Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام سرمست روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا و صدا و سیما، بیان کرد: قم برای استقرار و احداث شهرک تخصصی انرژی های نو آمادگی داشته و رایزنی های مقدماتی با وزارت نیرو انجام گرفته‌است.

وی عنوان کرد: برای راه اندازی شهرک تخصصی انرژی‌های نو و پاک استان قم در مرحله جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با تعرفه جدیدی که وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی مصوب کرده، تعداد متقاضیان بیشتر شده و استان قم تاکنون با یک مورد سرمایه‌گذاری در این صنعت موافقت کرده‌است.

استاندار قم گفت: اهلیت سنجی سرمایه‌گذاران و تامین زمین برای توسعه نیروگاه‌های نو در این استان درحال انجام می‌باشد.

وی اضافه کرد: درکنار حمایت و توسعه ظرفیت استان در بخش نیروگاه‌های خورشیدی از توسعه انرژی‌های پاک هم حمایت می‌شود.

سرمست گفت: امروز یک واحد برق مقیاس کوچک ۲ مگاواتی درمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به بهره‌برداری رسید و با تکمیل فازهای توسعه‌ای آن تمام برق مورد نیاز منطقه را تامین خواهد کرد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.
این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم‌اکنون ۱۲۲ واحد تولیدی و تجاری در این منطقه فعالیت می‌کند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

از میان این ۱۲۲ واحد ۱۰۰ واحد درزمینهٔ فعالیت‌های تولیدی و ۲۲ واحد نیز درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری و خدماتی مشغول کار می‌باشد.
بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

برچسب‌ها انرژی برق قم بهرام سرمست دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق قم بهرام سرمست دهه فجر انرژی برق قم بهرام سرمست دهه فجر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۴۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، مصطفی حقیقی با بیان اینکه ۱۱۰۰ هکتار از منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد دارای سند است، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۸۸۰ هکتار وسعت دارد که نزدیک ۱۱۰۰ هکتار آن سند گرفته و ۷۵۰ هکتار از این منطقه دارای طرح جامع است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد دیوارکشی شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه اقتصادی جهان‌آباد دیوارکشی شده و آماده واگذاری است که طی یک ماه آینده شروع به انعقاد قرارداد واگذاری به سرمایه‌گذاران خواهیم کرد.

حقیقی با اشاره به اینکه پتروشیمی ابن‌سینا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد، ادامه داد: ۱۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به پتروشیمی ابن‌سینا واگذار شده که تاکنون ۱۱ درصد پیشرفت دارد و در بخش عملیات اجرایی ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم در منطقه ویژه اقتصادی شرایط بندرگاهی را ایجاد کنیم، افزود: چند نمونه بندرخشک در کشور وجود داشته که موفق بوده و ما نیز به دنبال ایجاد بندرخشک در این منطقه هستیم که از این طریق امور گمرکی تسهیل شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه مطالعات بندرخشک انجام شده است، یادآور شد: در مرحله اول ۲۰۰ هکتار زمین برای ایجاد بندرخشک دیده شده اما قابل توسعه است.

انتقال ۳ میلیون مترمکعب پساب به منطقه ویژه اقتصادی

این مسؤول درباره تأمین آب منطقه اقتصادی جهان‌آباد، با بیان اینکه دو منبع برای تأمین آب جهان‌آباد در نظر گرفته شده است، گفت: به منظور انجام مقدمات کار چاهی با ظرفیت ۱۰ لیتر در ثانیه حفر شده بود که این میزان آب کفاف صنایع کم‌آب‌بر را هم نمی‌دهد بنابراین به دنبال تأمین آب مورد نیاز از طریق پساب فاضلاب همدان هستیم. حقیقی تصریح کرد: خط انتقال یک میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده فاضلاب همدان تا شهرک صنعتی ویان اجرا شده است و به واحدهای فولادی این منطقه پساب داده می‌شود.
وی با بیان اینکه برای انتقال پساب به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۶ کیلومتر خط لوله باید اجرا شود که ظرفیت انتقال سه میلیون مترمکعب پساب به این منطقه را دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این خط تا پایان سال ۱۴۰۳ به نتیجه خواهد رسید.

تملک ۳۰۰ هکتار زمین برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار زمین در سال ۱۴۰۲ تملک شده است، تأکید کرد: برای نخستین‌بار دو مصوبه برای ایجاد شهرک صنعتی در استان گرفته شده و مقدمات این دو شهرک آغاز شده به طوری‌ که شهرک صنفی بوعلی ۴ در پهنه ۷۵ هکتاری و شهرک عمومی در پهنه ۲۰۰ هکتاری تملک شده و کارهای اجرایی آن شروع شده است.

حقیقی با تأکید بر اینکه در ملایر ۵۰۰ هکتار برای ایجاد شهرک صنعتی به نتیجه رسیده و مقدمات آن فراهم شده است و به طور قطع امسال به سرانجام خواهد رسید، اظهار کرد: در تأمین برق و انرژی نیز ۶۰ مگاوات برق به نواحی و شهرک‌های صنعتی استان اضافه شده است.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229221 برچسب‌ها دانشگاه آزاد همدان همدان

دیگر خبرها

  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای استان سمنان
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • احداث باغ بانوان بوستان «کرامت» جزو اولویت‌های شهرداری باشد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • استفاده مالکان چاه‌های کشاورزی از نیروگاه خورشیدی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک