Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران روز سه شنبه در مراسمی که یه همین مناسبت برگزار شد گفت: کار  ساخت پایگاه انتقال خون کاشمر بسیار سخت بود اما خیرین با اهدای زمین و ساخت پایگاه انتقال خون ایثار کردند و چنین تفکری در حوزه سلامت، بسیاری از مشکلات را حل می کند.

حسین رنجبران با بیان این که باید به جای هفته‎ای دو روز در تمام طول هفته کار خونگیری در این پایگاه انجام شود افزود: کاشمر به عنوان یک قطب، ظرفیت ایجاد سردخانه فرآورده‎های خونی را دارد و شهرستانهای همجوار، استان یزد، خراسان جنوبی و حتی شهرهای اقماری می توانند از این امکان استفاده کنند و سازمان اتقال خون هم در این خصوص آماده هرگونه همکاری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: انتظار داریم خیرین کمک کنند تا سردخانه فرآورده های خونی شهرستان کاشمر را در بخش خون و پلاسما ایجاد کنیم زیرا بدون شک خون اگر نباشد تمامی کارهای بیمارستانی مختل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران گفت: در حال حاضر ۹۰۰ بیمارستان در کشور  فعالند که نیاز به خون دارند.

رنجبران افزود: اخذ ردیف نیروی انسانی برای پایگاه انتقال خون کاشمر منوط به برگزاری آزمون است و باید مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ شود که هم اکنون مجوز در بعد کلان کشوری گرفته شده و حتما در آزمون استخدامی بعدی سهمیه‎ای برای کاشمر و خراسان رضوی قائل خواهیم شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که نیروی مورد نیاز کاشمر تامین شود براساس تفاهمنامه‎ای که بین شبکه بهداشت و درمان کاشمر و سازمان انتقال خون خراسان رضوی به امضاء رسیده مقرر شده نیرو و پزشک مورد نیاز پایگاه انتقال خون این شهرستان توسط شبکه بهداشت تامین شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان کاشمر  هم در این مراسم گفت: مجموعه درمانی وسیعی در شهرستان کاشمر وجود دارد که نیازهایی هم دارد و مهمترین این نیازها خون است اما طی سالهای گذشته در راه‎اندازی پایگاه انتقال خون غفلت و کم توجهی صورت گرفته و سالها قبل باید این کار تحقق پیدا می‌کرده است.

محمد جواد یزدانی افزود: سالانه در این منطقه سه هزار واحد خون نیاز داریم ‎و پارسال  دو هزار و ۷۹۵ مورد خونگیری در مرکز خونگیری کاشمر انجام شد اما چون باید خون‎ها را برای فرآوری به تربت حیدریه بفرستیم محدودیت‎هایی برای ما قائل می‎شدند و فقط باید در ساعات‎ خاصی خون گیری انجام می شد.

وی ادامه داد: در همین پایگاه جدید به رغم اینکه دو روز در هفته بیشتر فعال نیست طی یک ماه اخیر ۵۳۸ واحد خون گرفته شده است که با توجه به استقبال مردم نیاز به ارتقای این مجموعه داریم.

ایگاه انتقال خون شهرستان کاشمر با زیربنای ۷۰۰ متر مربع و با هزینه ۱۵ میلیارد ریال توسط خیرین احداث شده است.

کاشمردر فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار  دارد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی سازمان انتقال خون ایران کاشمر دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی سازمان انتقال خون ایران کاشمر دهه فجر خراسان جنوبی سازمان انتقال خون ایران کاشمر دهه فجر سازمان انتقال خون ایران پایگاه انتقال خون شهرستان کاشمر شبکه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در بازید از طرح‌های مرزی و بین‌المللی شهرستان خداآفرین افزود: سد قیزقلعه‌سی یکی از افتخارات بزرگ مهندسان داخلی که با اتکا به دانش و فن‌آوری بومی کشور ساخته شده، به طور کامل آماده بهره‌برداری است و سالانه ۲ میلیارد مترمکعب آب مرزی از طریق این سد، تنظیم‌گری و برای تامین آب حدود ۹ هزار هکتار اراضی پایاب در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌گیرد.

وی ایجاد کریدور ارس ـپایانه مرزی آق‌بندـ را نشانه نگاه راهبردی دولت به شهرستان مرزی خداآفرین دانست و گفت: اجرای این طرح افزون بر توسعه و پیشرفت این منطقه به‌ویژه در حوزه گردشگری، ترانزیت و اشتغال؛ زمینه رشد و رونق منطقه آزاد ارس مرکز خداآفرین را نیز فراهم خواهد کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه ساخت ۱۰۷ کیلومتری مسیر راهبردی کریدور ارس، از مطالبات مردم و رئیس جمهور است اضافه کرد: با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، قسمت قابل توجه این طرح در کمترین زمان و تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

 

دیگر خبرها

  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین