Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر گفت: انتشار اخبار غیرموثق از طریق افراد فعال در فضای مجازی به مردم، فضای جامعه را به سمت التهاب سوق می دهد.

به گزارش خبرنگار برنا، حیدری ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی جنوب غرب استان خوزستان که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: جلساتی که به صورت مشترک برگزار می شود  بار سیاسی خاص خود را دارد و نشان دهنده آنست که از منظر رویکرد برای حل مشکلات به طور مشترک گام بر می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئله بهداشت مرز و جفرافیا نمی شناسد، افزود: امروز موضوع کرونا ویروس دنیا را متاثر از خود کرده و این موضوعی جهانی است که مسئولان ملی و محلی و کسانی که درگیر سلامت مردمند بایستی با یک سیاست واحد و برنامه ریزی مشخص کارها را انجام دهند.

معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر با اشاره به اینکه بایستی حوزه معرفت شناسی درباره مسائل داشته باشیم، از سلامت به عنوان بخشی از امنیت جامعه نام برد و تصریح کرد: احساس امنیت برگرفته از مقوله هایی است که روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنیم و در مفروض های ذهنی ما هست و به ما دیکته می کند که در این محیطی که زندگی و برای زندگی تلاش می کنیم از چه ضریبی برخوردار هستیم اما

احساس امنیت مهمتر از خود امنیت است.

حیدری یادآور شد: امروز به خاطر کرونا ویروس احساس ناامنی در میان مردم وجود دارد و اخبار غیر موثقی از طریق افرادی که در حوزه فضای مجازی فعالیت دارند به مردم منتقل و فضای جامعه را به سمت التهاب سوق می دهند و آن احساس نا امنی ضریبش بالاتر رفته است، در این رابطه خبری از شلمچه منتشر شد که نه تنها صحت نداشت بلکه بازخورد منفی در پی داشت بایستی روی مسائل مهم که با افکار مردم مرتبط است و مسئولان عالی رتبه کشور بر آن ها دقت نظر دارند در جهت اطلاع رسانی و پیش برد امور کارها را دنبال کنیم و دست در دست یکدیگر برای سلامت مردم بکوشیم.

وی گفت: امور و مولفه های بهداشتی، حوزه مشترک مردم جامعه و دستگاههای دولتی است و لذا حوزه بهداشت می تواند برای مردم یک مانیفست در این باره ارائه کند، توجه به بهداشت فردی و اجتماعی در محیط کار و خانواده چه در شهر و یا روستا بایستی رعایت شود چرا که این کار می تواند بهداشت عمومی را ارتقاء و آن را بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه در این باره نمره دریافتی حوزه ادارات ضعیف است، افزود: حوزه بهداشت یک سیستم در هم تنیده و پیچیده ایست که تمام اجزاء جامعه با آن درگیرند و اگر فردی درگیر شود سایر جامعه نیز درگیر می شوند و لذا درمان خیلی گران تر خواهد بود، پس پیشگیری بهتر از درمان است، درمان به عنوان خاکریز دوم ما خاکریزی پر هزینه است.

معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر اظهار کرد: در حوزه بهداشت با کمترین هزینه می توان بهداشت را در حد اعلا نگه داشت و سلامت را ایجاد کرد، به لحاظ ساختار جغرافیایی و محیطی یک سری اشکالات در شهرهای آبادان و خرمشهر وجود دارد که بایستی به آنها رسیدگی شود، گاهی وقتی یک شکستگی در نقطه ای رخ می دهد خود دستگاه مربوطه نیز دیر هنگام متوجه آن می شود و این در حالیست که همین مسئله سبب بروز بسیاری از آلودگی هاست، فاضلاب رها شده در نقاط مختلف شهر خود منبع بسیاری از بیماریهای ناشناخته است که منشاء زیست انسانی دارد و این در حالیست که بایستی از حداقل استانداردهای لازم برخوردار باشیم.

حیدری تصریح کرد: دانشکده و حوزه بهداشت حداقل های استاندارد را به عنوان منشور سلامت به مردم معرفی کنند و بگویند شرایط در چه سطحی است، ساخت بیمارستانها نباید بر مبنای رقابت توسعه ای باشد بلکه بایستی بر اساس مسائل و مشکلات زائدی که در آن شهر وجود دارد، احداث و راه اندازی شود به طور مثال بیمارستان قلب خرمشهر بایستی بر اساس مطالعات و حجم بیماران مربوطه طراحی و پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه الزامات کار را بایستی دانشکده علوم پزشکی آبادان به آّبفا شهری، محیط زیست و شهرداری ابلاغ کند، یادآور شد: وزارت بهداشت ضامن سلامت مردم است و بایستی نظارت مستمری بر امور مربوطه داشته باشد، دانشکده از جنس حداکثری بایستی نظارتش را داشته و نباید در حفظ سلامت مردم قدمی پس بکشند، جامعه منتظر پاسخگویی و خدمات رسانی بهداشت است، اگر جامعه سالم باشد کار تمام بخش ها به نحومطلوب و خوبی انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خرمشهر که ۸ سال جنگ بوده بایستی نظام روانشناسی حرف اول را بزند و تست های روانشناسی هر ۶ ماه یک بار بر روی مردم انجام شود ضمن آنکه بر روی مسائل نشاط آور اجتماعی نیز بایستی برنامه ریزی و کار شود، اینکه قریب به اتفاق مردم حتی تحمل چند دقیقه گفتگو با یکدیگر را ندارند نشان از عمق فاجعه ای دارد که مربوط به گذشته است و به امروز تعلق ندارد.

وی با بیان اینکه بایستی در کارگروههای تخصصی بر روی مسائل مختلف به صورت جزء به جزء بحث و تبادل نظر شود، افزود: در حوزه امنیت غذایی به خانواده ها آموزش داده نشده و رژیم غذایی متناسبی در خانواده اعمال نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بایستی از سوی دستگاههای بهداشتی ارائه شود، اظهار کرد: هزینه درمان در کشور با ارائه آموزشهای لازم، مناسب و درست می تواند تضمین کننده امنیت و سلامت جامعه باشد و بایستی به شکلی متوازن به آنها رسیدگی شود.

معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر تصریح کرد: در خرمشهر انباشت مصوبات داریم و برخی نیز نصف و نیمه رها شده اند، در خرمشهر دنبال مصوبه نوشتن نیستیم و هدفمان دنبال کردن مصوبات، انجام اقدامات عملی، استمرار در کار و پیگیری نتیجه بخش است و به شکل مقطعی کاری را از پیش نمی بریم هر چند که شاید آثار منفی هم در پی داشته باشد.

حیدری در پایان بر لزوم انجام اقدامات مشترک در بسیاری از موارد در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان تاکید کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای مجازی بهداشت مصوبات فرماندار خرمشهر آبادان و خرمشهر ویروس کرونا حوزه بهداشت سلامت مردم فضای مجازی روی مسائل بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگوی ویژه خبری گفت: در هفته سلامت سلامتی خانواده تعریف شده و با این نگاه کلی، مباحث در حوزه سلامت خانواده در هفت محور تعریف می‌شود.

دکتر غلامی با بیان اینکه نهاد اساسی خانواده از منظر توانمند سازی و سلامت شخص و سلامت اجتماع با استاندارد‌ها باید تعریف شود، افزود: آگاهی جامعه در حوزه سلامت را در برنامه داریم تا با مردمی سازی سلامت بتوانیم گام‌هایی را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه توجه به سلامت آب، خاک و غذایی سالم مورد توجه قرار گرفته است تصریح کرد: مراقبت‌های فردی بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد و ۷۵ درصد حوزه سلامت در ارتباط با سایر دستگاه‌هاست و سلامت آب، غذای سالم در حوزه دیگر دستگاه‌هاست که باید به آن توجه شود.

غلامی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران افزود: ۱۰ سال مازندران پایلوت این طرح بوده و ۸۰ درصد جمعیت استان پرونده الکترونیک سلامت دارند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ مرکز سلامت در استان فعال است بیان کرد: ما در مقایسه با سایر استان‌ها در زنان باردار، فشار خون، چاقی و .. بهترین شاخص‌ها را داشتیم.


غلامی به عملکرد مطلوب استان در تزریق واکسن کووید اشاره کرد و با تاکید بر اینکه سلامت از موضوعات مهم در جامعه است خاطرنشان کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده نیز وظایفی را شاهد هستیم.

وی در ادامه گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ کاهش ۵ درصدی در جمعیت داشتیم و تا سال ۱۴۰۲ روند رو به رشدی را شاهد بودیم.

غلامی به اقدامات انجام شده در حوزه ناباروری اشاره کرد و تجهیز مرکز ناباروری در بیمارستان امام خمینی ساری و ۵۴۰ هزار نفر از زنان غربالگری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: ۱۶۸۰۰ نفر از زوج‌ها در ابعاد مختلف فرهنگی و بررسی علل کاهش جمعیت شرکت کردند که نتایج آن اطلاع رسانی می‌شود.


وی تقویت ازدواج دانشجویی و تقویت خوابگاه متاهلی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

غلامی افزود: با اجرای طرح دارویار در تامین و توزیع دارو با توجه به ارز ترجیحی شرکت‌های دارویی با معضلاتی مواجه شدند.


وی ادامه داد: پزشکان خانواده مطالبات خود را از بیمه تامین اجتماعی دریافت نکردند و با تهدید جدی در این زمینه روبروست.


غلامی با بیان اینکه پزشکان کار انجام داده‌اند و دریافتی با تاخیر در اختیار قرار می‌گیرد خواستار تدبیر جدی در این زمینه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه سیکل معیوبی وجود دارد که دارو نمی‌توانیم تهیه کنیم و عوارض برای جان مریض وجود دارد و با وزیر رفاه ملاقات داشتیم و به شدت زیر سوال هستیم و پزشکان هفت تا هشت ماه از ما طلب دارند که باید در این زمینه ورود جدی داشت.

جلاهی مدیرکل بیمه سلامت مازندران نیز گفت: در چند سال اخیر بیمه سلامت به عنوان بیمه پایه پیشروست.

وی با بیان اینکه در بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیک فعال شد بیان کرد: طرح دارویار نیز اجرا شده است.


مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه هزینه بیماران صعب العلاج پرداخت می‌شود گفت: روستاییان رایگان هستند و بیش از ۷۰ درصد بیمه شدگان مازندران بیمه رایگان دارند.

جلاهی ادامه داد: سیستم الکترونیک را داریم که سامانه باید ارتقا یابد.


وی افزود: در ۲۸۰۰ موسسه در مازندران قرارداد داریم و براساس عدالت اجتماعی اگر مردم در قالب ۵ دهک اول باشند می‌توانند از خدمات رایگان استفاده کنند.

کاظمی نیا معاون درمان تامین اجتماعی نیز درباره مطالبات پزشکان گفت: در زمینه پرداخت مطالبات مراکز خدمات با رایزنی انجام شده، ۹۳ میلیارد تومان مطالبات پزشکان خانواده پرداخت می‌شود و ۳۵ درصد مراکز داروخانه مربوط به تامین اجتماعی است.


وی با بیان اینکه مطالبات زیادی از مراکز مختلف داریم گفت: به بدهی بیمه تامین اجتماعی و مطالبات بیمه به صورت دو سویه باید پرداخت.


کاظمی نیا خاطرنشان کرد: بناست بزودی سازوکاری طراحی شود تا مطالبات مراکز دانشگاهی پرداخت شود.

سهرابی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز گفت: در راستای سیاست وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های متعددی داریم که برنامه مکمل یاری و قرص آهن و ویتامین دی در متوسطه اول و دوم در حال انجام است.


وی افزود: توجه به بهداشت دهان و دندان از ۶ سال تا ۱۲ سال در حال انجام است.


به گفته سهرابی مراقبت بهداشت بلوغ نیز از دیگر برنامه‌هایی است که مورد توجه قرار می‌گیرد.


وی اجرای برنامه مشترک با هلال احمر را نیز دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت:این برنامه‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی انجام می‌شود.


سهرابی اجرای برنامه سفیران سلامت از میان دانش آموزان را یکی از برنامه‌ها عنوان کرد و یادآور شد:بهورزان نیز در روستا‌ها اقدامات حوزه سلامت را انجام می‌دهند.


این مسئول برنامه آموزشی مشترک در حوزه حفظ سلامت محیط زیست در بیش از هزار مدرسه را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.


ایزدی فرد معاونت دانشجویی دانشگاه مازندران نیز خاطرنشان کرد: در دانشگاه مازندران در ۳ بعد در حال فعالیت هستیم و در بهداشت و سلامت روحی و روانی و سلامت جسمانی برنامه اای متعددی داریم.


وی افزود: خدمات رایگان، خدمات پیراپزشکی رایگان، جلسات آموزشی با دانشجویان و اساتید از مهم‌ترین موضوعات بوده و در قالب ورزش‌های همگانی برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم.


ایزدی فرد به اجرای ورزش‌های فناورانه اشاره کرد و گفت: این دوره مسابقات هم با استقبال دانشجویان روبروست.

دیگر خبرها

  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره