد.

داودی با زدن وزنه ۲۰۱ کیلوگرم توانست رکورد شخصی خود را چهار کیلوگرم ارتقا دهد.

او توانست مدال طلای یک ضرب را بگیرد و مارتیروسیان ارمنی نقره گرفت. نماینده نروژ با ۱۵۰ کیلوگرم به مدال برنز رسید. داودی دو رقیب از ارمنستان داشت که سیمون مارتیروسیان قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک رکورد ۱۸۰ کیلوگرم را ثبت کرد. روبن الکسانیان نفر سوم جهان وزنه نزد و فقط وزن کشی کرد.

- حرکت دوضرب:

داودی ابتدا وزنه ۲۳۴ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم با زدن وزنه ۲۴۰ کیلوگرم، رکورد شخصی خود را سه کیلوگرم ارتقا داد. او از انجام حرکت سوم انصراف داد. او در مجموع رکورد ۴۴۱ کیلوگرم را به ثبت رساند و رکورد شخصی خود را نیز در مجموع ۹ کیلوگرم ارتقا داد. سیمون مارتیروسیان ارمنی با ۲۳۰ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۴۱۰ کیلوگرم نایب قهرمان جام فجر شد.

 

نتایج دسته ۱۰۹ کیلوگرم:

۱-علی هاشمی از ایران با رکورد ۱۷۳ یک ضرب، ۲۱۵ دوضرب و مجموع ۳۸۸ کیلوگرم (۳ مدال طلا)

۲-امیر حقوقی از ایران با رکورد ۱۶۰ یک ضرب، ۲۰۳ دوضرب و مجموع ۳۶۳ کیلوگرم (۳ مدال نقره)

۳-جاسم سلوان از عراق با رکورد ۱۵۰ یک ضرب، ۲۰۲ دوضرب و مجموع ۳۵۲ کیلوگرم (۲ مدال نقره دوضرب و مجموع)

۴-نگادجا از کامرون با رکورد ۱۵۶ یک ضرب، ۱۹۵ دوضرب و مجموع ۳۵۱ کیلوگرم (برنز یک ضرب)

نتایج دسته ۱۰۹+کیلوگرم:

۱-علی داودی از ایران با رکورد ۲۰۱ یک ضرب، ۲۴۰ دوضرب و مجموع ۴۴۱ کیلوگرم (۳ مدال طلا)

۲-سیمون مارتیروسیان از ارمنستان با رکورد ۱۸۰ یک ضرب، ۲۳۰ دوضرب و مجموع ۴۱۰ کیلوگرم (۳ مدال نقره)

۳-تولفسین از نروژ با رکورد ۱۵۰ یک ضرب، ۱۸۰ دوضرب و مجموع ۳۳۰ کیلوگرم (۳ مدال برنز)

ایران قهرمان جام فجر شد

رده‌بندی تیمی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی وزنه برداری، جام فجر (گرامیداشت زنده‌یاد محمود نامجو و گزینشی‌ المپیک 2020 توکیو) که در سالن شش هزارنفری رشت برگزار شد به شرح زیر است:

1. ایران 448 امتیاز
2. عراق 245 امتیاز
3. اندونزی 241 امتیاز

بدین ترتیب تیم ایران در پایان این مسابقات به مقام قهرمانی دست یافت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جام فجر وزنه برداری گزینشی المپیک تابناک ورزشی محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ایران با رکورد دسته ۱۰۹ کیلوگرم کیلوگرم سه مدال کیلوگرم را مهار کیلوگرم ارتقا دوضرب و مجموع کیلوگرم مدال وزنه برداری نایب قهرمان ضرب و مجموع امیر حقوقی جام فجر شد مدال نقره نقره گرفت علی داودی مدال برنز علی هاشمی مدال طلا سر برد ۳ مدال یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران

حسن یزدانی روی تشک کشتی برگشت و روی تشک با یک حریف تمرینی سرشاخ شد. این اولین مرحله یقین ما برای بازگشت حسن دلاور به کشتی و حضور در المپیک 2024 است.

به گزارش طرفداری، حسن یزدانی بدون مصدومیت می تواند نفر اول ایران در مسابقات المپیک پاریس در وزن 86 کیلو باشد و البته حضور او علی رغم حضور مدعیانی مثل آرون بروکس، عظمت دولت بیکوف و نایفونوف، می تواند منجر به کسب یک مدال دیگر برای او و ورزش ایران باشد.

حسن یزدانی می تواند رکورد بی نظیر 10 سال حضور در سطح اول کشتی ایران و کسب 10 مدال المپیک و جهانی را به عنوان رکوردی تاریخی در گینس ثبت کند. در ایران هیچ ورزشکاری این میزان تداوم را در بالاترین سطح نداشته است و در کشتی جهان هم وقوع چنین پدیده ای کم سابقه بوده است و تنها مردانی مثل آلکساندر کارلین و الکساندر مدوید توانسته اند در مدت زمان حداقل 10 سال متوالی در میادین مختلف مدال بگیرند و بین سالهای کسب مدالشان هم فاصله نبوده باشد.

یزدانی در مسابقات جهانی و المپیک در 9 سال گذشته 4 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز دریافت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد