Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه از تجهیز زیردریایی خود به موشک‌های اتمی تاکتیکی با قدرت تخریبی برابر با بمب اتمی که شهر «هیروشیما» در ژاپن را ویران کرد، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پنتاگون معتقد است که استقرار این موشک‌های بر روی زیردریایی می‌تواند به ایجاد «بازدارندگی» در برابر رقبایی چون روسیه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قدرت کلاهک انفجاری این موشک‌ها کمتر از ۲۰ کیلوتن اعلام شده است. این کلاهک‌ها هرچند همچنان توان تخریب بسیار عظیمی دارند، اما در عین حال قدرت آن‌ها از کلاهک‌های عادی که بعضا بیش از ۱۰۰۰ کیلوتن قدرت دارند، ضعیف‌تر است و به همین دلیل هم به کلاهک‌های باتوان پایین یا کلاهک‌های تاکتیکی معروف شده‌اند.

در بیانیه پنتاگون در این رابطه، آمده است: «این قابلیت مکمل، بازدارندگی را تقویت می‌کند و یک سلاح راهبردیِ توان پایینِ فوری و موثر برای ایالات متحده فراهم می‌کند. [این موشک] از تعهد ما برای بازدارندگی گسترده‌تر حمایت می‌کند و به دشمنان بالقوه نشان می‌دهد هیچ مزیتی در به‌کارگیری محدود سلاح هسته‌ای وجود ندارد، زیرا ایالات متحده می‌تواند با اطمینان و قاطعانه به هر سناریوی تهدیدی پاسخ دهد.»

در اسناد سال ۲۰۱۸ پنتاگون نیز بر توسعه این‌گونه جنگ افزارهای بازدارنده اشاره شده و آمده بود که ایالات متحده برخی زیردریایی‌های خود را با قابلیت پرتاب موشک‌های مجهز به کلاهک اتمی تاکتیکی منطبق می‌کند.

فدراسیون دانشمندان آمریکا اخیرا اعلام کرد که نیروی دریایی ایالات متحده قصد دارد موشک‌های اتمی تاکتیکی را در کشتی جنگی «یو‌اس‌اس تنسی» در اقیانوس اطلس مستقر کند.

آمریکا تابستان امسال هم از پیمان منع موشک‌های میان‌برد با روسیه خارج شد و عملا راه را برای استقرار چنین موشک‌هایی در اروپا و در نزدیکی مرزهای روسیه، باز کرد. مسکو و پکن آن اقدام را محکوم و تأکید کردند که واشنگتن در حال دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در جهان است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ایالات متحده کلاهک ها موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شبکه می‌خواهد لیگ برتر را به آمریکا ببرد!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر فراتر از مرزهای انگلیس هواداران بسیار زیادی دارد. لیگی که بسیاری آن را بهترین لیگ جهان می‌دانند، همچنان مرزها را جابه‌جا می‌کند و افرادی هستند که می‌خواهند بهترین بازیکنان لیگ برتر را در خارج از انگلیس ببینند. خیلی دورتر از انگلیس، مثلا ایالات متحده آمریکا!

ان‌بی‌سی، شبکه تلویزیونی آمریکایی، قراردادی به ارزش 2.3 میلیارد یورو برای 6 سال به مدیران لیگ برتر انگلیس پیشنهاد داده تا رقابت‌های مهم لیگ برتر را در ورزشگاه‌های کشور آمریکا برگزار کنند.

روزنامه انگلیسی "دیلی میل" گزارش داد که ان‌بی‌سی مایل است از محبوبیت بالای لیگ برتر انگلیس با برگزاری بخشی از مسابقات این لیگ در ایالات متحده آمریکا، استفاده کند.

ایده‌ای که سال‌ها پیش در لالیگا جنجال‌هایی را به راه انداخت، اکنون فوتبال انگلیس را تهدید می‌کند. این روزنامه در ادامه این گزارش نوشت: "لیگ برتر با درخواست‌های جدیدی برای برگزاری مسابقات در ایالات متحده مواجه است و ان‌بی‌سی تمایل دارد تا دو بازی از هر هفته لیگ برتر در آمریکا برگزار شود."

اگرچه ریچاردز مسترز، مدیرعامل لیگ برتر، قبله تایید کرد که آن‌ها به پیشنهادات جوش خواهند کرد اما همچنین مشخص کرده در حال حاضر چنین موضوعی مطرح نیست.

این خبر همانند اتفاقی که در اسپانیا رخ داد، واکنش هواداران انگلیسی را به احتمال انتقال مسابقات لیگ این کشور به آمریکا در پی داشت. طرفداران نسبت به آن گارد گرفته و خواستار جلوگیری از امضای چنین قراردادی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس
  • یک شبکه می‌خواهد لیگ برتر را به آمریکا ببرد!
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)
  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه