Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: قرار است طی هفته آینده یا هفته بعد از آن فاز اول تصفیه‌خانه چرم‌شهر افتتاح شود که ۶۰ درصد از آلایندگی‌ها را کاهش خواهد داد و امیدواریم مابقی تصفیه‌خانه نیز تا پایان سال وارد مدار شود.

مسعود مهدی‌زاده مقدم، امروز 15 بهمن ماه، در نشست رسانه‌ای سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر 49 شهرک مصوب در استان و 40 شهرک در حال واگذاری وجود دارد که میزان آب تامین‌ شده برای این 40 شهرک، 957 لیتر و میزان برق تامین ‌شده نیز 670 مگاوات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این جهت ما از نظر تامین آب برای صنایع این شهرک‌ها رتبه چهارم کشور و از نظر تامین برق رتبه دوم کشور را دارا هستیم.

وی افزود: از 6000 واحد تولیدی استان که جواز تاسیس گرفته‌اند، 50 درصد آن در شهرک‌های صنعتی قرار دارد. همچنین 26 درصد از سرمایه‌گذاری و 41 درصد از اشتغال خراسان رضوی در شهرک‌های صنعتی رخ داده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: برنامه‌های عملیاتی ما در سال 98، حدود 205 برنامه است که 248 مورد آن اجرایی شده است. این برنامه‌ها نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش داشته که این رقم نشان‌دهنده این است که روند سرمایه‌گذای در استان روند خوبی بوده و خراسان رضوی ظرفیت‌های خوبی در این زمینه پیدا کرده است.

مهدی‌زاده مقدم خاطرنشان کرد: امسال میانگین مساحت برای هر قرارداد واگذاری 5200 متر است که نسبت به سال گذشته 500 تا 600 متر رشد داشته است. در حال حاضر 95 درصد شاخص‌های تعریف ‌شده در شرکت شهرک‌های صنعتی محقق شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون در کلینیک صنعت استان 900 واحد پایش شده که تا به امروز 430 واحد از این تعداد مشغول به کار شده‌اند. همچنین تاکنون 30 جلسه با این واحدها برگزار شده که ارزش دفتری این مجموعه‌ها 420 میلیارد تومان و اشتغال از دست رفته آن نیز 8300 نفر بوده است.

بهره‌برداری مجدد از 84 واحد راکد در استان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: 184 واحد به مشاورین ارجاع داده شده است که بیشتر مسائل آن مربوط به امور مالی، بهره‌وری و ماشین‌آلات است. از این میان 65 درصد واحدهای مشکل‌دار به صورت مستقیم به سیستم بانکی ارجاع داده شده‌اند. در حال حاضر 84 واحد راکد به بهره‌برداری مجدد رسیده که این آمار مربوط به واحدهای تولیدی داخل شهرک‌ صنعتی مشهد است.

مهدی‌زاده مقدم عنوان کرد: برنامه ما این است که تا پایان سال 100 واحد به بهره‌برداری مجدد برسد. در حال حاضر از میان 184 واحد ارجاع داده شده به مشاورین، برای 110 مورد آن پروژه بهبود تعریف شده و 35 پروژه نیز خاتمه یافته است. مهمترین دغدغه واحدهای صنعتی استان شامل موارد حقوقی به میزان 5 درصد، امور بازاریابی و فروش به میزان 25 درصد، مسائل مدیریتی و مالکیتی به میزان 10 درصد مشکلات ناشی از نبود یا کمبود نقدینگی 60 درصد است.

خروج 3 شهرک صنعتی از محدودیت‌های زیست‌محیطی

وی ادامه داد: در استان ۳۶۰ شرکت دانش‌بنیان در سطوح ‌مختلف فعالیت می‌کند که ۸۰ شرکت از این تعداد شرکت صنعتی بوده و قابلیت توسعه ظرفیت‌های خویش را نیز دارا هستند. با توسعه شهرک صنعتی توس قصد داریم فضا را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم. همچنین امسال توانستیم 3 شهرک صنعتی را از محدودیت‌های زیست‌محیطی خارج کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: در دهه فجر امسال قرار است ۱۷ واحد با اعتبار ۱۳۸۰ میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری ‌رسد.

در ادامه علی غفوری‌مقدم، معاون بازرگانی اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۵ هزار پروانه کسب صنفی با ضریب اشتغال ۲.۲ درصد و اشتغال ۳۶ هزار نفر صادر شده است. همچنین ۱۴۷ فقره انتخابات اتحادیه صنفی در استان برگزار شد که ۳۵ مورد آن در مشهد بوده است. علاوه بر این برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز ۱۰۵ واحد معرفی شد که این واحدها مجموعا ۳۱۴ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۱۳۰ هزار تن انواع کالاهای مختلف در استان توزیع شد که شامل ۱۸۰ هزار حلقه لاستیک، ۳۵۰۰ تن انواع گوشت قرمز گرم و منجمد، ۴ هزار تن مرغ منجمد، ۸۷ هزار تن شکر در صنف و صنعت و ۱۳ هزار تن شکر در خانوار، ۲۱ هزار تن برنج پاکستانی و 3000 تن انواع برنج هندی و تایلندی بود. علاوه بر نمایشگاه‌های بهاره، تنظیم بازار میوه شب عید و توزیع کالاهای اساسی متناسب را نیز برگزار خواهیم کرد.

معاون بازرگانی اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در زمینه بازرگانی خارجی از ابتدای سال ۲.۶ میلیون تن کالا از استان به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون دلار صادر شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد از نظر ارزش و وزنی داشته است. همچنین از ابتدای امسال تاکنون 214 هزار تن کالا به ارزش 270 میلیون دلار به استان انجام شده که از نظر وزنی 16 و از نظر ارزشی 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

غفوری‌مقدم خاطرنشان کرد: تراز بازرگانی استان در 9 ماه ابتدایی امسال یک میلیارد و ۶۵ میلیون دلار مثبت بوده است. در حال حاضر خراسان رضوی به ۸۸ کشور مختلف صادرات دارد که بیش از ۹۴ درصد صادارت آن به ۱۱ کشور افغانستان، ترکمنستان، عراق، ازبکستان، امارات و هنگ‌کنگ بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴ هیات بازرگانی به کشورهای دیگر اعزام شده‌اند و از ابتدای سال ۶ هیات اقتصادی از کشورهای دیگر نیز پذیرش کرده‌ایم. همچنین برگزاری ۵ نمایشگاه برنامه‌ریزی شد که این 5 مورد برگزار شده و تا پایان سال نیز روند برگزاری نمایشگاه‌ها ادامه خواهد داشت. علاوه بر این ۱۱ میز تخصصی کالایی و کشوری از ابتدای سال تاکنون برگزار شده است. در کنار این موارد امسال ظرفیت جدیدی در زمینه استفاده از مرزنشینان و بازارچه‌های مرزی برای استان به وجود آمده است.

در ادامه حمیدرضا نوری، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، عنوان کرد: سال گذشته استان خراسان مقام دوم کشور در خرید گندم با 502 هزار و 327 تن را به خود اختصاص داد. با رشد 140 درصدی بارندگی‌ها وضعیت بسیار مطلوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و توانستیم در زمینه ذخیره‌سازی و خوداتکایی نقش به‌سزایی ایفا کنیم.

وی افزود: در حال حاضر با تولید 7486 تن کلزا در استان، سطح زیر کشت این محصول در حدود 7 درصد رشد داشته است. تلاش شد صنایع داخلی و زنجیره تولید داخل نیز در همین استان از محل منابع تولیدی خودمان تامین شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر تامین نیازهای اساسی و نان 6 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت استان و حدود 2 میلیون زائر به صورت سالانه بر عهده شرکت ماست. استان در حال حاضر در زمینه زنجیره تولید گندم، آرد و نان وضعیت مناسبی دارد. در حال حاضر 32 کارخانه تولید آرد در استان وجود دارد که 30 کارخانه از این تعداد فعال است.

نوری خاطرنشان کرد: تامین کارخانه‌جات تاکنون از منابع داخلی صورت گرفته و ذخیره‌سازی به حدی است که نگرانی در این زمینه وجود ندارد. همچنین برای تامین برنج و شکر در شرایط موجود، علاوه بر برنج خریداری شده از بخش خصوصی، حجم قابل توجهی برنج هندی و تایلندی نیز در اختیار ما قرار دارد که بیش از نیاز مصرف استان است.

وی ادامه داد: در حوزه تولید شکر هم استان با بهره‌مندی از 5 کارخانه قند، سال گذشته بیش از 203 هزار تن شکر توزیعی داشت و توانستیم 8 استان دیگر را نیز تحت پوشش قرار دهیم که امسال هم این روند ادامه دارد. همچنین ارائه سهمیه نانوایی‌ها تحت پوشش یک سامانه قرار گرفته و 25 میلیون تومان وام در قالب تسهیلات نوسازی و به‌سازی برای مدت 5 سال به 175 نانوایی تعلق گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن و تجارت خراسان رضوی خراسان رضوی نسبت به سال گذشته بهره برداری مجدد بهره برداری ارجاع داده شده مهدی زاده مقدم ابتدای سال تا پایان سال میلیون دلار هزار تن شکر حال حاضر شهرک صنعتی برگزار شده تصفیه خانه شهرک ها برگزار شد تن انواع شده اند مورد آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳

به گزارش خبر آنلاین البرز؛ حمیدرضا نامداری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبرسانی شهرجدید مهستان و غرب استان البرز افزود: از حدود ۶ ماه پیش حفاری ، تجهیز و احیای ۲۳۲ حلقه چاه این استان در دست اجرا گرفته که بیشتر این چاهها وارد مدار شده و مابقی تا قبل تابستان آتی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: تمرکز شرکت آبفا استان البرز بر تامین آب مناطق پرتنش آبی از جمله هسته مرکزی کرج ، مهر شهر ، چهارباغ ، شهرستان فردیس است.

مدیرعامل آبفا البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین آب شرب پایدار و بهداشتی، گفت: از شهریور سال ۱۴۰۲ تاکنون به منظور رفع معضلات موجود با شناسایی مشکلات و انجام اقدامات اصلاحی همواره در تلاش هستیم تا کمبود، قطعی و افت فشار آب را برای تابستان سال جاری به حداقل برسانیم.

وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی تامین آب شرب پایدار مناطق دارای تنش آبی همواره دنبال شده و نتیجه آن به اجرای پروژه های مختلف و جهادی ختم شده است.

پیشرفت مطلوب تصفیه خانه شماره سه کرج

نامداری در ادامه با اشاره به روند ساخت تصفیه خانه آب شماره سه کرج به عنوان یکی از اقدامات مهم مصوب در سفر اول رییس جمهور تصریح کرد: این پروژه که عملیات اجرایی آن با حضور وزیر نیرو در تیرماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد، ضمن تکمیل سازه با پیشرفت ۴۴ درصدی همراه است.

وی با تاکید بر اینکه سرعت و روند پیشبرد پروژه مذکور مطلوب است افزود: در جریان سفر هفته جاری وزیر نیرو به البرز ضمن تخصیص منابع مالی ، نصب تجهیزات و ادوات این تصفیه خانه آغاز شد و در تلاش هستیم با اتمام این پروژه بخش چشمگیری از مشکلات کمبود، قطعی و افت فشار آب تا ابتدای تابستان سال جاری رفع شود.

ارتقای تصفیه خانه ها

مدیرعامل شرکت آبفا البرز ارتقای ظرفیت تصفیه خانه های آب استان با بکارگیری فیلترهای سرامیکی را مهم دانست و گفت: با اقدامات اصلاحی صورت گرفته و افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت آبگیری تصفیه خانه های شماره یک و ۲ کرج در زمان حاضر ظرفیت تصفیه خانه شماره یک از ۲۷۰ لیتر به حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و تصفیه خانه شماره ۲ با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر آبگیری در هر ثانیه ارتقا یافته است.

وی در ادامه نیز به اقدامات انجام شده در حوزه ارتقا و بهبود توزیع منابع آب در سطح استان پرداخت و افزود: به تازگی ۲ مخزن در شهر جدید مهستان و در شهرهای کمالشهر، محمدشهر، نظرآباد هرکدام یک مخزن به ظرفیت پنج هزار مترمکعب احداث و به بهره برداری رسیده است.

نامداری افزود: در محدوده شهر کرج نیز ۲ مخزن هرکدام به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب درحال احداث هستند که مخزن تصفیه خانه شماره ۲ کرج با پیشرفت ۴۵ درصدی همراه است ؛ پیش بینی می شود بخشی از این پروژه به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب تا ابتدای تابستان سال جاری وارد مدار بهره برداری شود.

وی در خاتمه تعادل فشار جریان آب در تمام مناطق استان با هدف توزیع پایدار آب شرب را در فصل تابستان مهم دانست و گفت: اقدامات فنی و مهندسی لازم از سوی شرکت آب و فاضلاب استان البرز انجام شده ضمن آنکه انتظار می رود مشترکان با تهیه و نصب پمپ و مخزن مناسب در ساختمان های چند طبقه برای زمان افت فشار آب اقدام کنند.

مدیرعامل آبفا البرز در حاشیه این بازدید به مناسبت هفته کارگر از "سجاد راستین " کارگر ساعی و پرتلاش واحد حوادث شهر جدید مهستان که در اوج سرمای زمستان با رفتن به عمق جریان آب یک حادثه قطعی آب را مهار کرد و خود نیز برای مدتی دچار بیماری شد، با لوح سپاس و اهدای هدایا تجلیل به عمل آورد.

همچنین حامد لطفی روزبهانی، غدیر نوروزی و ابراهیم کشوری از کارکنان آب و فاضلاب شهرستان ساوجبلاغ که موفق به کسب مقام برتر در مسابقات مهارت های فنی شرکت آب و فاضلاب کشور شدند نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901657

دیگر خبرها

  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود